Eerlijk is eerlijk, het is een nagenoeg onmogelijk opgave.
1. De eerste paar jaar (early seventies) werden er geen F-15Bs gemaakt, ze heten toen TF-15As. Op 1 december 1977 zijn ze toen allemaal redesignated tot F-15B. Het rare is nu dat de RSAF (Saudische luchtmacht) geen F-15A/Bs heeft gevlogen. En nummer 1315 niet kan en moet dus nep zijn (er zijn wel twee 1315s geweest maar dat was 1315/(1) F-15C 786/037 van 13sq hernummerd tot to 515 en de huidige 1315 F-15C 1186/055 ook van 13sq en die is active). Hoe weet ik dat het een TF-15A is/was? Manufacturers plaatje op neuswiel deur, verdere nummers op dat plaatje bieden vooralsnog geen enkel soelaas. Verder heb ik er nog geen F-15D plaat naast gehouden maar weet zeker dat er een anderhalve antenne of buisje anders is op de F-15B.
2. Helemaal goed, TD was de eerste.
3. Honeywell nice one, but I don't think so!!! Een active F-15I van de Israelis in een museum in Riyadh, onmogelijk (de 250 vliegt gewoon nog bij 69sq). Anyway, ik weet het zelf niet eens. Ik heb natuurlijk wel een vermoeden, het is hoogstwaarschijnlijk een vooralsnog onbekende oude Amerikaan die uit de bekende parkeer woestijn in Arizona is gekomen als IAF (instructional airframe) tijdens de introductie voor de Saudische Eagles way back.
TD has the floor!