pocket FMS

Nu we het toch over Air Nav Pro hebben, Volgens de makers kun je je gevlogen tracks terughalen in Google Earth.
De flightrecorder slaat idd een SQL bestand op welke ik via Itunes op min pc zet. Iemand een idee hoe nu verder te gaan?
Thx
RAtaplan
 
Nu we het toch over Air Nav Pro hebben, Volgens de makers kun je je gevlogen tracks terughalen in Google Earth.


Sorry dat ik even op het originele topic terugkom :rolleyes: maar dat kan met PocketFMS ook. De converter van PocketFMS breadcrumbs naar diverse andere formaten wordt standaard meegeleverd.
 
Nu we het toch over Air Nav Pro hebben, Volgens de makers kun je je gevlogen tracks terughalen in Google Earth.
De flightrecorder slaat idd een SQL bestand op welke ik via Itunes op min pc zet. Iemand een idee hoe nu verder te gaan?
Thx
RAtaplan

Het is aardig off-topic, mja: Je kunt via de webbrowser van Air Nav Pro .kml bestanden downloaden voor Google Earth. Activeer de webserver onder settings en dan via een webbrowser op je PC naar http://je.ip.adr.es:8080 gaan. Daar kun je per gevlogen vlucht de .kml downloaden.
 
Ik heb een maand of twee geleden PocketFMS uitgeprobeerd en vlak daarna SkyDemon. Daarna was de keuze eenvoudig. Ik heb SkyDemon genomen. Is ook via internet beschikbaar eventueel. Werkt heel prettig en bevat massa's mogelijkheden zonder het ingewikkeld te maken. Fantastisch produkt.
Ik had eerst FliteStar van Jeppesen maar dat is spartaans vergeleken met SkyDemon.

Groet, Hans

Same here. Ik gebruik nu Skydemon als planning tool en upload de routes naar mn Garmin495. Super combi. Erg tevreden over Skydemon, recent de profielen van alle kisten waar ik op vlieg in de W&B tool gezet.
 
Ik heb destijds voor 270 euro een versie gekocht die niet expired en speciaal voor de pocket fms heb ik de navigon 8110 gekocht. Deze werd aangeraden door de pocketfms crew. Het scherm van de navigon vond ik heel slecht leesbaar in zonlicht. Daarnaast overleed de batterij van de navigon heel snel waardoor dat ding het alleen deed als ie stroom kreeg. Omdat ik destijds in een toestel vloog zonder 12V voeding deed mij dat besluiten om een garmin 296 te kopen. Dit apparaat werkt echt uitstekent. Zeer lange levensduur van de batterij. Natuurlijk is het scherm een beetje klein, maar het is gewoon een goed helder scherm en de gps ontvangst is ook prima. Je mag mij benaderen en die pocketfms software van mij overkopen voor 50 euro. Wellicht zijn er nu apparaten op de markt met een beter scherm als de navigon 8110.
 
Je mag mij benaderen en die pocketfms software van mij overkopen voor 50 euro. Wellicht zijn er nu apparaten op de markt met een beter scherm als de navigon 8110.

Daar heb je niets aan, want je kunt geen database updates kopen (staat op jouw naam). Bovendien is het inmiddels een oude versie van het programma ook.
Heb zelf ook deze versie, samen met de speciaal voor PocketFMS bedoelde Oudie. Waardeloos apparaat. Vond de PocketFMS software wel goed, maar ze zijn niet met de tijd meegegaan. PocketFMS is eigenlijk niet meer interessant in deze iPad tijd, AirNavPro werkt veel fijner.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan