A/P Disc, ik bemerk aardig wat persoonlijke frustratie.
In ons bedrijf werkt het prima en ik hoor er niemand over klagen. Why mess with a good thing? "De wereld is aan het veranderen" Ik zie het om ons heen inderdaad, maar dat wil niet zeggen dat dat bij ons of bij KLM of bij MP ook gaat gebeuren, er is geen reden voor. Omdat het in (bijna) alle bedrijfstakken gebeurt, hoeft dat nog niet hier te gebeuren. Omdat iedereen in een Opel moet rijden, hoef ik dat ook niet te doen.
Als Anders Moberg voor de positie van senior postsorteerder zou solliciteren, zou hij wellicht ook eerst als junior postsorteerder worden aangenomen, maar ga nu niet appels met peren vergelijken.
Als als vlieger je bedrijf failliet gaat of je hebt er zelf geen zin meer in, dan heb je nog steeds geen enkel recht om anderen opzij te wippen.
Ik zeg ook niet dat het een slechte situatie is als mensen van baan veranderen, maar vertel mij eens wat er mis is met loyaliteit? Binnen een bedrijf als het onze is bedrijfscultuur erg belangrijk en zoiets gaat dus op de schop als je iedere 3 jaar een 100% turnover van je personeel hebt.
Short-term planning (winstcijfers, bonussen voor de managers etc) is een gevolg van deze jobhoppende managers en dat is absoluut een slechte zaak. Men maakt liever een maatregel waarin dit jaar winst gemaakt wordt, een persoonlijke bonus geincasseerd wordt, ook al zal die op de lange termijn juist geld kosten.
Een voorbeeld is het versoberen van de arbeidsvoorwaarden. Dat zal initiëel geld besparen wat te zien is op de jaarrekening. Lange termijn effect is dat het personeelsmotivatie omlaag gaat, wat uiteindelijk geld gaat kosten en extra geld kost om de motivatie op te krikken en het geschade vertrouwen te herstellen.
Echter, voor veel managers maakt dat niet uit, want ze hebben geen affiniteit met het bedrijf en na een aantal jaren gaan ze er toch weer vandoor.
En dit is een fenomeen wat in alle bedrijfstakken voorkomt.
Hou het personeel happy, dat is één van de belangrijkste pijlers van succesvol zakendoen. Als wij tevreden zijn met onze senioriteitslijst, wie ben jij dan om daar tegenaan te gaan schoppen als buitenstaander? Of wil jij graag direct entry links van mij gaan zitten bij MIJN bedrijf omdat je vindt dat je daar recht op hebt omdat je ergens anders meer ervaring hebt opgedaan?
Wat ik al zeg, senioriteitslijst werkt in het ene bedrijf wel, in het andere niet. Ik begrijp ook waarom het bij andere bedrijven soms niet werkt. Omdat iets voor jou niet werkt of jij het ergens niet mee eens bent, betekent niet dat het voor anderen ook niet mag werken! En dan noem je mijn gedachtegang star?
In ons bedrijf werkt het prima en ik hoor er niemand over klagen. Why mess with a good thing? "De wereld is aan het veranderen" Ik zie het om ons heen inderdaad, maar dat wil niet zeggen dat dat bij ons of bij KLM of bij MP ook gaat gebeuren, er is geen reden voor. Omdat het in (bijna) alle bedrijfstakken gebeurt, hoeft dat nog niet hier te gebeuren. Omdat iedereen in een Opel moet rijden, hoef ik dat ook niet te doen.
Als Anders Moberg voor de positie van senior postsorteerder zou solliciteren, zou hij wellicht ook eerst als junior postsorteerder worden aangenomen, maar ga nu niet appels met peren vergelijken.
Als als vlieger je bedrijf failliet gaat of je hebt er zelf geen zin meer in, dan heb je nog steeds geen enkel recht om anderen opzij te wippen.
Ik zeg ook niet dat het een slechte situatie is als mensen van baan veranderen, maar vertel mij eens wat er mis is met loyaliteit? Binnen een bedrijf als het onze is bedrijfscultuur erg belangrijk en zoiets gaat dus op de schop als je iedere 3 jaar een 100% turnover van je personeel hebt.
Short-term planning (winstcijfers, bonussen voor de managers etc) is een gevolg van deze jobhoppende managers en dat is absoluut een slechte zaak. Men maakt liever een maatregel waarin dit jaar winst gemaakt wordt, een persoonlijke bonus geincasseerd wordt, ook al zal die op de lange termijn juist geld kosten.
Een voorbeeld is het versoberen van de arbeidsvoorwaarden. Dat zal initiëel geld besparen wat te zien is op de jaarrekening. Lange termijn effect is dat het personeelsmotivatie omlaag gaat, wat uiteindelijk geld gaat kosten en extra geld kost om de motivatie op te krikken en het geschade vertrouwen te herstellen.
Echter, voor veel managers maakt dat niet uit, want ze hebben geen affiniteit met het bedrijf en na een aantal jaren gaan ze er toch weer vandoor.
En dit is een fenomeen wat in alle bedrijfstakken voorkomt.
Hou het personeel happy, dat is één van de belangrijkste pijlers van succesvol zakendoen. Als wij tevreden zijn met onze senioriteitslijst, wie ben jij dan om daar tegenaan te gaan schoppen als buitenstaander? Of wil jij graag direct entry links van mij gaan zitten bij MIJN bedrijf omdat je vindt dat je daar recht op hebt omdat je ergens anders meer ervaring hebt opgedaan?
Wat ik al zeg, senioriteitslijst werkt in het ene bedrijf wel, in het andere niet. Ik begrijp ook waarom het bij andere bedrijven soms niet werkt. Omdat iets voor jou niet werkt of jij het ergens niet mee eens bent, betekent niet dat het voor anderen ook niet mag werken! En dan noem je mijn gedachtegang star?