Piloot vs gezinsleven ?

Philippe

New member
Hello,

Ik zou graag, van jullie, meer weten over de implicaties van piloot te zijn voor jullie vrouw/kinderen. Ik sta op punt een opleiding piloot te starten, maar ik zit met vragen omtrent je latere privé leven.

-Hoe vaak ben je thuis ? Ik weet da dit afhankelijk is van maatschappij tot maatschappij en van het feit of je al dan niet regionaal vliegt of niet. Maar toch graag een indicatie

-Wat vindt je vrouw van het feit dat je zovaak van huis bent ?

-Werkt je vrouw (fulltime) ?

-Indien je vrouw werkt, wanneer zie je elkaar nog ?

-Is het combineerbaar piloot te zijn, een vrouw te hebben die fulltime werkt en kinderen hebben ?

-Wie van jullie is om deze reden gescheiden ?


Ik vraag jullie dit, omdat ikzelf momenteel een zware discutie heb met mijn vriendin omtrent dit soort zaken.

Graag jullie reactie ;-)


Greetz
 
Ik heb mijn vriendin gedumpt en besloten met een Boeing of Fokker te trouwen:rt:

Vliegen gaat voor mij nog altijd voor relatie's.
Als ze het er niet mee eens is of kan worden? Jammer dan.....

Uiteraard is dit voor iedereen anders hoor, maar voor mij ligt het zo.
 
heb op mn 21e een 73 baan in europa links laten liggen, om een vrouwtje 3000 km van europa happy te houden, terwijl mn bedrijf destijds een zinkend schip was. en fd paar weken later op straat stond, en inmiddels zn vrouwtje ook de deur had uitgetrapt. Alles kwijt dus.

wijze les van de dag: hou je baan (zolang je niet getrouwd bent/kids hebt) op 1 !!!!

Als je vrouw/kinderen hebt staan die op 1 !!! als dat betekend dat je als cabdriver verder door het leven moet om ze te onderhouden, then so be it.

zat mooie vrouwen op deze planeet!

deze antwoorden zijn voor regionals over het algemeen, loco's/fr8/charter etc is anders.

charter (op de pieper) een vriendin/vrouw hebben is erg zwaar... erg zwaar laat ik het daar op houden. In elk stadje een schatje was meer mn motto toen ik charter vloog.

1) 4 op 3 af

2) heerlijk! kan ze eindelijk bovenop de tennis leraar springen!! all kidding aside. het is geven en nemen... probeer het maximale eruit te halen. als ik thuis ben doe ik klusjes, maak een keer de keuken schoon, doe 'r boodschapjes terwijl vrouwtje er pedicure krijgt etc etc

3) Ja, gedrags trainer voor kinderen (ja, kan ik indd nog hoop van leren)

4) elke avond als ik thuis ben, en elke morgen. af en toe roosjes sturen naar 'r werk doet ook wonderen, of een keertje eten op tafel hebben staan met flesje wijn als ze thuis komt van werk.

5) vriendin... het is geven en nemen. Heb nog geen kids. zat collega's bij wie het werkt, ook zat bij wie het niet werkt. Hele goeie vriend van me (oostenrijker) zit nu in een scheiding met zn (amerikaanse) vrouw en 2 baby's... gaat misschien terug naar oostenrijk... rechtzaken rechtzaken en rechtzaken.. pfff hij is 10 jaar ouder geworden in 10 maanden. wil dat zelf nooit meemaken.

6) vriendin door kwijtgeraakt. baan links laten liggen om vrouwtje. women f*ck with your mind ! :)

nogmaals, ken genoeg collega's met 2 ex vrouwen, maar ook zat met een heel gelukkig huwelijk. denk dat geven en nemen het moraal van mn verhaal is.

Nu ben ik voor een paar maanden van huis (probeer elk weekend thuis te zijn) en is het extra moeilijk..... met name als het me 10 uur kost om op za naar huis te gaan en op zondag weer terug moet.... oh well, living the dream right!?

All the best.
FD

FYI: schilde is een erg mooie buurt! ligt dat niet vlak bij Balloo en Rolde? mooi wonen daar!
 
Laatst bewerkt:
Dry your eyes mate, there's plenty more fish in the see....

