Hallo,
Heb vandaag eindelijk na 14 jaar weer eens mijn SEP vernieuwd, jey!!
Echter ik ben even helemaal de draad kwijt wat de regelgeving is voor generaal aviation.
In de US was het simpel FAR61 voor brevetten, FAR91 voor regels en de AIM voor procedures.
Hier vindt je overal wat. Normaal vlieg ik met een OM PART A, als je die maar volgt voldoe je grotendeels aan de wet ( weet het de BOM is niet heiligmakend en er zijn nog veel meer regels) als je de JAR regels leest ( binnenkort EASA) volgens mij slaan die alleen maar op commercial OPS.
Dus simpele vraag: waar vindt ik in de Nederlandse regels wat de fuel requirments zijn voor een VFR vlucht bijvoorbeeld? Is het nou wel of niet verplicht om een navlog bij te houden,dat je bijvoorbeeld een W&B form bij je moet hebben of niet,etc.
Vroeg het vandaag aan de examinator en die stond ook even op z'n hoofd te krabben en wist het antwoord niet.
Een Google search op luchtvaartwet helpt ook niet. Een hoop deletions en verwijzingen naar de JAR (wederom, volgens mij alleen voor commercial ops).
Recentelijk heeft de luchtvaartpolitie op EHLE een inspectie gehouden en ik wil goed beslagen ten ijs komen mocht mij dat een keer gebeuren. Common sense daargelaten!!! Ik wil gewoon graag weten waar ik de beschreven regels kan vinden.
Alvast bedankt
Heb vandaag eindelijk na 14 jaar weer eens mijn SEP vernieuwd, jey!!
Echter ik ben even helemaal de draad kwijt wat de regelgeving is voor generaal aviation.
In de US was het simpel FAR61 voor brevetten, FAR91 voor regels en de AIM voor procedures.
Hier vindt je overal wat. Normaal vlieg ik met een OM PART A, als je die maar volgt voldoe je grotendeels aan de wet ( weet het de BOM is niet heiligmakend en er zijn nog veel meer regels) als je de JAR regels leest ( binnenkort EASA) volgens mij slaan die alleen maar op commercial OPS.
Dus simpele vraag: waar vindt ik in de Nederlandse regels wat de fuel requirments zijn voor een VFR vlucht bijvoorbeeld? Is het nou wel of niet verplicht om een navlog bij te houden,dat je bijvoorbeeld een W&B form bij je moet hebben of niet,etc.
Vroeg het vandaag aan de examinator en die stond ook even op z'n hoofd te krabben en wist het antwoord niet.
Een Google search op luchtvaartwet helpt ook niet. Een hoop deletions en verwijzingen naar de JAR (wederom, volgens mij alleen voor commercial ops).
Recentelijk heeft de luchtvaartpolitie op EHLE een inspectie gehouden en ik wil goed beslagen ten ijs komen mocht mij dat een keer gebeuren. Common sense daargelaten!!! Ik wil gewoon graag weten waar ik de beschreven regels kan vinden.
Alvast bedankt