Primary Flight Display

De bank angle selector is een onderdeel van de HDG select knop en heeft alleen invloed op HDG select, niet op LNAV. LNAV past automatisch zijn bank angel aan, in HDG select moet je het zelf doen.
 
Inderdaad minimum maneuvering speed (1.3*Vstall). Geen probleem om in de gele band te vliegen als je maar weet wat je aan 't doen bent. Een hoop collega's gaan draaien in hun stoel en roepen verschrikt "SPEED!" :D

Zelefde soort wat begint te zweten als er iets gebeurd wat niet in de boeken terug te vinden is, waar geen sopje over bestaat, en als er een oranje lampje gaat flikkeren ergens. Of dat "anti ice on !!!" gaat schreeuwen in je oren luid genoeg om 4 dagen half doof van te zijn zodra ze een groen strepje zien op 50nm range op de WX radar.


FD
 
Inderdaad minimum maneuvering speed (1.3*Vstall). Geen probleem om in de gele band te vliegen als je maar weet wat je aan 't doen bent. Een hoop collega's gaan draaien in hun stoel en roepen verschrikt "SPEED!" :D

Dan had je je collega ff een waarschuwinkje kunnen geven over wat hij kan verwachten. Als Pilot Monitoring doet 'ie alleen maar z'n werk.
Met die -400s volgeladen naar de Kanaren hadden we de yellow bands ook wel eens overlappen, maar dan moet je wel errug voorzichtig zijn; ze noemen het niet voor niets de coffin corner.
Overigens worden de bands gegenereerd met behulp van de gewichten en trim die je ingeeft.
Met een volle vakantiebak ben je maar zo een paar ton zwaarder dan op papier, dus waar je denkt 1,3G marge te hebben kan je vlak tegen VS aanzitten.
 
Moet je voor de gein je cruise CG eens veranderen in de FMC. Dat heeft een enorm effect. En dan maar hopen dat OPS een correct LS heeft gekleid.
 
Terug
Bovenaan