Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
ABN is een boevenclub vwb hypotheken!
Heb mijn studiefinanciering daar lopen en heb daar dus ook maar ff een hypotheekofferte gevraagd destijds. Uiteindelijk hadden ze voor deze aanvraag mijn studie aflossing-looptijd uitgesmeerd naar 20 jaar (TWINTIG!!!). Hierdoor werden de maandlasten idd erg laag maar ben je een eeuwigheid bezig. Deze extra looptijd zou me 12000 euro EXTRA rente hebben gekost. Dit maar even snel teruggedraaid.
3 Voor de onder lid 1 gemelde overeenkomsten gelden de volgende registratiegrenzen:
- AK: € 500,- tot en met € 175.000,- (bruto contractbedrag);
- RK: € 500,- tot en met € 100.000,- (netto kredietbedrag);
...
- HY: conform hetgeen is gesteld in artikel 23;
.
.
.
.
AFLOPENDE KREDIETOVEREENKOMST
Artikel 19
1 Onder een aflopende kredietovereenkomst wordt voor de toepassing van dit reglement
verstaan een kredietovereenkomst waarbij aan betrokkene
a een geldsom (kredietsom) in zijn geheel ter beschikking wordt gesteld en
betrokkene ter zake daarvan gehouden is één of meer betalingen te verrichten;
of
b het genot van een roerende zaak wordt verschaft of een dienst wordt verleend
en betrokkene ter zake daarvan gehouden is één of meer betalingen te
verrichten; of
c dan wel ten behoeve van betrokkene aan een derde een geldsom
(kredietsom) ter beschikking wordt gesteld ter zake van het verschaffen van
het genot van een roerende zaak of het verlenen van een dienst en
betrokkene gehouden is ter zake daarvan één of meer betalingen te verrichten.
2 Bij het aangaan van de overeenkomst wordt de som van de termijnbedragen (bruto
kredietsom) en de looptijd vastgelegd waarbinnen betrokkene aan zijn
betalingsverplichtingen moet voldoen.
.
.
.
.
DOORLOPENDE KREDIETOVEREENKOMST
Artikel 20
1 Onder een doorlopende kredietovereenkomst wordt verstaan een kredietovereenkomst
waarbij:
a de betrokkene op verschillende tijdstippen geldsommen kan opnemen, voor
zover het uitstaande saldo de kredietlimiet niet overschrijdt; of
b de deelnemer of een derde gehouden is aan de betrokkene op verschillende
tijdstippen het genot van een roerende zaak te verschaffen of een dienst
te verlenen, voor zover het uitstaande saldo de kredietlimiet niet overschrijdt.
2 Binnen de vastgestelde kredietlimiet is sprake van een doorlopende
dispositiemogelijkheid, al dan niet met een aflossingsplan binnen die limiet.
.
.
.
.
HYPOTHECAIRE KREDIETOVEREENKOMST
Artikel 23
1 Onder een hypothecaire kredietovereenkomst wordt verstaan een schuldverhouding
waarbij door de deelnemer aan de betrokkene een geldlening wordt verstrekt ten
behoeve van de financiering van de aankoop dan wel de verbetering van een eigen
woning en betrokkene als zekerheid het recht van hypotheek geeft op die woning aan
de deelnemer en wel ongeacht de rang.
2 De deelnemer meldt slechts negatieve betalingservaringen onder toepassing van
hetgeen daaromtrent in de artikelen 26 en 27 wordt vermeld, zonder vermelding van
bedragen.
Als aan de consument een consumptief krediet is verstrekt, houdt de hypothecair financier rekening met de daaraan verbonden financiële lasten in die zin dat hij per maand ten minste 2% van de kredietlimiet bij doorlopend krediet of ten minste 2% van de oorspronkelijke kredietsom bij aflopend krediet in aanmerking zal nemen als financiële lasten, ook al zijn de werkelijke lasten van de consument lager.
Buiten dit alles zit je m.i. met het probleem dat je geen hypotheekrente aftrek hebt met je belastingvrije salaris uit het midden oosten. Geen inkomstenbelasting betalen = geen recht op hypotheekrente aftrek.
Is er hier nog iemand die hier huidige informatie over heeft? Ik heb zelf nog zo'n 100k schuld staan en ga terug naar Nederland en wil een huis kopen. Nou lees ik hier dus verhalen dat ik die 100k dubbel moet rekenen en dus uiteindelijk een hypotheek overhoud van ongeveer 175000 euro (internet rekensom)...
Of hebben mensen hier ervaring mee (ING) die mij wellicht wat meer kunnen uitleggen?
Dank is groot