Raadplaatjes (eerste ronde)

Hah, TD, jazeker, slechts voor viijfhonderd US Dollar nog wel, zonder motor welliswaar maar dat gaf niet want ik wilde hem in de tuin als static display zetten.
Moest hem wel van Bishkek naar Dubai zelf vervoeren maar dat matswerk had ik met het uitdelen van enkele vijf liter flessen J&B Whisky al geregeld.

Moest het alleen thuis nog even uitleggen, maar dat telefoon gesprek duurde erg kort. Heb me er toen maar uitgered met de smoes dat er douane problemen waren of zo, want je kan er bij Russen niet mee aankomen dat je vrouw het niet goed vond.
Die vijfhonderd U.S. was ik kwijt, want gekocht is gekocht, de whisky is ook opgegaan en de kist zouden ze voor me bewaren. Tijdje terug nog eens naar geinformeerd, ik kon hem opnieuw kopen. Voor duizend U.S. En ik moest snel beslisen, want ze stonden er voor in de rij. Aah, hoe snel men zich het kapitalisme eigen kan maken.

Maar, TD heeft de floor.

Cheers
Art

(ben het met N-1 wel een beetje eens, straks zitten we misschien te staren naar een splitpen of zo)

Schitterend verhaal! Toch zonde dat het niet is doorgegaan, misschien hadden we op de SKHV het gebakje kunnen completeren en restaureren :cool:

OK, geen splitpen dit keer (hoewel die ook een boel kan verraden), maar een werkelijk bizar geval. Genoeg kenmerken denk ik om hem snel te kunnen raden:
raargeval.jpg
 
Westland Lysander p12 zeg ik dan op mijn beurt...

Goed antwoord, het is de Westland Lysander P12, ook wel de P12 Wendover genoemd, ontworpen als 'Beach Strafer' voor als de Duitsers hun invasieplannen voor Engeland hadden waargemaakt.
Met zijn zware bewapening zou hiermee de eventuele Engelse invasiestranden moeten worden schoongeveegd. Het ding heeft echt gevlogen, was bijzonder wendbaar en er is zelfs door de testpilot een looping meegedraaid. Je moet maar durven!
Hieronder het flight test report:
"Prototype K6127
After a number of windtunnel tests with models the work on the prototype began. Lysander prototype K6127 lost its original rear cockpit and got a mock-up of a Frazer Nash turret.
Maiden flight: July 27, 1941.
Testflights
Testpilot Penrose reports that all was like the original Lysander expect that the rudders only became effective at higher speeds. Weird thing was that the airplane proved to be ... more stable. That testflight ended with a loop. Now, if that is not a proof of confidence by its pilot. He sure liked it.
Later tests proved the wide CG range which is common in the Delanne configuration.
During later handling trials they did the tests in three conditions.
1. CG at forward limit (45% of aerodynamic mean chord (AMC))
2. CG at normal limit (52,3% of AMC)
3. CG at aft limit (58,2% of AMC)
Conclusions:
· Rudders were ineffective below 64 km/h (40 mph).
· Little swing to left if loading at aft limit.
· Initial climb was like the original Lysander, only needing a little rudder.
· Aircraft proved easy to fly
· Rudder control became heavy at 450 km/h (280 mph). Below that speed it was rather light.
· The automatic slots in the front wing caused problems when they changed position (close to open).
· Dives were "smooth and remarkably steady".
The end of the Lysander P12
Before full tests were done, the official support was lost. The P12 was official of duty on June 13, 1944.
They first had thought that the Delanne concept could be used in other projects. Heavy bombers in special. A heavy (in weight and power) rear turret on those would be good. Petter proposed a four-engine bomber with a four gun turret to specification B.8/41. Westland thought about a Halifax modification with a turret in the rear."

So far, so good! N1 has the Floor!
 
Hou je vast, het is een Westland-Hill Pterodactyl V


"This two-seat tailless fighter prototype was based on British experiments of the mid-twenties. The wingtips pivot to function as ailerons. A gunner sat in the rear cockpit and used a 1916-type gun ring to blast away at the enemy. Engine was a 600Hp. Rolls-Royce Goshawk. This prototype finished its career sometime in the late twenties flying in RAF air shows."
 
damm!
i hoped to at least make it through the night!

Als je dat wilt moet je wel zorgen dat je plaatje niet zo makkelijk te vinden is.
Als je op "pterry" zoekt in afbeeldingen in Google staat ie er gewoon tussen. ;)

Next:

raadplaatje22.jpg


Off topic: we beginnen de 1000 posts te naderen in 1 en hetzelfde topic. Wordt dit het grootste topic ooit op Airwork? Misschien dat Diana hier iets over kan vertellen?
 
Sorry dat het zo lang duurde maar ook hier zijn er wat internetproblemen. Ik heb nu niet de mogelijkheid om een plaatje te posten dus bij deze geef ik de....

Floor open.
 
Een Ugly38 van UglyPlanes BV?

Ik snap echt niet hoe sommigen hier zoveel vliegtuigen kunnen herkennen van slechts een detail. Telkens als ik dit topic lees gaat mn mond van verbazing openhangen ;)
 
Terug
Bovenaan