Rotarywings of Heli holland beste opleiding?

heliaddict

New member
Hallo,

Ik ben aan het overwegen om miijn PPL-H opleiding te gaan doen en zie onder andere Rotarywings en Heli Holland op het internet als gerenomeerde opleidingsinstituten. Nou ben ik benieuwd naar ervaringen van mensen zodat ik binnenkort een keuze kan maken.

Alvast bedankt!

Ga is met beide partijen praten over de mogelijkheden nadat je de papieren binnen hebt. Ik ben bij alletwee op bezoek geweest en heb bij Rotarywings ook een les gevlogen .. maar ik was er nog niet helemaal uit. Neigde wel naar Heli Holland door de mogelijkheden om ervaringsuren op te doen nadat je je papieren hebt. Maar dit is al een paar jaar geleden, dus niet echt actueel meer!

De mogelijkheid om ervaringsuren op te doen moet je niet te veel waarde aan hechten. Dat valt altijd nog maar te bezien...

Ik heb hele goede ervaringen met Rotor & Wings (voorheen Rotarywings). Maar zoals Arjen zei, je kunt bij beide op bezoek gaan. Laat je alleen niet te veel beïnvloeden door moddergooien of mooie verhalen over ervaringsuren.

Ik heb het eerste stuk bij Bristow Academy in Titusville, Florida gevlogen. Super gaaf maar ik had door mijn werk gewoon niet genoeg tijd om mn brevet daar te halen. Per uur kost het daar uiteraard veel minder maar de verblijfskosten en bijvoorbeeld autohuur brengen de uurprijs weer een stuk omhoog. De voorbereiding viel ook erg tegen,eerst Bristow duidelijk maken dat ik daar een aantal lessen wil volgen, dan een I20 :)

Maar ik ga ff contact opnemen en zal laten weten hoe het gaat..... :)

Voorlichtingsmiddag Heli Holland volgende week Donderdag

Voorlichtingsmiddag Heli Holland volgende week Donderdag

Donderdag 5 mei a.s. is weer onze voorlichtingsmiddag.

Je bent van harte welkom in onze vestiging te Emmercompascuum

Groet,

Janet Schuringa
06-55122663

Nou dat laatste bericht heb ik dus gemist. Ben inmiddels bij Rotarywings geweest en heb daar een erg goed gevoel aan overgehouden. Binnenkort misschien ook maar eens bij Heli Holland een kijkje nemen, zag alleen gisteren dat er net als vorig jaar nu dus alweer een Heli van Heli Holland gecrasht is. Mijn vriendin wordt daar dus niet blij van......

Nou dat laatste bericht heb ik dus gemist. Ben inmiddels bij Rotarywings geweest en heb daar een erg goed gevoel aan overgehouden. Binnenkort misschien ook maar eens bij Heli Holland een kijkje nemen, zag alleen gisteren dat er net als vorig jaar nu dus alweer een Heli van Heli Holland gecrasht is. Mijn vriendin wordt daar dus niet blij van......

Lastig, in dit stadium al de afweging tussen vrouw of vliegen moeten maken...

Zie dat niet als kiezen voor het een of het ander. Mijn vriendin vindt mijn veiligheid erg belangrijk dus daar is volgens mij weinig mis mee. Dus als er relatief veel crashes zijn bij HeliHolland dan vindt zij het onverstandig dat ik daar ga vliegen. Ik heb bij Bristow les gehad en daar vliegen continue iets van 70 lesheli's waarbij in de afgelopen jaren niet 1 ongeval is geweest. Heb sowieso bij hun in de afgelopen 15 jaar geen fataal ongeluk voorbij zien komen....

Zie dat niet als kiezen voor het een of het ander. Mijn vriendin vindt mijn veiligheid erg belangrijk dus daar is volgens mij weinig mis mee. Dus als er relatief veel crashes zijn bij HeliHolland dan vindt zij het onverstandig dat ik daar ga vliegen. Ik heb bij Bristow les gehad en daar vliegen continue iets van 70 lesheli's waarbij in de afgelopen jaren niet 1 ongeval is geweest. Heb sowieso bij hun in de afgelopen 15 jaar geen fataal ongeluk voorbij zien komen....

Hoeveel crashes met leerlingen zijn er bij Heli Holland geweest dan? En hoeveel crashes bij Bristow Aviation op de noordzee? Volgens mij ben je appels met peren aan het vergelijken.

ik wil ooit nog eens een ec120 rating halen dus dan is het wel makkelijk..... zie trouwens bedroevend weinig info op de Helicon website mbt training.....

Terug
Bovenaan