Poll: Piloten te moe

Ik vind dat je beetje zeurt. Je ziet dat bij andere operators de zaken beter geregeld zijn. Het kan dus wel beter. Je kan ook vroeger naar bed gaan. Probleem is met earlies dat je normaal met je regeliere leven wil doorgaan, maar iedere dag een paar uur vroeger op moet staan. Dat gaat dus niet.

Wat ik probeer te zeggen is: het is te laat om op EU niveau de zaken grondig aan te pakken.
Nu is het aan ons om er op een voor ons acceptabele manier mee om te gaan.
Helaas, helaas.

Waar werk je overigens?
 
Laatst bewerkt:
Je kan ook vroeger naar bed gaan. Probleem is met earlies dat je normaal met je regeliere leven wil doorgaan, maar iedere dag een paar uur vroeger op moet staan. Dat gaat dus niet.

Beste Superpilut,

Bedankt voor de les hoe om te gaan met earlies. Dat waardeer ik zeer.

Ik wilde met deze poll, want dat is het, kijken of er meer mensen zijn die last hebben van Fatigue. Jij dus niet. Daar ben ik erg blij om.

Om je vraag te beantwoorden, ik vlieg bij Ez.
 
Je kan ook vroeger naar bed gaan.
Mmmm, ff denken..

Report @ 05:30 local.
5 minuten wakker worden.
15 minuten douche/gel/tanden poetsen
15 minuten ontbijt
60 minuten reistijd

Wekker @ 03:55 local

Gemiddeld aantal uren slaap : 8 uur

In slaap vallen om: 19:55 local
In bed gaan liggen : 19:30 local

Ik kan dat niet, ongeacht mijn sociale leven....

Dus zeker de eerste dag van die 4 á 5 dagen vroeg heb begin ik al met te weinig slaap. Nu kun je dat de middag erop inhalen, maar dan ben ik in de avond weer te wakker om rond half 8 naar bed te gaan.. etc etc...
 
Mmmm, ff denken..

Report @ 05:30 local.
5 minuten wakker worden.
15 minuten douche/gel/tanden poetsen
15 minuten ontbijt
60 minuten reistijd

Wekker @ 03:55 local

Gemiddeld aantal uren slaap : 8 uur

In slaap vallen om: 19:55 local
In bed gaan liggen : 19:30 local

Ik kan dat niet, ongeacht mijn sociale leven....

Dus zeker de eerste dag van die 4 á 5 dagen vroeg heb begin ik al met te weinig slaap. Nu kun je dat de middag erop inhalen, maar dan ben ik in de avond weer te wakker om rond half 8 naar bed te gaan.. etc etc...


En dan vind ik die 15 min voor scheren, douchen, Gel (heb ik haast niet meer nodig) en aankleden ook wel heel rap, dat haal ik niet hahaha
 
Goed als we het nu toch over fatique hebben:

Ma: postioning flight van 2 uur, te beginnen om 07:00 ex. AMS, wakker worden dus om 04:30. In hotel om 09:30. Voldoende rust voor check-in om 20:30.

3 sector flight

Di: check-out 07:30, check-in 20:30

3 sector flight

Wo: idem

Do: idem

Vr: check-out 07:30, 2 uur positioning flight. Check-out AMS 11:00

Thuis om 13:00, slapen of niet?

Weekend.

Maandag, same sh*t different week.

En dat alles volkomen legaal natuurlijk!

Klagers! :D:D

GF.
 
Heb persoonlijk helemaal geen moeite met vroege of late diensten. Vind het pas moeilijk worden als het een soort mix wordt. Dit heb je b.v. als je een 'bullet' naar Montego Bay doet vanaf Manch. Je meldt je de eerste dag aan in de morgen, vliegt naar je bestemming en hebt 24 uur om 'bij te komen' en meldt je dan laat aan, om door de nacht over de tijdzones terug te vliegen. Je komt nu 's morgens vroeg, meestal nèt na zonsopgang aan. Dit is voor mij persoonlijk de killer.
 
Vandaag ook zeer lange dag gehad...

Ok, had vandaag vroege dienst en moest me om 05.30 melden voor een vlucht naar AMS. Ik doe er ongeveer anderhalf uur over met de auto, dus om 03:00 gaat voor mij de wekker. Eten, drinken, scheren, douchen, haartjes, apenpakkie aan en om 03.45 de auto in. Effe snel krantje halen bij het tankstation en om 04.00 rijd ik over de snelweg. Om 05.20 parkeer ik mijn auto op het parkeerplaats en neem personeelsbusje richting de terminal. Om 05.40 sta ik in de crewroom en de captain was er al en had alles al uitgeprint.

06.40 gaan we los van de gate richting AMS en we komen er om 08.00 aan. Om 08.50 snellen we weer terug richting CDG en we komen rond 10.15 aan.

Om 11.15 gaan we los van de gate richting FCO. Daar arriveren we rond 13.30. Rond 14.30 snellen we weer terug richting CDG en we komen aan rond 16.30.

Einde dag en om 17.00 loop ik richting mijn auto. Om 17.20 zit ik in de auto en ben thuis om 19.15 (files ;) ).

Al met al van 03.00 tot 19.15 op, dus een werkdag van 16.15 uur :dozey:. Iets wat ik nauwelijks meemaak overigens hoor. Vaak is het een keer in de twee maanden dat ik zo'n lange dag heb. Maargoed, eigenlijk was het ''maar'' een werkdag van ongeveer 12.00. Moet je nagaan hoe lang mijn reistijd dan wel niet is en het 's ochtends vroeg al een chaos is rond Parijs en CDG! :dozey:

Moet wel zeggen dat ik langere vluchtjes wel wat aangenamer vindt qua fatigue. Morgen heb ik maar een sector naar EVN in Armenië en dat vind ik altijd wel lekker. Niet teveel gehaast, etc.

Ben allang blij dat ik best wel veel ''lange'' sectors doe op de A320. Moskou, Tel Aviv, Jeddah, Riyad, Erevan en Caïro.

Overigens vraag ik me af hoe dat bij andere maatschappijen zit. Bij ons is het namelijk zo dat als je een vroege dienst heb en door vertraging, etc. meld je je pas af na 18.00 dan krijg je per uur een x aantal euro's uitbetaald. Dit is geen flight pay ofzo, maar gewoon puur door het overwerken, etc. Dit krijg je overigens ook per uur uitbetaald als je een late dienst hebt. Ik praat nu alleen over short haul overigens.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan