stickNrudder
New member
Ik ben hier nieuw (1st post) en me aan het oriënteren op hoe en waar ik mijn PPL wil gaan halen. Ik heb er weinig twijfel over dat ik het ooit ga halen, de vraag is meer wanneer, hoe en bij wie.
Ik ben op dit moment de participatie constructies op EHLE aan het doorspitten en ben er één tegen gekomen waar ik verder nergens iets van gehoord (gelezen) had: een participatie in een Aero AT-3 via Zelf Vliegen (http://www.zelfvliegen.nl) en de Stichting Private Flyers.
€7500 entrée (oef!), ~€600,= per jaar, ~€50,= per uur voor een tweezitter, 16 liter per uur bij 100 KIAS, 222kg useful load, meer aerobatic dan een C150 / DA-20 vanwege de korte, brede vleugel.
Lijkt me wel een leuke kist; ga er in de zomervakantie waarschijnlijk een proefvlucht mee doen om te zien of dat ook echt zo is.
Financieel komt dat volgend mij ongeveer overeen met een DA-20 participatie, behalve dan de hogere inleg. Die DA-20 participatie ga ik in de komende tijd nog achteraan.
Het klinkt allemaal heel aantrekkelijk, en het risico is redelijk beperkt, omdat je uiteindelijk ongeveer evenveel betaalt voor het behalen van je PPL als via een "reguliere" constructie met vliegtuig- en instructeur inhuren. En daarna ga je er alleen maar op "verdienen" (lees: minder exorbitant veel uitgeven )
Iemand hier die ervaringen heeft met ZelfVliegen.nl? Was dat voorheen niet Vliegcentrum Lelystad? Iemand juridisch advies over al of niet met zo'n participatiestichting (Private Flyers, Diamond Flyers, Piper Pilots) in zee gaan?
Iemand vliegervaring met de AT-3?
Ik ben benieuwd...
Intussen heb ik hier mijn overwegingen tot nu toe opgekrabbeld:
http://ericje.blogspot.com
Ik ben op dit moment de participatie constructies op EHLE aan het doorspitten en ben er één tegen gekomen waar ik verder nergens iets van gehoord (gelezen) had: een participatie in een Aero AT-3 via Zelf Vliegen (http://www.zelfvliegen.nl) en de Stichting Private Flyers.
€7500 entrée (oef!), ~€600,= per jaar, ~€50,= per uur voor een tweezitter, 16 liter per uur bij 100 KIAS, 222kg useful load, meer aerobatic dan een C150 / DA-20 vanwege de korte, brede vleugel.
Lijkt me wel een leuke kist; ga er in de zomervakantie waarschijnlijk een proefvlucht mee doen om te zien of dat ook echt zo is.
Financieel komt dat volgend mij ongeveer overeen met een DA-20 participatie, behalve dan de hogere inleg. Die DA-20 participatie ga ik in de komende tijd nog achteraan.
Het klinkt allemaal heel aantrekkelijk, en het risico is redelijk beperkt, omdat je uiteindelijk ongeveer evenveel betaalt voor het behalen van je PPL als via een "reguliere" constructie met vliegtuig- en instructeur inhuren. En daarna ga je er alleen maar op "verdienen" (lees: minder exorbitant veel uitgeven )
Iemand hier die ervaringen heeft met ZelfVliegen.nl? Was dat voorheen niet Vliegcentrum Lelystad? Iemand juridisch advies over al of niet met zo'n participatiestichting (Private Flyers, Diamond Flyers, Piper Pilots) in zee gaan?
Iemand vliegervaring met de AT-3?
Ik ben benieuwd...
Intussen heb ik hier mijn overwegingen tot nu toe opgekrabbeld:
http://ericje.blogspot.com