Piper Saratoga 2HP for sale...

  • Onderwerp starter Onderwerp starter surfrules
  • Startdatum Startdatum

Piper Saratoga 2HP for sale...

  • Cessna C172

    Stemmen: 17 44,7%
  • Piper P28

    Stemmen: 14 36,8%
  • Diamond DA40

    Stemmen: 7 18,4%
  • Diamond DA20

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    38
Mooi panel, alleen die 496 kan niet :

1-20.jpg


koopje trouwens voor 100K pleuro
 
Jonge kist, met 622h TTSNAE, niet gek. Zeker een crisis-verkoop?

100K klopt toch niet: 102 + veilingkosten + BTW.

En die 496... met wat schuiven wordt dat wel een 530. Of de AD+HSI naar rechts en een Aspen links.

Ik zie trouwens geen gegevens over de AP en herken ook niets op het panel. Kan ook nog een behoorlijke kostenpost worden. Dit is toch geen vliegtuig meer voor een VFR blokje om naar Hilversum.
 
Het is zeker geen kisje om alleen VFR mee te vliegen, misschien daarom destemeer interressant voor de wat gevorderde mensen onder ons om in een form van een stichting voor weinig je IFR op peil te kunnen houden...

102K is het start-bod, dus hier zul het zeker niet bij blijven. Komt de BTW dus nog overheen en stel dat je hem voor weinig mee krijgt, dan kan je de onderhoudskosten gaan optellen. Neem aan dat het kistje langer dan een dag heeft stil gestaan...:dozey:
Al met al een een financiele uitdaging opzich...:)

Maar zijn dr mensen die kansen zien om en stichting op te zetten...Ik hou me aanbevolen. Ik zie ze niet helemaal, maar dromen moet je hebben om ze te verwezenlijken...:grijns:

cheers
 
Ik zie trouwens geen gegevens over de AP en herken ook niets op het panel.

Onder het audiopanel / boven de ingebouwde gps (KLN90A) zie ik toch precies iets autopilot-achtig zitten. Weet echter ook niet welk model... Als je doorklikt naar de extra info vind je: "1 auto pilot Bendix King KFC 150 "
 
Laatst bewerkt:
Het is m.i. inderdaad een crisis verkoop.

Wat er van waar is weet ik niet maar ik heb in de wandelgangen wel eens gehoord dat de kist langs het hek staat omdat er betalingsachterstanden waren m.b.t. de huur.

Volgens mij zit er idd ook een autopilot in. Ik heb eens navraag gedaan. Een simpele autopilot inbouwen in een C172 kost ca EUR 25.000,=. Dus een saratoga nog meer.

Mooie kist.. erg gaaf. Lijkt mij ook wel wat, maar op dit moment een beetje te veel geld om te missen. Naast de onderhoudskosten moet je ook rekening houden met behoorlijke brandstofkosten.

Ik denk dat die kist per uur minimaal ca EUR 350,= zal gaan kosten.

Voor reiskist prima.. voor zakenkist ook prima.. voor prive erg leuk als je het geld hebt.. maar ik denk dat je niet veel zult vliegen als je nu gewend bent aan 150=>200 euro per uur.

Abrucx
 
Start veiling 07-08-2009 17:00
Sluiting vanaf 10-08-2009 18:00
Tijd tot start Nog 3 dag(en) 3:12 uur
Doorsturen via e-mail
Biedgegevens
Openingsbod € 100.000,00
Aantal biedingen 0
Laatste bod € 100.000,00
Laatste bod is veranderd, klik hier om pagina te refreshen.
Minimum volgend bod: € 102.000,00


Nog altijd niet op geboden dus, minimum bod 102.000 EUR...
 
Nog altijd niet op geboden dus, minimum bod 102.000 EUR...

Nee..dat klopt, want dat kan dus pas 07-08-09 om 17:00uur ;) ...

:rt:


Kleine Edit; is het misschien een leuk idee om stichting Airworkflyers op te zetten met een leuke DA40?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
surfrules,

Daar heb ik al wel eens overnagedacht en dat zou ook heel goed kunnen. Echter zou ik dan op dit moment niet meer voor een Da40 gaan ook al is het nog zo'n mooie kist.

De aanschafprijs is simpelweg te hoog, en de enige echt interesante variant is de Diesel en daar is nou net even het prijsvoordeel van verdampt en de onzekerheid over de kosten te groot.

Het enige wat ik in overweging zou nemen is een:

Cessna 172 op MOGAS
PA28 (minimaal 160 PK) op MOGAS
Diamond DA20 (welke altijd op MOGAS kan).

Deze toestellen hebben zich al lang bewezen, ze vliegen makkelijk en je kan er een redelijk goeie kosten berekening op loslaten.

De PA 28 heeft bij mij de voorkeur omdat ie er leuk uitziet, lekker vliegt en omdat je er met 4 man in kan.

De DA20 heeft de eerste voorkeur omdat ie goedkoop aan te schaffen is en de uurprijs heel laag is, zodat iedereen makkelijk kan instappen in de stichting, en lekker goedkoop uren kan maken op weg naar het CPL (is toch vaak wel de bedoeling)

De Cessna, tja, wat moet je er van zeggen, Goeie kist, ook goedkoop te krijgen en het lijkt me wel gaaf zo'n ding helemaal in het wit met de Airwork strepen op de motorkap. De PH-AWN = Airwork Nederland, Papa Wiskey November bekt ook wel lekker, ook niet onbelangrijk.