Flauw.:dozey:


Mijn situatie, F50 captain en getrouwd met, jawel, een stewardess en twee kids. Kebab full-time mevr Kebab part-time. Samen met het scheduling dept wordt het ons mogelijk gemaakt te werken en geen oppas nodig te hebben. (Aangezien we op vreemde uren werken, 5 tot 22u, is er niet direct een makkelijke oplossing vwb kinderopvang, lees: geen)

Vrouwlief begrijpt me, want ze zit zelf in de vliegerij. Ik weet van vriendinnen niet in de luchtvaart die ja en amen zeiden aan het begin van een onregelmatige carriere maar na zes maanden al begonnen te muiten en zo kwam de relatie onder druk. (Ik hoor meestal maar één kant van het verhaal dus ik leg niet de schuld bij de één of de ander)

Maar niet een ieder kan of wil short haul vliegen, andere hebben een wispelturige werkgever (corporate of kleinere vliegbedrijfjes) willen persé een wide body onder hun kont. Je opleiding is al een aanslag op een relatie. Zeker rond de tijd van de theorie examens.

Wat is het probleem dat je vriendin ziet? Er zijn genoeg werkgevers waarbij je elke avond thuis bent (Ryanair, VLM, Luxair en trans (?) ) Maar wil je daar werken en kan je daar later werken? Wil je vriendin persé in NL blijven? (Indien ja, wordt een baan niet makkelijk ivm beperkte keuze)

Taaie discussie, succes met zijn tweetjes.
 
PH-WIL: Jeez man, daar kom je gegarandeerd later op terug! Maar in het begin zou ik een baan ook niet laten schieten voor een vrouw.

Philippe, als je vriendin het nu al niet leuk vindt, dan kan ik je garanderen dat het niks zal worden met haar in combinatie met een vliegjob.

Heb zelf een vriendin, al jaren samen, ze is stess bij KLM. Ze is dus redelijk vaak weg (ook nachten), maar dat gaat perfekt, houdt de relatie gezond. Wat wel héél veel scheelt is dat ze natuurlijk het klappen van de zweep (figuurlijk, thank you very much!) kent en dus helemaal geen probleem maakt van rare tijden en overdag even helemaal gaar zijn. Soms leven we compleet langs elkaar heen, maar dat hoort erbij.

Wat je wel vaak ziet is dat partners van vliegers en stessen daar wel moeite mee hebben. Vooral als die partners redelijk standaard 9-5 baantjes hebben. En dat kan voor heel veel frictie binnen een relatie zorgen.

Het hangt ook van je vriendin/vrouw af, de één is heel kleverig en moet 24/7 bij je in de buurt zijn (getver), de ander is wat onafhankelijker. Sowieso is een onafhankelijker typ een stuk beter om een relatie mee te hebben, ben je samen gewoon nog 2 personen in plaats van samen 1.

Om toch nog even op PH-WIL's opmerking terug te komen: Laat een vriendin je er niet van weerhouden om te gaan vliegen als je dat heel graag wilt en je nog jong bent. Als zij het jou niet gunt om je droom achterna te gaan, dan is het niet okee. Je leeft namelijk maar één keer! Natuurlijk is het een heel ander verhaal als je getrouwd bent en kinderen hebt, dan ben je niet alleen meer voor jezelf verantwoordelijk.

Combineren met kinderen, geen eigen ervaring, maar er zijn genoeg collega's met kinderen. In de meeste gevallen werkt de vrouw niet of wellicht 1 of 2 dagen in de week. Qua salaris is dat meestal ook geen probleem als je als vlieger de hoofdkostwinner bent. Beide een full-time baan betekent heel veel babysitters, chreches en hopelijk ouders in de buurt die van de kleinkinderen houden, maar makkelijk is het niet.
 
Iz zei:
PH-WIL: Wat wel héél veel scheelt is dat ze natuurlijk het klappen van de zweep (figuurlijk, thank you very much!) kent.

I knew it you dirty bastard you! :grijns:
 
@ Philippe

Je bent te vroeg met deze vraag.
Vraag haar eerst eens hoe zij de rest van haar leven met jouw ziet. Als je een eerlijk antwoord krijgt weet je hoe je verder moet, of je nou vlieger, accountant, leraar of politie agent wil worden.
Dat het aantal echtscheidingen in vlieger families groter is dan bij andere beroepen is een fabeltje.
Dont get fenced in.

Cheers
Art
 
Beroepsvlieger én een vrouw die werkt én 3 kinderen én in NL wonen én in het buitenland werken = a f**kin´hell on earth om alles geregeld te krijgen. Bezint eer ge er aan begint.
Hou je droom op 1.
 
Ik ben dan niet een piloot maar ik heb wel m'n ambities... ( reken me niet af op m'n mening hoor! haha ik weet er natuurlijk niet zo veel van! )

En ik heb nu een vriendin, die heel erg duidelijk bewust is na mijn uitleg hoe moeilijk het is om die ambities te volgen...

