Piloot en ernstig ziek kind

• Onderwerp starter Onderwerp starter Julien
  • Startdatum Startdatum
J

Julien

Guest
Hallo luitjes,

Ja hoor, ik ben weer actief op airwork. De laatste paar weken, of maanden zijn ontzettend zwaar geweest. Een van mijn twee zoontjes is in februari met spoed opgenomen in het ziekenhuis, en ja wel, ik zat te pitten boven de Atlantische oceaan. Dat zijn dingen die je je ergste vijand nog niet toe wil wensen, vreselijk gewoon. Dan kom je in een groot, verlaten huis en is er niemand, de deur niet op slot en de hond buiten op het landgoed in de kou. Vrouwlief opgebeld en dan kan alleen nog je hart stil staan. De dokters vermoeden een vorm lymfeklierkanker; dat is wel zowat het ergste dat je als vader kan horen en al helemaal het idee dat je zoon het wellicht niet zal halen is gewoonweg niet te verdragen. Meteen met de auto terug naar Parijs daar ze meteen werden door verwezen naar een Academisch ziekenhuis. Sta je in de file op die vreselike Perephirique hopende dat je kind het goed maakt. Na twee uur rijden kom je dan op 11 uur 's nachts in het ziekenhuis met je uniform nog aan en dan tref je daar een doodziek kind; dat wens je je ergste vijand absoluut niet toe. Ze vermoedden lymfeklierkanker van het type Hodgkin; de hele dag onderzoeken gedaan, een CT scan gemaakt, en weet ik het allemaal niet. De volgende dag (wij bleven er slapen) werd hij dan klaargemaakt voor een operatie om een stuk weefsel te verwijderen om het verder te onderzoeken. Dan sta je daar als ouder in een steriel pak afscheid te nemen van je kind die in narcose valt en hoopt dat alles goed gaat; vreselijk gewoon! Na anderhalf uur werd hij dan na de uitslaapkamer gebracht en werd het weefsel onderzocht; helaas, inderdaad bleek het vermoeden van de dokters te kloppen, hij leed aan lymfeklierkanker van het Hodgkin lymfoom. Gelukkig nog in een vroeg stadium en de statistieken liegen er niet om; 93% geneest, maar toch blijf je stikken bij die andere 7%. Dat is eigenlijk vreselijk om uberhaupt over na te denken!

Het is vreselijk om je kind zoveel pijn te zien lijden en op dit moment wordt hij een keer in de twee weken bestraalt met chemotherapie; hij is kaal, maar dat vindt hij cool vooral met de Pluto pet van Disneyland. De laatste maand heb ik niet gevlogen, maar morgenmiddag moet ik weer aan de bak. Ik kan jullie niet zeggen hoe zenuwachtig ik wel niet ben als er iets verkeerds gaat. Vooralsnog voer ik inititeel twee vluchten per maand en wat kantoorwerk. Ben echt ontzettend zenuwachtig, vandaar ook mijn frustratieuiteenlopende post!

Nou tot ziens maar weer,

Sh*t......dat is idd echt iets wat je je ergste vijand nog niet toewenst, heel erg veel sterkte en beterschap gewenst! En hou jezelf ook goed in de gaten, niemand heeft er iets aan als je met je gedachten compleet ergens anders zit in de cockpit!

Ik heb zelf nog geen kinderen, maar ik kan mij voorstellen dat dit het ergste is wat je kan overkomen. Heel veel succes er mee!

Hee gozer wat een verschrikkelijk nieuws.
Ik weet een beetje wat je doormaakt. Mijn partner heeft 3 jaar geleden de ziekte van Hodgkin gehad en is daar goed doorheen gekomen. Ik herken het helemaal. Het lange wachten op uitsluitsel van allerlei onderzoeken, het waardeloze behandelingstraject met chemotherapie, de onwetendheid over de ziekte en de afloop etc.
Ik zal het positief houden met de mededeling dat Hodgkin over het algemeen goed/ zeer goed te behandelen is en dat de overlevingskansen behoorlijk hoog zijn tegenwoordig maar desondanks blijft dit enorm waardeloos en dan druk ik me nog zachtjes uit.

