Raadplaatjes (eerste ronde)

Congrats....

Congrats....

De foto werd genomen op Gosselies. Twee Bristol Britannia's, ex RAF, gekocht door Young Cargo die de machines gebruikte voor onderdelen.



U bent thans de volgende om een puzzel aan te bieden...
 
Dat "old chap" deed 't 'm! :)

raadplaatje58.jpg
 
Ziet er uit als een Breguet Br.1050 Alizé.
Ik dacht eerst aan een Fairey Gannet maar die heeft counter-rotating props, dit concept ziet er beter uit... Ik houd het op een Breguet Br.1050 Alizé..
 
Lijkt me een ouder type Cessna met 4 cilinder motor, mede vanwege de accubak, niet helemaal zeker, de Y vorm in de firewall kan ik me zo snel niet voor me halen.:confused:
 
Nope!
Jesse heeft het binnen de juiste familie gezocht.
Maar stel dat dit plaatje was neergezet:

220px-Boeing_747_prototype.JPG


En er wordt enkel geroepen dat het een wat ouder type Boeing is :confused:
 
Ik heb nog steeds geen idee.. Een 182 is het volgens mij niet, omdat het een vier cilinder motor is, en een 182 heeft voorzover ik weet altijd een zescilinder motor.

Een hint kan het brandschot zijn, wat een typische vorm voor een Cessna single engine 4 cilinder. Het is sowieso een ouder model ivm de vorm van de accubak.

Dus toch een moeilijk plaatje hoor.
 
Je hebt helemaal gelijk, Jesse.
Nooit gedacht dat deze toch nog zo moeilijk was :yeehaa:
Misschien helpt het als ik vertel dat aan de kist van de raadplaat het registratienummer is gegeven dat ooit toebehoorde aan een KLM-kist. :radar:
 
Het is toch niet gewoon een oude 172?

Je hint volg ik even niet.

Voor de mede zoekers, het is sowieso een oude Cessna met 4 cilinder lycoming motor en Slick magneten en 12 volt boordspanning...
 
Terug
Bovenaan