PPL gehaald

@ Flight cadet; ook mijn felicitaties! Net als Andre ook begonnen als Enthousiast PPL-er, en inmiddels ook bijna klaar met mijn ATPL...

@ Andre, Beer, Viper en andere Flying Borrel Tijgers;

Binnenkort weer s n borrel doen op Schiphol Dorinth Hotel? Of een andere inspirerende lokatie?

JulietWiskey
 
22 nov is prima, ook zaterdag 3 januari ofb vrijdag 2 januari AIRWORK NIEUWJAARSBORREL een optie?

Bij Flantuas boven Martianir Vliegschool op EHLE of DORINTH Amsterdam?

Juliet Wiskey
 
Allereerst ook namens mij van harte!! :biertje:

Ik hoop binnenkort zelf ook zover te zijn. In de veronderstelling dat ik alle theorie al binnen had was zelfs mijn examen al gepland. Nu kwam ik er alleen achter (sloddervos dat ik ben) dat ik een vak op 1 vraag na niet heb gehaald, ik had 72 ipv de benodigde 75%. Tijdens het nakijken na het examen was ik nog in de veronderstelling dat ik het wel gehaald had. Heb ook geen brief thuis gekregen daarna maar laatst op de vliegclub vond ik die brief dus in mijn file. Echt een domper! Mijn vraag is nu of het mogelijk is eerst het praktijk examen af te leggen en daarna mijn theorie helemaal af te ronden? Dat kan voor zover ik weet wel bij het radio examen. Of is er een andere mogelijkheid? Anders moet ik helemaal tot februari wachten terwijl mijn instructeur en ik al een tijd het gevoel hebben dat ik er klaar voor ben...

Cheers
 
Vandaag heb ik mijn brevet ontvangen. 22-10-08 examen gedaan, 12-11-08 brevet binnen --> 21 dagen (15 werkdagen).
Ik ben benieuwd naar het resultaat van België!
 
Hey FlyingChicken,

ik heb vandaag (jawel, op maandag) mijn brevet in de bus gevonden. Al met al, totale tijd van skilltest tot papiertje is dus 12 werkdagen. Daarbij moet ik wel aangeven dat de instrukteur pas op zondag de post heeft verstuurd (2 November) en dat op 11 november een nationale feestdag was.

Toen ik afgelopen week ongerust begon te worden heb ik even gebeld met Brussel, en het bleek dat de betreffende dame die de licence van mij regelde met vakantie was, echter vóór haar vakantie had ze me al 'verwerkt' (Privaat piloot op 7 november in de computer).

Ik heb overigens het gevoel dat het telefoontje wel heeft geholpen ;)

Anyways, mijn eerste vlucht is al geboekt :cool:

Oh ja, ik moet wel nog even een formulier met pasfoto sturen, en € 5,45 betalen, om bovendien het Beperkt Certificaat van Radiotelefonist van Luchtvaartuigstations te krijgen.
 
Gefeliciteerd (2x)

Eenmaal omdat het grote feest nu echt voor jou kan gaan beginnen én eenmaal omdat je de race gewonnen hebt (België 12 werkdagen vs Nederland 15 werkdagen :traantjes)

Gisteren (maandag dus) heb ik mijn "maidenflight" gemaakt. Voor het eerst als gebreveteerd piloot de lucht in. Een uurtje van Teuge naar mijn woonplaats en na wat sightseeing in de omgeving weer terug. Mijn vrouw mee als passagier.
Het was toch nog spannend om nu voor het eerst echt de verantwoordelijkheid te nemen voor de volledige vluchtuitvoering. Maar alles is goed gegaan en ik hoefde zelfs maar één keer voor de landing te betalen ;)
 
Terug
Bovenaan