Rossair

Begin niet aan Rossair!! ze hebben al genoeg mensen "verkeerd ingelicht" laat ik het netjes brengen. Ik spreek wel eens mensen maar er zijn weinig goede woorden over gevallen dus koop dan liever voor 30000,- staatsloten dan heb je meer kansen op een "gouden strepen toekomst"
 
Ook de nieuwe eigenaar van Euromanx, Club 328 uit Southampton (en nee, da's geen hoerenkast maar een club die exclusieve priver charters aanbied met oa Do-328 jets), heeft inmiddels door dat ze de ingehuurde vloot & crews beter bij een wat professioneler bedrijf kunnen halen.

Miv 1 december vliegt Denim Air met 2 F50's weer voor Euromanx. De verlenging van het contract na 1 December, is naar verluidt oa afhankelijk van de prijs. De lease-prijs is door anderen verziekt, vaak zelfs tot beneden de echte kostprijs. Lekker makkelijk als je de pensioenen en salarissen niet betaald!
 
Ziet er niet best uit voor Rossair / Orange AL

Op de internetsite van Euromanx.com is Rossair nu vervangen door Denim.

Gaat het doek nu toch vallen voor Rossair !!!!!!!
Of lukt het hun onder een andere naam (Orange) de schuldenlast van zich af te schudden ???????
 
Tja, zo zal het wel weer gaan......

De miljoenen subsidie die ze van de provincie hebben gekregen zijn op (moederbedrijf in Z. Afrika..?), de markt is verziekt met onrealistisch lage prijzen en de schuldeisers blijven met de gebakken peren zitten. Dan begint dit soort jokers meestal opnieuw een "luchtvaartmaatschappijtje", waarmee ze dan weer onder de prijs duiken van bedrijven die het netjes proberen te doen etc.

Of zou de IVW nu eindelijk een keer wakker worden ?? Nee, dat blijft dromen ben ik bang!

Nou ja, misschien worden de klanten van dergelijke clubjes ooit een keer wakker!
 
Heel treist verhaal, volgende club welke omgaat. En onze maatje zonder werk en zeker die dit jaar hoop geld hebben neergelegd voor typerating. Zie details hieronder

Rossair will fold wings in a week , or latest 2 weeks. Apart of the aspect that Euromanx might not have paid tem, conditions to keep an AOC were not given @ Rossair as well. Unpaid pensionfonds, poor maintenance were always garanteed. JAR ops and JAR ops are differnt sometimes....

Orange was setup and registered in NL because Rossair is definetely runing out of money. The people behind are more or less the same as in Rossair.The idea was to swop from Rossair to Orange with a couple of contract and employees (once the AOC approval is received)but without the huge debts of Rossair. The ATR `s are owned by an Italian living in South Africa. The Beech 1900 ,at least 2 are flying in Lybia. I know that meanwhile a German operator is as well flying in Lybia for the same company.Salaries are not paid, a number of pilots started a court case which is due for decision in December. In addition none of the pensions were paid over the last monthes. The airplanes are in a poor technical condition, some are not even airworthy. Authorties are accepting this, because thepromises were made to take the staff from Rossair into Orange.

But no contracts, no fund , NO ORANGE , an a cople of jobless pilots . Extremley poor are those who recently paid forTypratings.

It seems to be a matter of days. And don`t blame Euromanx for not paying them. In earlier days Euromanx had have to pay the maintenance bills of Rossair in order to return the ATR from Schreiner back into Service. As I said, 1 is short, the other even shorter
 
Bron, spelers die direct hierin betrokken zijn, echter welke niet aan de goede kant staan, oftwel werkeloos dreigen te worden en sommige ook met grote schulden last
 
Bron van bovenstaand verhaal is een post op pprune. Het heeft een kern van waarheid maar is wat achterhaald. De genoemde rechtzaak van ex-werknemers is voorbij, zij hebben (grotendeels?) hun geld gehad. Salarissen worden de laatste maanden uiteindelijk wel, maar inderdaad te laat betaald.

Twee en waarschijnlijk alle drie de 1900s hebben werk in Libië en voor de ATRs wordt hard nieuw werk gezocht. Het blijft spannend de komende tijd.

Sterkte aan alle collega's! Gegroet,

307, een Rossair-vlieger

PS.
"..airplanes are in a poor technical condition, some are not even airworthy. Authorties are accepting this, because..."

Pas op met ongefundeerde uitspraken, de kisten zijn zonder meer luchtwaardig anders vliegen ze niet. Dergelijke uitspraken raken ook Schreiner (onderhoud ATR) en de IVW.
 
Jongens,

Inderdaad heel veel succes gewenst daar. We zagen de laatste ATR vorige week vanuit IOM naar RTM vertrekken.


Succes.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan