Rotarywings of Heli holland beste opleiding?

Schandalig! Die kist moet sowieso ergens naartoe en dan verdienen ze ook nog eens op de vlucht er naartoe. Waarschijnlijk wordt zo'n ferry vlucht ook nog eens doorberekend aan de klant, wat inhoud dat ze dubbel cashen.
 
De helft zelfs nog! Bizar hoor, ik vind het eerlijk gezegd niet zo netjes van R&W en HH. Het is toch geen service meer als je je studenten vraagt om te betalen voor een van tevoren door het bedrijf geplande en bepaalde vlucht?!
 
Ik weet niet of dat ook in rekening gebracht wordt bij de klant. Ik hoop van niet, dat zou inderdaad dubbel cashen zijn. Of de klant moet een soort korting krijgen, dat hij/zij de andere helft betaald.
 
Waarom moet je als PPLer betalen voor een ferry?! Is niks commercieels aan, behalve dan de houding van je vliegschool in deze.

Het is toch een gunst dat jij die bak overvliegt? Of is het een gunst van je vliegschool dat de huurprijs lager ligt?! Het zou de school sieren als ze jou die uren gunnen voor je opbouw. Maar dat is denk ik in z'n algemeenheid een utopie in luchtvaart opleidend Nederland, de leerling iets gunnen.
 
Sprak van de week een gast die bij Rotary wings zijn CPL-H brevet heeft gehaald.. inmiddels heeft hij een goede baan maar dat heeft ie niet aan Rotarywings te danken..
Als de naam (naam eigenaar RW) genoemd werd bij een sollicitatie bij de 'grote' offshore bedrijven dan was het gesprek gelijk over..
Hij heeft geheel op eigen kracht zich weten te plaatsen in zijn baan maar zou het veel makkelijker hebben gehad als ie op een goede vliegschool had gezeten..

wordt veel te veel beloofd daar..
 
Laatst bewerkt:
Sprak van de week een gast die bij Rotary wings zijn CPL-H brevet heeft gehaald.. inmiddels heeft hij een goede baan maar dat heeft ie niet aan Rotarywings te danken..
Als de naam (naam eigenaar RW) genoemd werd bij een sollicitatie bij de 'grote' offshore bedrijven dan was het gesprek gelijk over..
Hij heeft geheel op eigen kracht zich weten te plaatsen in zijn baan maar zou het veel makkelijker hebben gehad als ie op een goede vliegschool had gezeten..

wordt veel te veel beloofd daar..


This is the biggest BS story ever posted on here :1855:
Grotere onzin verhaal heb ik nog nooit gehoord !!!!

Ik ben geen vlieger bij RW en heb ook geen belangen an deze bedrijf maar toch will en kann ik dit niet geloven -- Prost :biertje: en fijn weekend !!!
 
Sprak van de week een gast die bij Rotary wings zijn CPL-H brevet heeft gehaald.. inmiddels heeft hij een goede baan maar dat heeft ie niet aan Rotarywings te danken..
Als de naam (naam eigenaar RW) genoemd werd bij een sollicitatie bij de 'grote' offshore bedrijven dan was het gesprek gelijk over..
Hij heeft geheel op eigen kracht zich weten te plaatsen in zijn baan maar zou het veel makkelijker hebben gehad als ie op een goede vliegschool had gezeten..

wordt veel te veel beloofd daar..

Sprak laatst 2 gasten die recent of nog bezig zijn bij rotary wings. En al een baan hebben bij een hele grote offshore bedrijf in Nederland. Zij waren al werkzaam binnen in het bedrijf en met goed keuring van het bedrijf konden zij bij rotary wings hun opleiding doen.
 
Hoe groter het bedrijf hoe meer commentaar men erop heeft..

Aan de reacties te zien op het bericht van Choppy hebben de meesten wel een 'gekleurd' verhaal..

Ik zie wel meer berichten hier waarvan je op je klompen kunt aanvoelen uit welke hoek ze komen..

Een goede kant van de crisis is wel dat het kaf een beetje van het koren wordt gescheiden ook in de helikoptermarkt..

Blijven nu een handjevol professionele vliegscholen bestaan omdat zij de zaakjes voor elkaar hebben..t.w.
- HeliHolland
- Rotarywings
- Lelykopters/HeliCentre ( zijn onlangs samengegaan )
- Heliair ( voorheen Wikselaar Harskamp )
- Heliflite ( voorheen Helicon )

en dat waren ze geloof ik wel..