Veel succes in deze onzekere tijden!

ps. Mocht je behoeft hebben aan meer info omtrent de ziekte dan is er een zeer informatief boekje met de titel: De erfenis van Thomas Hodgkin. Ongetwijfeld bij bol.com wel te bestellen.

Heel erg veel sterkte toe gewenst! En je familie natuurlijk ook, zal een moeilijk tijd zijn.
Het beeld dat in me hoofd toen ik het stukje las van wanneer je thuiskwam is inderdaad iets wat je niemand gunt.

Beterschap aan de jonge Julien!

Julien, veel sterkte! Ik hoop dat alles goed komt, duimen maar en bidden tot God! Als de dokters hun werk goed doen, en die 7% richting de 0 gaat komt alles goed!

Nogmaals, veel sterkte!

Julien, ik weet wat je meemaakt. Ik ben 3 weken van huis af en dan zit je aan de andere kant van de wereld in een klote hotel en je vrouw vertelt je dat je kind zeer ziek is, dat ze in het midden van de nacht naar de emergency room geweest is omdat hij bijna niet kon ademhalen. Je voelt je machteloos, temeer omdat zij jouw hulp kunnen gebruiken en je absoluut niets kunt doen. Dan wil je echt de pet aan de wilgen hangen en een baantje van 8-5 ergens in de buurt zoeken. Als je de volgende dag weer richting bewoonde wereld vliegt zit je misschien 45 minuten met je kop bij je werk: t/o en landing. De rest van de tijd zit je te denken hoe het gaat met je gezin.
In ieder geval schijn jij een baas te hebben die mogelijkheden heeft om je op kantoor te laten werken of deeltijd arbeid te doen. Ben daar dankbaar voor, ook al maakt dat de situatie niet anders. Mijn huidige baas heeft niet eens maternity leave voor mannelijke bemanningsleden.

Ik wens je veel sterkte met de situatie.

potverdorie man, dat wens je idd niemand toe!
ik weet nog hoe verrot dat steriele pak zat over mijn uniform heen, bleef steeds achter mijn epauletten hangen...
en toen kreeg mijn mini dat kapje over zijn gezicht...
die paniek in die ogen als hij het narcose gas proeft, diezelfde ogen die dan vervolgens weg rollen...
oef, dat beeld zal ik niet snel vergeten..
inmmidels is die snaak van mij kerngezond en ik wens jou hetzelfde toe...
idd, vasthouden aan die 93 % !!!
sterkte man!

Laatst bewerkt:
Julien,

Ik heb dit shit ook meegemaakt en weet hoe klote dat voelt. Ik denk dat de cockpit is de laatste plek waar je moet zijn op dit moment, blijf lekker bij je gezin.

Heel veel sterkte en blijf altijf positief kerel!!

Gr.

Julien, heel veel sterkte man! Moet een vreselijke tijd zijn waar jullie nu doorheen gaan.
We leven met je mee en houden ook die 93/7 voor ogen. Knuffel voor je kereltje!

Sterkte toegewenst. Een kennis van mij heeft ook Hodgkin gehad en is idd genezen. Hij vertelde me dat deze vorm van de ziekte de minst erge is (m.a.w. waar een hele grote kans op genezing op bestaat). Nogmaals; sterkte.

Punaise de merdecredi...
Wat een vervelend nieuws, zoals de anderen al gezegd hebben: Hou vast aan de 93%! Positiviteit werkt, zeker in dat soort situaties.
Courage

Vreselijk voor je Julien.

Ik weet exact hoe dat voor je is, toen ik 2005 voor m'n werk full-time in Polen zat gingen wij door dezelfde 'emotional rollercoaster' toen het vermoeden bestond dat m'n vrouw leukemie zou hebben. Ook voor mij dat machteloze gevoel van je bent ver weg, maar wilt bij je gezin zijn.
Voor ons is het relatief goed afgelopen (blijkt ITP te zijn, nog heel vervelend maar niet levensbedreigend, en ze wordt langzaamaan beter).

Wat anderen ook al zeiden: probeer je vast te houden aan het positieve. Ik hoop van harte dat het met jouw kereltje ook goed afloopt.

Heel veel sterkte!

Terug
Bovenaan