Piloten te moe
Na een lange dienst hebben piloten tijdens de landing een alertheidsniveau waarmee ze niet eens een auto mogen besturen, laat staan een vliegtuig. Aldus de telegraaf.
Ok, te moe om een auto te besturen heeft iets teveel Burlage gehalte, maar ik moet toegeven dat "fatigue" regelmatig voorkomt bij mij. 5 dagen vroege dienst met duties van meer dan 9 uur bijvoorbeeld (4 legs). Het begint meestal al bij dag 4, minder alert, kleine foutjes etc. Maar nog wel ff die moeilijke circling vliegen of een evt. failure correct uitvoeren. Ik vind dat er op Europees niveau iets aan gedaan moet worden. En niet een WRR die op Longhaul gebaseerd is.
Dus wilde ik pogen een poll te starten met jullie bevindingen. Zijn er collega's die hetzelfde hebben? Ik ben erg benieuwd.
Na een lange dienst hebben piloten tijdens de landing een alertheidsniveau waarmee ze niet eens een auto mogen besturen, laat staan een vliegtuig. Aldus de telegraaf.
Ok, te moe om een auto te besturen heeft iets teveel Burlage gehalte, maar ik moet toegeven dat "fatigue" regelmatig voorkomt bij mij. 5 dagen vroege dienst met duties van meer dan 9 uur bijvoorbeeld (4 legs). Het begint meestal al bij dag 4, minder alert, kleine foutjes etc. Maar nog wel ff die moeilijke circling vliegen of een evt. failure correct uitvoeren. Ik vind dat er op Europees niveau iets aan gedaan moet worden. En niet een WRR die op Longhaul gebaseerd is.
Dus wilde ik pogen een poll te starten met jullie bevindingen. Zijn er collega's die hetzelfde hebben? Ik ben erg benieuwd.