Raadplaatjes (eerste ronde)

Was ook wel een give-away
:)
I.d.d. :)

Dit keer geen raadplaatje maar raadvraagjes.

1. Neerlands grootste Cessna dealer ooit, dealde in haar No Guts, No Glory days, niet alleen in vliegtuigen maar ook in gemotoriseerde caravans. Wat was het merk van deze gemotoriseerde caravans?

2. Op hetzelfde veld zat 'n Rockwell dealer. Wat was de naam van dit bedrijf?

3. Op Sextienhoven zat 'n man met 'n aap (no kidding) als metgezel. Wat zijn de eerste vier achternaam letters van deze man?
 
I.d.d. :)

Dit keer geen raadplaatje maar raadvraagjes.

1. Neerlands grootste Cessna dealer ooit, dealde in haar No Guts, No Glory days, niet alleen in vliegtuigen maar ook in gemotoriseerde caravans. Wat was het merk van deze gemotoriseerde caravans?

2. Op hetzelfde veld zat 'n Rockwell dealer. Wat was de naam van dit bedrijf?

3. Op Sextienhoven zat 'n man met 'n aap (no kidding) als metgezel. Wat zijn de eerste vier achternaam letters van deze man?

1. De grootste Cessna dealer in Nederland was Air Service Holland BV, daarna ook bekend als Aviation Service Holland BV. Als ik me niet vergis zat Martin Duijvestijn als grote man achter deze bedrijven. Vanaf eind jaren tachtig handelde het bedrijf in Reims/Cessna F.406 Caravan II’s en neem aan dat GBOF hier op doelt.

2. De Rockwell dealer in de jaren zeventig en tachtig was de Gelderse Luchtvaart Maatschappij BV, later, eind jaren tachtig Flight Service BV. Teuge was de basis.

3. Kuit (de eerste vier letters)
Hij vloog een keer in een Cessna met die aap naast hem naar Seppe en maakte daar een low pass, waarbij hij zelf wegdook en dus alleen de aap te zien was.
De aap zat ook regelmatig in de vlaggenmast van het rondvluchtenhok en dan lokten ze hem naar beneden met bananen.
 
1. De grootste Cessna dealer in Nederland was Air Service Holland BV, daarna ook bekend als Aviation Service Holland BV. Als ik me niet vergis zat Martin Duijvestijn als grote man achter deze bedrijven. Vanaf eind jaren tachtig handelde het bedrijf in Reims/Cessna F.406 Caravan II’s en neem aan dat GBOF hier op doelt.
Bijna goed ;)

Alleen het laatste deel niet.
Ik doel op de niet luchtwaardige road versie.

. De Rockwell dealer in de jaren zeventig en tachtig was de Gelderse Luchtvaart Maatschappij BV, later, eind jaren tachtig Flight Service BV. Teuge was de basis.
Correct ;)

. Kuit (de eerste vier letters)
Hij vloog een keer in een Cessna met die aap naast hem naar Seppe en maakte daar een low pass, waarbij hij zelf wegdook en dus alleen de aap te zien was. De aap zat ook regelmatig in de vlaggenmast van het rondvluchtenhok en dan lokten ze hem naar beneden met bananen.
Correct ;)
 
Laat ik nou meteen aan deze machine gedacht hebben, maar 'm hebben afgewezen omdat het cockpit interieur helemaal niet overeen komt met wat er op de foto op http://www.fiddlersgreen.net/models/aircraft/Stinson-Gullwing.html te zien is . . . :traantjes
Ik ging niet voor het vliegtuigtype, wel voor de bonus (bouwjaar en lokatie) ;)

Back on topic.

De brand name van de gemotoriseerde caravans bestaat uit vijf letters.

1e letter: de eerste letter van de call die je uitzendt als je zwaar in de problemen zit.
2e letter: de letter van het witte lampje op 'n audiopaneel.
3e letter: de eerste letter van de hoogte (ILS) waarbij je doorgaat of weg bent.
4e letter: de derde letter van de organisatie die in 1903 bijeenkwam.
5e letter: de eerste letter (engelse benaming) van de genotsknots tussen je benen.
 
Ik ging niet voor het vliegtuigtype, wel voor de bonus (bouwjaar en lokatie) ;)

Back on topic.