Ze zegt dat ik het echt ECHT moet proberen ( ondanks dat ik lang weg ben, lang weg ga zijn tijdens werk als ik het red, en dat ik mischien een lening moet afsluiten )

Mijn persoonlijke mening is dat er gewoon duidelijke afspraken gemaakt moeten worden en ik ben echt wel van plan om een gezin te stichten later, piloot of geen piloot... Twee dromen naast elkaar van mij zijn gezin en piloot...

Voorlopig geeft mijn vriendin mij geen gedwongen keus, maar als het erop aankomt, kinderen op nummer 1! :)

Marc
 
Bekend fenomeen in de vliegerij -

A:viation
I:nduced
D:ivorce
S:yndrome , dus kies je missus met zorg uit.

En maar thuis proberen uit te leggen dat het echt niet zo is als altijd gezegd wordt;)
 
Of je hebt gewoon een vriend (in mijn geval dan :D ) en voor jullie een vriendinnetje (of misschien ook wel een vriendje) die ook piloot is...

is ideaal hoor... begrijp je elkaar tenminste als je niet bij elkaar kunt zijn...

maar denk dat t voor jullie mannen misschien wel moeilijker is om een vriendin te vinden die vliegt dan dat t voor een vrouwelijke piloot is om een vriend te vinden die vliegt...
 
nouw... ik zag tijdens gvss een leuke dame..(blonde):grijns:

zit ik daar dan over 2-3 jaar als f/o of s/o en zij als capt,, mag ze me commandere:D

naja word een beetje offtopic

grtz su :biertje:
 
Moet wel eerlijk bekennen dat ik jaren geleden deze droom wel heb laten schieten voor mijn toenmalige vriendin, was achteraf niet de beste keuze. :haha:

Gelukkig ga ik het alsnog doen. Heb van de vorige keer geleerd.

Tevens nu geen gezinsleven met vriendin/vrouw/kinderen, en nog jong zat om dat later op te gaan bouwen. Nu eerst het vliegen op nr1 :rt:
 
jo,

getrouwd op mn 25e met een amerikaanse:kiss: ,
capt longhaul 747, 1 zoon.
vrouw werkt niet, zit hele dagen in de kroeg nederlands te leren :D
heb 15-18 dagen vrij per maand en een goed salaris
11 weken vakantie per jaar, en goed staff travel

kortom, vrouwtje klaagt weinig

k.
 
Het is gewoon lastig en het hang erg af van het vrouwtje. De een kan er over de ander niet. Ik hou het nu al heel lang vol met dezelfde en we wonen nu al 2 jaar 1600km van elkaar. Maar met mijn vrije dagen en stby tickets werkt het nog wel...
Je moet gewoon een vriendin hebben die er begrip voor heeft, heeft ze dat niet... einde verhaal.
Ik heb ook mijn baan boven mn vriendin gekozen.
Zeker in het begin moet je dit doen.

.... en ach... lopen toch genoeg lekkere stessen in de kist rond.. dus als het mis loopt :D :D


Kijk zo'n situatie als Kliko heeft is ideaal.
Sjezus man wat heb jij veel vakantie! wij hebben maar 5 week per jaar. :D
 
Goeie, haha. Geloof me, als je kinderen hebt is voor jouw een week werken een kleine vakantie. Ik ken heel weinig collega's die nog bij hun eerste vrouw zijn. Trouwen in gemeenschap van goederen moet je dus echt voorkomen.
 
EHAM-ATC zei:
nouw... ik zag tijdens gvss een leuke dame..
En ik had laatst een co-innetje op de jump tijdens m'n line training....DAMN!!:bwah: Zo heb ik ze zelden gezien....haha

Maar goed...om op het onderwerp terug te komen. Denk dat je aan het begin zeker voor het vliegen moet gaan, maar om nou zonder meer te zeggen dat vliegen altijd op 1 komt... Kom er inmiddels wel achter dat het uiteindelijk gewoon een baan is. Wel een hele vette dan. :yeehaa:
 
Mijn vrouw had het makkelijker gevonden als ik niet in de vliegerij zou zitten.
Ook natuurlijk voordeeltjes, maar over het algemeen ben je vaker gelimiteerd door je vliegerij dan dat het je helpt. Vroege check-ins, late landingen betekenen dat je veel dineetjes en andere sociale zaken mist. Aan de andere kant ben je natuurlijk lekker thuis als iedereen aan het werk is en de kids in school zitten. Heb je de rust om te klussen en papieren te organiseren. Maar je familie zie je niet als je vrouw heeft besloten niet thuis te zitten.
ECHTER:
Ik heb nu groundschool en ben al 2 weken van 0900 tot 1700 aan de verkeerde kant van het wolkendek aan de slag. Wordt knettergek.
 
Terug
Bovenaan