Iedere school/bedrijf heeft zo zijn eigen mensen en cultuur en het zou mooi zijn als eenieder elkaar respecteerde en uitging van de goede bedoelingen van een ander..

Dat maakt het allemaal een stuk prettiger en leuker om met elkaar om te gaan..
en uiteindelijk ook een stuk veiliger en da's toch wel het belangrijkst..

Laten we hopen dat met deze mooie Lentedag een voorbode is voor een mooi vliegseizoen..
 
Wat een gezemel mensen. Ik ken weer twee gasten die na aanname bij CHC tijdens hun type conversie S76 uit de opleiding werden gehaald en naar huis zijn gestuurd omdat hun prestaties nogal below standard waren. Beide gasten hadden hun vliegopleiding bij Heliholland gevolgd.

Dus ach, overal is wel wat...
 
nuancering choppy

nuancering choppy

Ik werd onlangs door een vriend gewezen op dit topic, ik kom hier eigenlijk nooit meer maar aangezien de opmerkingen van choppy erg op mijn persoon uitkwam, voelde ik toch even de noodzaak hierop te reageren.

Offshore maatschappijen kijken niet zozeer waar je vandaan komt, die hebben namelijk hun procedures tijdens de sollicitatie. (gesprekken, diverse testen en sim sessies.)

In de kleine luchtvaart daarintegen is een en al haat en nijd. Daar liep ik wel vaak tegen het probleem aan dat choppy omschreef. Helicon (inmiddels falliet) was meteen klaar met je toen de naam RW werd genoemd en dat geldt ook voor enkele andere kleine rondvluchtmaatschappij'tjes. Maar vergeet niet Nederland is klein en de kleine luchtvaart is zeer beperkt, men kent elkaar allemaal en gunnen elkaar weinig tot niets. Daarnaast preveleerd men de eigen leerlingen wat ook niet meer als normaal is in mijn eigen (uitgaande van gelijke kwaliteiten) ogen. Dat maakt het ook zo moeilijk om elders rondvluchten ed te doen. Die markt is gewoon bijzonder klein in europa en veelal ingepikt door maatschappijen die ook TRO zijn. Mocht je die zeldzame maatschappij dan toch vinden dan hebben ze vaak een uren eis waar je als lowtimer nooit aankomt


Dat er voor "geslaagden" werk is, is zowel bij HH, RW als iedere andere vliegschool nooit gegarandeerd. CPL ers voor je bedrijf laten vliegen betekend dat ze op je AOC moeten staan, dat kost een bedrijf geld (niet alleen bijschrijving op aoc maar ook trainingen als CRM, helicopter safety en je profchecks). Is er weinig of geen werk dan hebben ze ook weinig piloten nodig en dus als er tien slagen hebben er maar enkele "af en toe" en vlucht. Uiteraard zijn dat dan de favorieten van de instructeur want helaas werkt de wereld nu eenmaal zo. En ook als er wel veel werk is op het moment van inschrijving wil dat nog niet zeggen dat dat er ook is als je klaar bent. In mijn geval, toen ik begon konden ze de piloten in de offshore niet aanslepen, tijdens mijn PIC uren maken in 08 stortte de financiele markten in elkaar en was het gebeurt met de werkgelegenheid in de luchtvaart. 'k Was inmiddels al wel een ton verder.

Dit geldt overigens ook voor de mooie verhalen over Bristow waar je na je opleiding als instructeur aan de bak kan. BS. Slechts enkele mogen door in de instructie klas en alleen zij kunnen daar blijven om uren te bouwen als FI. De rest gaat ook gewoon naar huis met een fikse schuld, geen baan en weinig uren.

.

Hoop dat ik toch de nodige onduidelijkheid heb weg kunnen nemen en zoals al in andere reacties gemeld: NIEMAND HIER IS OBJECTIEF !! Je zult door je eigen instelling en ervaringen achteraf pas kunnen zeggen of je het goed gedaan hebt.
En nogmaals als het op werk aankomt kan niemand je vooraf garanties geven.



CHOPCHOP !!
 
Laatst bewerkt:
Correctie op bovenstaand;

Helicon is niet failliet, gaat echter per eind Mei stoppen en de vliegschool is overgenomen door HeliFlite.
 
Terug
Bovenaan