Rossair

eurobird

New member
Wie o wie kan mij meer vertellen over Rossair?
En de markt waarin ze werken?
Voordat ik als piloot daar wil beginnen.
Begrepen dat het financieel twijfel zou zijn?? Sinds TTA down is
Maar dat er ook toekomst plannen zijn, groei ATR42 en 72.
En hoor? dat ze ook weer flight als ground personeel aannemen
Ciao
 
Voor zover ik weet nemen zo vooralsnog alleen mensen aan voor op de ATR. Oud-klasgenoot van me is net begonnen. Type zelf betalen. Operaties op Isle of Man, Libië, Italië (voor Air Emilia meen ik) en Malta voor zover ik weet. Er wordt nog regelmatig iemand aangenomen, maar dan voor op de ATR. De meest recent aangenomen vliegers zijn voornamelijk Martinair Vliegschool jongens/meisjes....

Ik zie in je profiel dat je al een TR B1900 hebt. Ik weet echter niet of ze "direct entry's" aanemen...
 
Ik welke mate hebben jouw klasgenoten gekeken naar hun financieele situatie cq welke zekerheid hebben zij gekregen. aangezien zij wel hun training zelf moeten betalen. En op welke conditie's worden ze dan aangenomen?
Aangezien ROS er financieel niet goed voor zou staan.
 
Geen idee. Ik kan je wel helpen aan een emailadres van een oud-klasgenoot van me, mocht je meer willen weten.

Dat ze er financieel niet goed voor zouden staan, wordt al jaren gezegd. Ze houden het anders aardig vol.
 
Zieke club dat Rossair volgens mij.

Ik hoor iedereen die er werkt klagen: Rooster sucks (want er is geen rooster) Ops sucks (want die zijn er alleen ma-vr van 09.00-17.00 en kunnen niets). Salaris schijnt redelijk te zijn maar er zit een klein addertje onder het gras: de pensioenpremies worden niet betaald.

De eigenaar komt uit Z-Afrika schijnt. Redelijk grote boef. Dus die Euri die jij gaat betalen voor je type gaan direct naar Jo-burg.

Veel succes met het maken van een keuze.

Pax
:cool:
 
volgens mij is je pensioenpremie afhankelijk van je leeftijd. je betaald pas geloof ik vanaf je 25e.


ps zijn er ook ROS mensen op Airwork, zou graag jullie beeld horen over jullie club.
 
Slim zei:
Ik zie in je profiel dat je al een TR B1900 hebt. Ik weet echter niet of ze "direct entry's" aanemen...

Ik heb daar ooit ´s gesolliciteerd in een donkergrijs verleden. Ja, ik was rated op de beech en ehhhh oh ja, dat maakte niet uit, of ik toch nog even het bedrag voor de type rating wilde dokken.

???? ehhh, maar ik ben toch al rated. reply: tja, dat maakt niet uit, betalen is onvermijdelijk.............. oftewel : DOKKEN !! :mad:

duzzzzz...... voor zover ik een "black book" bij hou, met stip op 1 !!! :eek:
 
Pas op!

2 B1900's zijn er weggehaalt waarvan 1, heb ik van een ingewijde begrepen, ivm betalingsachterstand. Er staat al heel lang een ATR-42 stuk omdat er geen geld meer is voor onderdelen. Tevens worden momenteel de salarissen niet uitbetaalt.

Pas op!
 
Slim zei:
Geen idee. Ik kan je wel helpen aan een emailadres van een oud-klasgenoot van me, mocht je meer willen weten.

Dat ze er financieel niet goed voor zouden staan, wordt al jaren gezegd. Ze houden het anders aardig vol.


Ben er niet zo happig op om email adres te delen. Hoor daar soms rare verhalen over.

Kun je aan jouw bekend vragen of hij hier niet kort/bondig/feitelijk dit wil kenbaar maken. Welke zekerheid geboden wordt tov zijn investering.
 
Robbie zei:
Pas op!

2 B1900's zijn er weggehaalt waarvan 1, heb ik van een ingewijde begrepen, ivm betalingsachterstand. Er staat al heel lang een ATR-42 stuk omdat er geen geld meer is voor onderdelen. Tevens worden momenteel de salarissen niet uitbetaalt.

Pas op!


Wel vreemd allemaal rondom ROS:
Ze nemen nieuw flight/ground personeel aan
Hebben inprincipe 2 ATR's uit een van de Scandinavische landen.
Euromanx wil met meer ATR 42/72 vliegen in September? Echter concreet zie je er nog niets van.
In Italie begrijp ik hier wil een nieuwe club hun inhuren? Maar dit speelt dat al meerdere maanden.
 
kwam een paar dagen geleden een "catcher" binnen op STN, type fokker 50 ??? Waar komt die ineens vandaan of is dit een wetlease voor een wetlease ????? Was NL geregistreed en er zaten ZEKER weten nederlandse vliegers in, te herkennen aan de welbekende RRRRRRRRR ( catcherrrrRRRRR).

gr
 
klopt, er vliegen voor Euromanx de laatste tijd vaak andere vliegtuigen; Titan Airways ATR42, Air Wales ATR42, VLM F50 en soms nog andere.
En dat volgense de Euromanx site zij de ticketagent zijn voor Rossair???????
Dan zou je toch zeggen dat Rossair zelf vliegtuigen inzet?
 
Denim Air vliegt sinds 14/8 met een Fokker 50 (PH-KXM) en 2 crews voor Euromanx. Isle of Man naar STN, LPL, DUB en nog een paar andere velden. Deze wetlease operatie duurt nog tot 3/9.
 
Niet gaan vliegen!!!

Het salaris is deze maand weer te laat of nog helemaal niet betaald. Ook met pensioenpremies lopen ze meer dan 1,5 jaar achter.

Die toko staat op omvallen:
1 atr vliegt op IOM maar de andere staat al maanden aan de grond in Maastricht.
Er zij nu 2 van de 1900's al weer terug naar Zuid Afrika en 1 is terug naar de eigenaar want die wil hem verkopen.

Rossair moet nu dus met 4 kisten minder (duurt nog maanden voordat atr weer kan vliegen) het bedrijf in leven houden terwijl er al miljoenen schuld zijn.

grt,

pax
 
Euromanx takeover!!!!!!!!!!!

Obvious question: anyone any ideas who the investors are?

Link: http://www.manxradio.com/news/manxn...n2.shtml?id=513

Local Airline taken over by UK Investors
The Sales and Marketing Manager for EuroManx is promising new jobs and new European routes as a result of the airline's takeover.

It's been sold for "an undisclosed sum" to a group of UK-based aviation professionals and investors.

Seamus Byrne says the sale wasn't the result of financial difficulties, and insists the 70-strong workforce will keep their jobs.

He says the future for the airline, as a leading operator in the Isle of Man is secure.


Rossair levert aldaar de vliegtuigen, is dit de weg naar hun betere toekomst???????? Meer routes, meer ATR's ????????
 
oke????


Wie kan hier meer over vertellen Rossair Europe vs Orange AL

En paxsign hoe kom je aan deze info, e/o weet je meer wat hun toekomst gaat worden
 
Terug
Bovenaan