Recruitment ban Aer Lingus

  • Onderwerp starter Onderwerp starter qzqsd
  • Startdatum Startdatum
Nee digits, er zijn er teveel die voor niets willen werken.
Goede arbeidsvoorwaarden van voorheen verslechteren omdat er geen support is om voet bij stuk te houden. Dit veelal door mensen die bij allerlei 2de rangs outfits vandaan komen waar ze misschien 1/3de van nu verdienden en 2 keer zo hard moesten werken. Die zijn al blij met wat ze nu krijgen. Daar is dus een mismatch waar een handige manager goed misbruik van zal maken.

Maar heren en dame, dat is niet iets van de laatste tijd, dat is altijd zo geweest!
Stop blaming others. Je kunt altijd wel een zondebok aanwijzen voor je problemen, vergetende dat jezelf ook wel eens verantwoordelijk zou kunnen zijn.

*Ik bedoel, heb jij 'vroegah' je opleiding kado met baangarantie gekregen van BA, KLM, Air Lingus? Of heb je er bah bah bah, zelf voor betaald? Zo ja dan ben ook jij een verachtelijke marktverziekende SCAB.

*Of ben jij die smerige SCAB die naar Amerika is geweest om vlieguurtjes te KOPEN ten koste van de locale pilotenbevolking?

*Ben jij zo'n rottige SCAB omdat je ooit voor een loco hebt gewerkt?

*Ooit een typerating gekocht? You're a SCAB!

*Dure spoonfed integrated opleiding gevolgd? You're a SCAB and your rich daddy too

*CTC gevolgd en een half jaar voor noppes gewerkt? Stinkin' SCAB!

*Oxford gedaan? Wannabe SCAB!

*Nederlander en je wekt voor de buitenlandse concurrent? SCAB!

Wat voor SCAB ben jij?:grijns:


Hou toch op jongens.
Staak, verbeter je T&C als je het waard bent, maar please, stop blaming others.

(edit om er nog een paar scabs aan toe te voegen)
 
Laatst bewerkt:
Amen! Helemaal mee eens, als je het er in een bedrijf niet eens bent met de gang van zaken moet je niet mensen erbij gaan betrekken die er helemaal niks mee te maken hebben, beetje een gevalletje van wel de lusten maar niet de lasten...
 
Er is een overeenkomst tussen de Aer Lingus vliegers en Aer Lingus management m.b.t de minder Terms and Conditions voor de Belfast base.

Waarschijnlijk zan de recruitment ban binnen korte tijd opgeheven worden.

Intressant detail: Tijdens de recruitment ban heeft Aer Lingus 10 captains aangenomen voor de Belfast base.
 
Zolang wij niet met z'n allen CEO's zijn van verschillende airlines, zijn wij nog steeds werknemers.

In de laatste SABENA maanden had het vliegerskorps onder aanvoering van Filip Van Rossem het wel bij het rechte eind.

Vliegers zijn zo dom nog niet (uitzonderingen en scabs daargelaten) :grijns:
 
49015:
Hoe noemen we een scab die alles op kosten van de belastingbetaler heeft gehaald?:grijns:

FT:
Goed nieuws!
Ik wil jullie graag even voor gaan in een lied op de goede afloop.....

Kumbaya, my Lord, kumbaya
Kumbaya, my Lord, kumbaya
Kumbaya, my Lord, kumbaya

ALLEMAAL!!!!!!

O Lord, kumbaya
Someone’s laughing, Lord, kumbaya
Someone’s laughing, Lord, kumbaya
Someone’s laughing, Lord, kumbaya
O Lord, kumbaya
Someone’s crying, Lord, kumbaya
Someone’s crying, Lord, kumbaya
Someone’s crying, Lord, kumbaya
O Lord, kumbaya
Someone’s praying, Lord, kumbaya
Someone’s praying, Lord, kumbaya
Someone’s praying, Lord, kumbaya
O Lord, kumbaya
Someone’s singing, Lord, kumbaya
Someone’s singing, Lord, kumbaya
Someone’s singing, Lord, kumbaya
O Lord, kumbaya
Kumbaya, my Lord, kumbaya
Kumbaya, my Lord, kumbaya
Kumbaya, my Lord, kumbaya
O Lord, kumbaya

FT, laat je even weten hoe het afloopt met de 10 Captains?
 
