Schiphol wil verder met ontwikkeling EHLE

Het gaat om een integrated atpl opleiding.

Dus dan zit je al bijna 3 jaar op airwork en kies je nog een integrated opleiding op EHLE? :confused:

Whatever. Voordeel van controlled en ILS die dan eindelijk aan kan is dat je niet hele eind naar EHGG en EHRD hoeft te vliegen om approaches te oefenen. Voor de rest is het geen goed nieuws en niet zoals verkondigd door het vliegveld. Tot nu toe vat ik het op als populaire politieke uitspraken, as in "als Schiphol vol wordt laten we ze gewoon even in Lelystad landen". Het mooiste zou een oplossing zijn zoals bij Van Nuys airport (zie film One six right). Ain't gonna happen in polderland ben ik bang. Niet dat de kleine veldjes gespaard blijven in de states, maar het zou mooi zijn als er toch in ieder geval 1 veld overblijft waar alles gewoon samenkomt zoals daar:

[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=mw_hosA8aTM[/YOUTUBE]
 
Dus dan zit je al bijna 3 jaar op airwork en kies je nog een integrated opleiding op EHLE? :confused:



"Ga alle open dagen af, informeer bij oud-leerlingen en kies voor een opleiding die bij je past" en "de keuze voor een vliegschool is een persoonlijke keuze" zijn uitspraken die ik vaak voorbij heb zien komen op airwork de afgelopen drie jaren.

Waar zou jij voor gekozen hebben als je het nog eens over mocht doen?
 
Waar zou jij voor gekozen hebben als je het nog eens over mocht doen?

[offtopic]
Nogal off topic, dus laten we dit het laatste bericht houden hierover, de rest per los topic of PM.

Het lijkt me dat als je hier lang genoeg hebt rond gehangen je weet dat er maar een paar integrated opleidingen zijn die degelijke afspraken met airlines na je opleiding kunnen maken om zo je kansen te vergroten. Een aantal airlines in de omgeving waar je kans maakt nemen zelfs enkel en alleen af van bepaalde integrated opleidingen. Echter, er is geen enkele integrated opleiding op EHLE die hier een naam in heeft. Wat dat betreft, als je niet voor een degelijke integrated opleiding gaat die je kansen vergroot (en dan vooral bij betere werkgevers), dan kan je net zo goed voor modulair gaan en flink wat geld besparen. Want uiteindelijk zit je aan het einde van de rit in exact dezelfde boot als hen. Minder kansen, maar ook minder geld uitgegeven. Ik zou persoonlijk altijd voor de beste kansen gaan, er zijn al zo bar weinig mogelijkheden. En helemaal bij werkgevers waar je wel wil blijven zitten voor een carriere.
[/offtopic]

Om wat terug te gaan naar topic, ik weet dat er een aantal vliegscholen op EHLE zitten (integrated als modulair) die dolgraag een wat meer gecontroleerde omgeving zouden willen zien om zodoende meer IFR training te kunnen geven en meer zekerheid te hebben omdat ze ook met slecht weer kunnen blijven runnen. De vliegscholen, verhuurders en clubs op EHLE is verteld dat we naar een vorm toe gaan die werd voorgesteld als "L.A. plus". Hierbij werd vanaf 20:00 uur IFR training mogelijk en overdag, met aanvraagbare slottijden, een bepaald maximum aan IFR slots, waarbij tijdelijk de ATZ gesloten wordt voor VFR (ca. 10 minuutjes). Deze zijn dan niet bedoeld voor training, maar daadwerkelijk voor als het slecht weer is (en dan vliegt er toch geen VFR kist rond). En dat zou natuurlijk prachtig zijn, want momenteel is het bij een paar dagen nevelig weer meer een kerkhof dan een vliegveld op Lelystad.

Naar zeggen kost Lelystad vooral geld voor Schiphol zolang er niet meer IFR faciliteiten en uitbreidingen zijn. Ik betwijfel dat, denk dat zielige verhaal wel meer is verteld om zodoende medewerking te krijgen voor een opzet zoals momenteel bij EHRD en EHEH. Maar ik kan me op zich wel voorstellen dat er genoeg bedrijven zijn (zoals de vliegscholen of de nieuwe vliegtuigspuiterij met de grote hangaar) die graag meer bedrijfszekerheid willen.

Het LA+ concept vond ik wat dat betreft een hele mooie, waarbij de GA niet of nauwelijks hinder ondervindt en ook geen hogere kosten. Sterker nog, er komen in ieder geval mogelijkheden om ook bij slecht weer thuis te komen. Men heeft wel gekeken naar mogelijkheden zoals in Duitsland, Frankrijk en de UK, maar dit was de enige die bij IVW doorgang zou kunnen vinden.

Alleen geeft bovenstaand bericht een heel ander idee weer, maar ik heb wel eerder gezien dat het woord "verkeersleiding" verkeerd geïnterpreteerd werd door de pers danwel voor ons. Voor mij betekent dat een CTR, maar deze term heb ik ook al eerder in het LA+ verhaal voorbij zien komen, waarbij er dus geen sprake is van CTR en er iets anders bedoeld werd. Wellicht is dit gewoon weer een verkeerde opvatting van het bestaande plan dat komt bovendrijven?
 
Precies, het zal vermoedelijk wel niet zo'n vaart lopen. Maar als het wel snel gaat dit keer: EHLE is een particulier bedrijf, geen openbare voorziening, dus hebben wij er met z'n allen helaas ook niet zoveel over te zeggen.

Niet dat ik het daar mee eens bent. Maar zo is het wel. Helaas hebben wij hier niet het Duitsemodel (helaas in de economische zin, maar ook in de vliegmogelijkheden zoals luchtruim F, een GPS approach etc)
 
Terug
Bovenaan