Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Correct me if I am wrong:
als je op 1100 ft MSL gaat vliegen van EHRD naar EHLE (of andersom) met de mode S transponder op stand-by dan is dat toch nog steeds toegestaan ???
- de transponder verplichting geldt volgens AIC-A 01/09 in de Amsterdam FIR boven 1200 ft MSL
- de SRZ Schiphol geldt volgens AIP SUP 04/09 van GND tot 1500 ft MSL en is 'prohibited for all VFR traffic with mandatory active mode S transponder' ......... met andere woorden: zet je de transponder uit (wat alleen mag onder 1200 ft MSL) dan blijft het 'airspace with class G'
Graag feedback van een ieder voor wat meer duidelijkheid.
Las inderdaad wel: 'VFR traffic is prohibited to cross the Schiphol CTR'.
En dat is het ook!In de paar jaar dat ik vlieg heb ik me wel eens verbaasd over bepaalde zaken maar dit slaat werkelijk alles. :huilt:
...
Wat begin ik Nederland een ongelofelijk k... land te vinden.
Weet jij waar er een link te vinden is met deze letterlijke wettelijke tekst?In de wet staat dat indien je een vliegtuig hebt dat is uitgerust met een transponder deze altijd aan dient te staan.
Even samenvatten dus mbt deze SRZ Schiphol:
- als je een transponder mode S aan boord hebt MOET die aanstaan en mag je er dus niet in
- als je geen transponder mode S aan boord hebt mag je er in tot 1200 ft
- in EHHV en EHLE kan wel worden besloten het verplicht aanzetten van de aanwezige transponder, ook onder de 1200ft, te verbieden? (Zoiets bestond ook al in de SRZs die nu in CTR Schiphol zijn omgetoverd).
Hier klopt niks van, geen rechter zal mij veroordelen als ik onder de 1200ft in die SRZ ronddartel met een mode S transponder aan boord, op OFF of STBY.
Hier is sprake van willekeur en grove rechtsongelijkheid.
Wel onder de 1200 ft toch ??? Anders is het gebruik van de transponder weer verplicht.Je slaat de spijker op z'n kop. Gewoon kwaak op STBY en onder de 1500 ft erdoor.