Volgensmij waren we hier al eens belandt; dictionary.com noemt als definitie voor een scab:
1. A worker who refuses membership in a labor union.
2. An employee who works while others are on strike; a strikebreaker.
3. A person hired to replace a striking worker.

49015 kletst dus maar wat.
Ging het overigens niet om de condities van New Hirees by Aer Lingus?
 
Laatst bewerkt:
*Ik bedoel, heb jij 'vroegah' je opleiding kado met baangarantie gekregen van BA, KLM, Air Lingus? Of heb je er bah bah bah, zelf voor betaald? Zo ja dan ben ook jij een verachtelijke marktverziekende SCAB.

*Of ben jij die smerige SCAB die naar Amerika is geweest om vlieguurtjes te KOPEN ten koste van de locale pilotenbevolking?

*Ben jij zo'n rottige SCAB omdat je ooit voor een loco hebt gewerkt?

*Ooit een typerating gekocht? You're a SCAB!

*Dure spoonfed integrated opleiding gevolgd? You're a SCAB and your rich daddy too

*CTC gevolgd en een half jaar voor noppes gewerkt? Stinkin' SCAB!

*Oxford gedaan? Wannabe SCAB!

*Nederlander en je wekt voor de buitenlandse concurrent? SCAB!

Ik denk dat ik je opmerkingen wel begrijp. Je legt hier een link tusen scab en mensen die bereid zijn voor mindere condities bereid zijn een baan te accepteren. Ergens is er wel een raakvlak natuurlijk maar het is mijns inziens toch ook wel weer heel anders....

Laat ik als eerste zeggen dat ik het abslouut niet eens ben met met het feit dat mensen typeratings moeten betalen, voor hongerloontjes en wurgcontracten in onze business aan het werk zijn etc etc. Maar ik kan dit vanuit de positie van sommige mensen wel begrijpen. Ik zou dat persoonlijk nooit meer accepteren maar ik kan makkelijk praten. Voor iemand met weinig uren en ervaring ligt dat helaas nog steeds een beetje anders.

Echter, dit is een compleet andere situatie. We praten hier over een recruitment ban. Wat je dan ook mag denken over de acties van vakbonden ... die ban die is er! Betalen voor je typerating of gratis vliegen voor een maatschappij zal je in het slechtste geval wat opmerkingen op Airwork opleveren. Collega's die vinden dat je dat nooit had moeten doen enzovoorts.

Het accepteren van een baan tijdens een recruitment ban kan hele serieuze en vergaande gevolgen hebben. En daar kan je de rest van je carriere mee geconfronteerd worden. Lees: de rest van je carriere last van hebben. Of je het er nu mee eens bent of niet ... er zijn veel voorbeelden.

Het feit dat je in het begin van je carriere een typerating hebt betaald en voor mijn part een jaar lang gratis hebt gevlogen .... daar heb je 10 jaar verder echt geen last meer van. Het feit dat je het stempeltje "SCAB" achter je naam hebt staan kan je tot en met het einde van je carriere problemen opleveren. Ik zou de gok niet wagen!
 
Possible stoppages at Aer Lingus averted

A threatened stoppage, which would have grounded all Aer Lingus flights from tomorrow has been averted.

Management and pilots have agreed terms and conditions for staff at the airline's new bases in Belfast.

The deal was reached after more than 20 hours of continuous negotiations.

Both sets of negotiators will recommend the deal, which is subject to a ballot by the pilots.

As he left the talks, Labour Relations Commission chairman Kieran Mulvey said it was up to both sides to consider the proposals.

Aer Lingus chief executive Dermot Mannion said he was delighted with the outcome of the talks, particularly for passengers.

And Michael Landers, assistant general secretary of IMPACT, said on balance it was deal which could be recommended to its members.

Wacht een paar dagen / weken en het word allemaal wat vrolijker..
 
19—I know your aversion to unions but you cannot possibly imply that you are worse off with a union than without. If so, please advise your ex-colleagues at Arkefly to withdraw their request for VNV acceptance, which is likely to happen in two weeks. We wouldn't want them to be a bunch of stupid idiots.

Iz

I should have worded it better - for union read VNV - and yes I'm much better off without them.

I hope you never have to repeat my experiences - wouldn't wish that on anybody.

Colleagues at ArkeFly are free to make their own choices.
 
Volgensmij waren we hier al eens belandt; dictionary.com noemt als definitie voor een scab:


49015 kletst dus maar wat.
Ging het overigens niet om de condities van New Hirees by Aer Lingus?

Och Superpilot, je weet best wel dat ik reageerde op jouw zure stelling dat, en ik quote uit jouw post:

"Goede arbeidsvoorwaarden van voorheen verslechteren omdat er geen support is om voet bij stuk te houden. Dit veelal door mensen die bij allerlei 2de rangs outfits vandaan komen waar ze misschien 1/3de van nu verdienden en 2 keer zo hard moesten werken. Die zijn al blij met wat ze nu krijgen. Daar is dus een mismatch waar een handige manager goed misbruik van zal maken."


Het enige wat ik zeg is: let he who is without sin throw the first stone!
Geef anderen niet de schuld van iets waar jij even hard aan meewerkt.
We hebben allemaal weleens wat gedaaan wat de markt verziekt. Dat, en alleen dat is de strekking van mijn lijstje scabs.

Het moge uit mijn posts in dit topic duidelijk zijn dat ik een bloedhekel heb aan het hele gezever rond scabs. Begrijp me niet verkeerd, een scab in de pure zin van het woord is een heel dubieus persoon, een stakingsbreker. Maar een scab in de zin van mensen die een recruitment ban negeren is al heel wat anders.

Nogmaals, je bent geen scab als je je type hebt betaald, of op Oxford hebt gezeten of whatever. I was being sarcastic! We doen allemaal wat het beste voor ons zelf is. That's all I'm saying. Live and let live. Ik kan het niet duidelijker zeggen.


Kliko, geef die O2 a.u.b. aan die zure Australiers in jouw toko. Denk dat zij het wat harder nodig hebben.:dozey:
 
Echter, dit is een compleet andere situatie. We praten hier over een recruitment ban. Wat je dan ook mag denken over de acties van vakbonden ... die ban die is er!

achzo, en omdat die ban er is moet iedereen die blindelings maar volgen, ook mensen die geen lid zijn van de vakbond ?

Betalen voor je typerating of gratis vliegen voor een maatschappij zal je in het slechtste geval wat opmerkingen op Airwork opleveren. Collega's die vinden dat je dat nooit had moeten doen enzovoorts.

Het accepteren van een baan tijdens een recruitment ban kan hele serieuze en vergaande gevolgen hebben. En daar kan je de rest van je carriere mee geconfronteerd worden. Lees: de rest van je carriere last van hebben. Of je het er nu mee eens bent of niet ... er zijn veel voorbeelden.

denk dat 90% van de hier aanwezige leden op dit forum juist diegenen zijn die zelf kunnen beslissen om "scabs" het leven al dan niet zuur te maken. jullie zitten al ergens gebeiteld in een maatschappij, jullie kunnen "scabs" het leven zuur maken.

gaan JULLIE dit dan ook doen ? het is altijd makkelijk om te praten over "je kan er de rest van je carriere mee om zeep helpen". gaan jullie dus eigenhandig de carrieren van een gemotiveerde maar in geldnoot zittende verse frozenatpl'er de nek omwringen, nadat je alle argumenten hier gehoord hebt ? of ga je het eerder voor de ongelukkige opnemen ?
 
Morning Glory gespot (nuchter) vlak voordat ie in zn uniform sprong onderweg naar de crewroom...

[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=eyB8GU0RleU[/YOUTUBE]


FD ;)
 
achzo, en omdat die ban er is moet iedereen die blindelings maar volgen, ook mensen die geen lid zijn van de vakbond ?

Nee hoor ... als het je niet uitmaakt dat je daarna geen lid meer kan worden van één van de bonden aangesloten bij de IFALPA...

gaan JULLIE dit dan ook doen ? het is altijd makkelijk om te praten over "je kan er de rest van je carriere mee om zeep helpen". gaan jullie dus eigenhandig de carrieren van een gemotiveerde maar in geldnoot zittende verse frozenatpl'er de nek omwringen, nadat je alle argumenten hier gehoord hebt ? of ga je het eerder voor de ongelukkige opnemen ?

Ik ga de ongelukkige op dit bulletin board waarschuwen voor de mogelijke gevolgen van zijn beslissing.
 
@49

moet idd toegeven dat vliegende australiers over het algemeen zeer haatdragend en aggresief zijn

k.
 
Hoe is de sfeer momenteel bij Aer Lingus? Is de lucht volledig geklaard of is er nog sprake van "enige spanning".
FT: Hoe is het met de Captains?
 
Terug
Bovenaan