De brand name van de gemotoriseerde caravans bestaat uit vijf letters.

1e letter: de eerste letter van de call die je uitzendt als je zwaar in de problemen zit.
2e letter: de letter van het witte lampje op 'n audiopaneel.
3e letter: de eerste letter van de hoogte (ILS) waarbij je doorgaat of weg bent.
4e letter: de derde letter van de organisatie die in 1903 bijeenkwam.
5e letter: de eerste letter (engelse benaming) van de genotsknots tussen je benen.

1. M (van Mayday)
2. A (van de A op het witte lampje)
3. D (van Decision height or altitude)
4. E (van American Political Science Association founded at New Orleans)
5. S (van Schlong)

Aangezien dit niet echt een campermerk is, ga ik voor MIDAS.:)
 
Aangezien dit niet echt een campermerk is, ga ik voor MIDAS.:)

images


Zo, eindelijk eens iemand die voor mij gaat, en dat nog wel op Airwork :) Maar waar hangt die GBOF toch uit om ermee in te stemmen? Of speelt GBOF met mijn brave zoon en die lekkere hamlapjes onder één hoedje?
 
Rechts naast de hangaar was 'n grasveldje en daar stonden inderdaad ... MIDAS Motorhomes in de Air Service Holland (ASH) vitrine.

BTW 4 was ICAN (voorloper van ICAO).
 
images


Zo, eindelijk eens iemand die voor mij gaat, en dat nog wel op Airwork :) Maar waar hangt die GBOF toch uit om ermee in te stemmen? Of speelt GBOF met mijn brave zoon en die lekkere hamlapjes onder één hoedje?

Leuk spelletje is dit... Even spitten in mijn plaatjes en dan kom ik ASAP met een nieuwe raadplaat

:1855:
 
dickerdack.gif


Me dunkt, het gaat u vast lukken opnieuw iets aardigs te verzinnen, FlushRivet. Ik zal de opgave waarvoor u ons gaat stellen zeker in studie nemen, en hem nauwlettend eh... analyseren, zodat ik me op mijn indrukken kan bezinnen en de gevleugelde kwesties afwegen, met het oog op de sluitende conclusies, die de raadplaat in het juiste daglicht stelt. Of nee, ik laat dit natuurlijk gaarne over aan de vele Tompoezen die zich met deze opgave bezig zullen gaan houden en daarmee ook meteen weer van de straat zijn. Ik toast alvast op wat komen gaat. :biertje:
 
Gezien de Front fuel/ Aft fuel, de snelheidsmeter en ons kent ons zou ik zeggen:
Sequoia F.8L Falco ?
 
Haaah..

Haaah..

Een nieuw record.. Inderdaad een Sequoia F.8L Falco, ergens boven Oregon.

You know too much LHU :):).... The floor is yours !
 
Dan is de vloer bij deze open, heb eigenlijk geen plaatjes, zeker geen plaatjes die moeilijk genoeg zijn voor jullie. Zoals je weet ben ik bepaald geen vliegtuig kenner. Ik hou veel meer van vliegen, dan van vliegtuigen en maak vrijwel nooit foto's van vliegtuigen.
Was met veel geluk. Mijn eerste gedachte was, zo dat gaat hard, green arc tot 160 of zo en redline stuk boven de 200. Toen zag ik de fuelmeters met front en aft. Had ik nog nooit van gehoord (zoals ik al zei weet eigenlijk niets van vliegtuigen), gelijk gegoogled, eerste hits waren Falco. Nou kennen wij elkaar natuurlijk, dus ik dacht gelijk, dat zou nog wel eens heel goed kunnen kloppen ook. Even de snelheden van een falco gegoogled en voila.
Had nooit gedacht hier nog eens een bijdrage te kunnen leveren.:yeehaa: Jullie kennis is ver boven mijn nivo.
Anyway, open floor dus.

Leon.
 
Ok ik doe ook even mee, hier 3 plaatjes voor de beroeps pro's ;)

Foto 1:


Q: Welk veld? Hint: Check de linkerkant van de foto...

Foto 2:


Q: 8Nm final voor welke rwy en welk veld? Bonus punten voor aircraft type?

Foto 3:


Q: Bandje verwisselen aan welk type toestel welke net vers van de fabriek kwam?

Succes!
 
Terug
Bovenaan