Selectie denim air

op deze vragen dus
denimair:
1. Wat voor werk (waar)?
2. Type kist waar op aangenomen word?
3. Wat is in grote lijnen de deal?
 
Dag mensen,
Ik ben door de grading heen voor denim.
Ik vraag me af of iemand mij kan vertellen wat ik van het gesprek moet verwachten.

pm mag ook
 
Denim air,

Dash 8 in spanje, basis Valencia, Barcelona of Madrid. Rooster 10 op 5 af.
Fokker 50 in noorwegen, basis amsterdam.

Salaris 2400 bruto, met alle allowance hou je ong 2700 schoon over.
 
Fokkers vliegen overal en nergens, afhankelijk van contracten. Nu zit er 1 in Afrika, 1 in centraal-Azie en de rest in Noorwegen/Italie. maar behold... kan per week veranderen.
Lekker afwisselend dus.
 
Ben een paar weken geleden op gesprek geweest en bij mij 90% v/d tjid zat mevrouwtje van PZ te zeuren waarom ik niet eerder had gesolliciteerd en daarom Denim mijn tweede keus was.
Kortom, leuk club, leuk operatie maar een k#t en onproffissioneel PZ.
 
Ben benieuwd wat voor mensen ze nu eigenlijk zoeken. Ik heb meerdere keren gesolliciteerd met turboprop ervaring, echter nog nooit een uitnodiging gehad. Overigens zit ik daar helemaal niet mee.
 
Heb je het wel naar het goede adres gestuurd? EHAM ipv EHEH? Als je er niet mee zit, waarom heb je er dan meerdere keren gesolliciteerd?

Groeten Supergrover...
 
Wat ik bedoel te zeggen is dat het me een leuke operatie lijkt en dat ik er best voor wil vliegen. Echter Denim is niet de enige, dus als ze niet geinteresseerd zijn in mijn cv, so be it.
 
Ok. Kan ik me voorstellen. Heb je ze al gebeld om te vragen of ze je sollicitatie hebben ontvangen? Kan nooit kwaad, zeker als je nog niets gehoord hebt. Voor zover ik weet kunnen ze altijd wel wat mensen gebruiken. Succes.

Groeten Supergrover...
 
We hebben nog steeds mensen nodig. Zeker ervaren capt's zijn van harte welkom.

Mocht je hier meer vragen over hebben, pm me maar.

Toegegeven, de co's brengen geen grote ladingen geld mee naar huis, maar je werkt bij een supergezellig bedrijf. En je perspectieven zijn zeker niet verkeerd.

Ook de verschillende operaties zorgen voor afwisselend werk. In het verleden zaten we nog aan alle kanten van de wereldbol.
Afhankelijk van je type F50 / Dash 8 heb je verschillende werkgebieden en operaties.
Iemand die van afwisseling houdt en een beetje flexibel is, heeft het bij ons goed.
 
Wordt de selecties tegenwoordig door CAE uitgevoerd?? of kan je rechtstreeks solliciteren bij Denim?

Ik heb namelijk 3 maanden geleden een brief gestuurd naar Denim en ik kreeg de dag erna gelijk een telefoontje van CAE om voor 300 EURO (weet al niet meer precies hoeveel) de selecties te gaan doen.
 
Het 1e selectie traject wordt uitbesteedt aan CAE idd. (en die doen niets voor niets)
Het is een test met ATP / engelse kennis vragen gevolgt door een sim sessie op een B737-400 of een F100.
De 2e selectie is een sollicitatiegesprek bij Denim zelf.

Daarna kun je met je typ beginnen.
 
@ Loko...

"Typeratings: B190, B737"

..euhh, wat heb je dan bij Denim op een Fokker of Dash te zoeken, veel meer andere en beter betaalde opties lijkt me ??:rolleyes:

Algemeen, Heb er ook andehalf jaar gevlogen en is idd erg leuke club, heel gezellige en relaxte sfeer onder crew en je leert er ontzettend veel in korte tijd dankzij de veelzijdige operaties zoals JPC al zei. Echter je bent erg veel onderweg en dat moet je liggen, mijn sociaal/relationaal leven werd zo'n beetje vernield en heb nu ongeveer hetzelfde dichter bij huis, heel relaxed.

Grtz,
 
Hey,

Even ter informatie. Ben zelf een tijdje u/s geweest ivm medical maar mag na maintenance ( :) ) binnenkort weer gaan vliegen.
M'n B737 TR is nu verlopen maar dmv check is currency weer mogelijk. Met ca 200 uur on type zijn er echter niet zoveel mogelijkheden.
Ik vind lifestyle en company belangrijker dan het type vliegtuig (ivm gezin etc.) dus ik sta open voor echt alles. Een tijdje van huis is niet vervelend als dat maar weer gecompenseerd word door vrije dagen.
Momenteel ben ik me aan het orienteren en Denim lijkt me een mogelijke optie hoewel ik me afvraag hoe dat combineert met een gezinsleven.

That's all.
p.s. sorry voor de thread drift
 
Momenteel ben ik me aan het orienteren en Denim lijkt me een mogelijke optie hoewel ik me afvraag hoe dat combineert met een gezinsleven.

That's all.
p.s. sorry voor de thread drift

No worries, hebben we allemaal wel us....:angel:

Als je een gezinsleven hebt moet je daar idd goed over nadenken. Wat betrefd de Fokker ben je "amsterdam" based maar daar kom je nooit behalve je halfjaarlijkse recurent op de sim. Normaal gesproken draai je gewoon duty en dat houd in 10 dagen werken op locatie (inclusief reizen) en 5 dagen vrij thuis waar wel wat voor valt te zeggen. Zoals ik hierboven al schreef viel mij dat slecht maar er zijn ook genoeg die dat wel kunnen combineren.

Grtz,
 
Terug
Bovenaan