Als ik ooit nog eens ga verhuizen en niet meer 20 minuten van EHLE woon maar eerder 2 Minuten vanaf Teuge, dan ga ik er ZEKER mee aan de gang. Maar dan moet er eerst nog wel het "fiat" komen van de grote baas van Airwork. Anders gaat het gewoon de stichting Teuge Flyers heten.

Groeten

:radar: André :radar:

PS: dat Teuge verhaal begint meteen de borrelen in mijn hoofd, want dan zouden we ook meteen een hok in de hangaar kunnen maken, een meeting point voor wannabees waar de "roze luchtbalonnen" van vliegscholen doorgeprikt worden, de DIEHARD airworkers kunnen bieren. Airwork rally's voorbereid en gemanaged worden. Borrels en BBQ's georganiseerd worden enz enz enz. En dat allemaal op de leest van de Diamondflyers geschoeid, kortom, zo goedkoop mogelijk!
 
André, ik voer je wel even. Wat denk je van PH-AWE, AirWork Europe? AWEsome, toch? En op termijn nog een N-regje erbij, zodat leden als ik ook mee kunnen spelen :)

BBQ plaats wordt dedicated?
 
Tantjes!
Andre nu krijg ik kriebels! Een AW stichting met een AW honk!...can it get any better???...

Om het misschien toch een serieus wending te geven kan dr natuurlijk een Poll geopent worden voor de serieus geinterreseerde onder ons...
Wie kan dr een poll/new threat openen met; WELKE (AW) KIST en WAAR HET HONK.

Mijn stem (moeilijke keuze; DA20 of C172) een C172 > op EHLE

Als daar nu iets uit komt dan kunnen wij deze winter misschien eens serieus naar een Airwork Stichting kijken.:airforce:

Cheers:biertje:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Er is een Poll gestart, dus geef je stem!

677297622_5_Lquy.jpeg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nog geen PPL, maar goed, omscholen blijft natuurlijk mogelijk.

:oHeeft iemand wel eens nagedacht over een Frans PPL?:o

Eisen voor mij zouden zijn:
- Meer openheid dan de diamond flyers.
(Zet op je site wat participaties ongeveer kosten of geef aan waarom dat niet op je site staat.)
(Geef aan op je site wat ongeveer de jaarlijkse kosten en de uurkosten zijn. Dat die uurkosten variëren snap ik. Wellicht kun je aangeven hoe vaak die uurkosten herberekening plaats vind? )
- 4 personen en wat bagage.
- Verhandelbaarheid van participaties
(Of wellicht beter, mogelijkheid tot terugverkoop aan de stichting, zodat de stichting meer zicht houd op de instroom.)
- Andere piloten met de nodige ervaring, die bereid zijn om de mindere goden verder te helpen. (En dan niet alleen door stoere verhalen te vertellen, maar ook door een keer met iemand mee te vliegen.)
(Ja, als ik die ervaring heb, ben ik ook bereid om mij daarvoor in te zetten.)

Op termijn zou ik met een PPL kist ook IFR willen kunnen vliegen.

Ik kan me voorstellen dat een link met een vliegschool, zoals de diamond flyers ook wel heel handig kan zijn.
 
Eisen voor mij zouden zijn:
- Meer openheid dan de diamond flyers.
(Zet op je site wat participaties ongeveer kosten of geef aan waarom dat niet op je site staat.)
(Geef aan op je site wat ongeveer de jaarlijkse kosten en de uurkosten zijn. Dat die uurkosten variëren snap ik. Wellicht kun je aangeven hoe vaak die uurkosten herberekening plaats vind? )
- 4 personen en wat bagage.
- Verhandelbaarheid van participaties
(Of wellicht beter, mogelijkheid tot terugverkoop aan de stichting, zodat de stichting meer zicht houd op de instroom.)
- Andere piloten met de nodige ervaring, die bereid zijn om de mindere goden verder te helpen. (En dan niet alleen door stoere verhalen te vertellen, maar ook door een keer met iemand mee te vliegen.)
(Ja, als ik die ervaring heb, ben ik ook bereid om mij daarvoor in te zetten.)

Op termijn zou ik met een PPL kist ook IFR willen kunnen vliegen.

Ik kan me voorstellen dat een link met een vliegschool, zoals de diamond flyers ook wel heel handig kan zijn.

Ik zie tot nu toe 15 reacties op de poll, maar ik vraag me af of die poll wel de juiste vraag stelt. Zijn die 15 mensen echt van plan om in te stappen als het er van komt? Of meten we nu alleen de populariteit van verschillende vliegtuigtypes? En zijn we het al eens over de standplaats?

Om met mijn eigen ideeën te beginnen: ik woon op nog geen kwartier rijden van EHLE, dus daar wil ik vliegen. Een vierzitter zou leuk zijn, waarbij ik een lichte voorkeur voor de C172 heb, maar de PA28 schijnt ook een prima kist te zijn. De Diamonds zijn voor iemand met mijn omvang wat klein. En ik heb ook de voorkeur voor een vereniging boven een stichting, en de andere ideeën van FotoJunky klinken me ook goed in de oren.

Wat zijn de ideeën van anderen? En hoe organiseer je zoiets verder? Ik ben geen organisatietalent, maar wel bereid me in te zetten met wat ik wel kan.

P.
 
Terug
Bovenaan