Orbit GS, wie nog meer net gestart ?

FlyEye

New member
Heb net een paar kilo boeken binnen voor de DL ATPL theorie van Orbit GS. Nog meer mensen hier di net begonnen zijn of net gaan beginnen ?

Hoorde over een gouden toekomst in de luchtvaart :D



S.

----------------------------------------------------------------
And as a finishing touch, God created the Dutch
 
Hoi doc,

ik heb de boeken al een jaar (schaam, schaam), maar ben niet al te ver opgeschoten wegens change of jobs en change om homes.

Ben ongeveer op 1/3.

Suc6, of mag ik zeggen: veel plezier!

Greetz,

JC
 
Ik heb een schema voor mezelf gemaakt, ook al vanwege de brus-up cursus ( 4x per jaar) en de jaarplanningen in de gezondheidszorg....

dwz in oktober brush up (heb jij die al eens gedaan ?) en in november examens. Volgende examens in mei 2006.

Ook wat voor jou ? :radar:

Eerst nog m'n MEL halen (FAA) in juni als cadeautje voor mezelf :D en de motivatie zullen we maar zeggen.

Suc6.

S.
 
Orbit Groundschool

Orbit Groundschool

Hallo,

Ik ben in November begonnen met de cursus ATPl distance learning bij Orbit.Bevalt uitstekend.
Je kan beginnen wanneer je wilt en je eigen tempo volgen.
De boeken zijn super goed en erg duidelijk.Als je de schema's volgt is het makkelijk te doen.Zelf heb ik er ongeveer 4 maanden overgedaan voor de eerste module, het is wel even door werken hoor.De eerst 8 vakken in een keer gehaald, ben nu bezig met Module 2.
Ik denk dat je alles in 8 maanden wel kan doen als je er hard voor werkt.
De organistatie is erg goed je kan altijd met je problemen terecht en ze staan altijd voor je klaar.

Ik kan niks anders zeggen dat ik erg tevreden ben en doordat ze goede boeken hebben en je echt helpen met examen voorbereiding de kans erg groot is dat je alles haalt.

Suc6 met leren en veel plezier met je ME rating.

Happy landings!!
 
Wat is jullie motivatie om Faa licenses te halen? Ik zit op het moment te kijken waar en hoe ik een ppl wil gaan halen en ik zie daarna wel of en hoe ik verder ga. Het voordeel van een Faa ppl is dat hij veel minder onderhoud nodig heeft en er dus minder kosten gemaakt hoeven worden. Ik vind GA namelijk veels te duur in Nederland en heb de mogelijkheid om te logeren bij kennissen in Amerika.
Wat zouden jullie doen met het oog op het halen van meer licenses? Alles Jaa of Faa om vervolgens te converteren naar Jaa in een later stadium?
 
vraag me af of je met dit papiertje ook je Jaa CPL in amerika kan halen.

Ik denk het niet, wie denkt anders en waarom? :rolleyes:
 
Het mooiste aan een FAA license is dat het nooit vervalt en het is idd veel goedkoper om in de VS te vliegen. Je hebt heel veel vliegscholen in de VS vooral Florida.
Ik heb zelf mijn opleiding in de VS gedaan bij Flight Safety en ben nu bezig met JAA frozen ATPl en het komt nogsteeds goedkoper uit.Er zijn wel scholen waar je je JAA PPL kan halen in de VS, maar je theorie moet je toch in eruopa doen.Tot zover ik weet is er geen school die bevoegd is de JAA CPL af te nemen in de VS

De uren de je vliegt in de VS tellen gewoon mee , maar als je je JAA CPL gaat halen kun je alleen maar een bepaald percentage credit krijgen op basis van je uren en uiteindelijk bepaald de vliegschool hoeveel korting je krijgt op je uren.

Als vliegen je hobby is zou ik lekker je FAA CPL/ IR halen en hier in ned op een N kist vliegen of lekker in de VS blijven vliegen.

Suc6
 
Er zijn op dit moment iig scholen die zowel de theorie JAA-ATPL's als het praktijk examen JAA-CPL mogen afnemen,
ze hebben alledrie hun approval via de UK-CAA. Zoieze 2 scholen voor de theorie, 3 voor praktijk, maar er kunnen er meer zijn.
 
Volgens PPRUNE is er één rondreizende CPL examinator in Florida, en 2 PPL examinatoren. Als je er een over moet laten komen dan wordt het wat duurder ;)

In califorië is GEEN school die een JAA PPL aanbied itt wat ze beweren. Ze doen gewoon het examen in de UK , en anders heb je een 'JAR compliant' PPL ofwel een gewoon FAA PPL , dat altijd 'JAR compliant' is.....

Er wordt door die scholen ook nogal wat toegangskosten gerekend voor het visum, rond de 1000. Bij FAA scholen is het meestal een stuk redelijker.

Deze scholen verspreiden ook nogal wat mistige verhalen en reclame onder pseudoniem op PPRUNE. En ze zijn niet te beroerd, zoals NAples doet, de concurrentie genadeloos af te maken ( zie de thread over Ormond Beach Aviation)

S.
 
Beste

Ik wil graag hier nederland mijn PPl (jaa)voor heli halen en dan vervolgen overzetten naar faa en in amerika of canada de praktijk doen. na terug komst wil ik mijn atpl (jaa) halen en overzetten naar faa en in amerika of canada praktijk doen.

Mijn vraag is: is dat mogelijk of moet ik in nederland praktijk examens doen?


ik hoor graag jullie antwoorden
 
Denk dat het ook goedkoper is om je FAA heli eerst te doen, en dan pas JAA heli.

Vervolgens uren en theorie/prijktijk CPL heli FAA en je theorie JAA ATPL. Dan pas je CPL heli / fATPL.

S.
 
(sorry voor deze late reactie)

maar ik heb nog een vraag

Stel voor als je dan hier in NL ATPL jaa doet en in een buitenlandse school Jaa erkend de praktijk, kan dat zo

alle reacties zijn welkom
 
Orbit groundschool

Orbit groundschool

Hi, ben ook net gestart met de ATPL (theorie) opleiding bij ORBIT groundschool (bezig vanaf eind augustus 2005)

Ben nog op zoek naar een CRP-5.
weet iemand waar ik deze kan vinden/kopen. mag natuurlijk 2de hands zijn.

Martin
 
Hoi,

De CRP-5 is de beste, en heeft als een van de weinige (enige) compr. error compensatie.

Echter, op de examens heb je dit niet nodig. Als je dus nog een ander lfight computer hebt, kun je die gerust gebruiken.

Zat zelf met hetzlefde dilemma, uiteindelijk geen gekocht.

Iig suc6 met je studie!
 
Hallo Orbitters,

Op de orbit website staat dat nu de NL DL ATPL gelijk gesteld aan die van de UK, wel met uitgever de CAA UK. Fijn voor mij want ik heb een UK PPL, dus ik denk er sterk over de knoop door te hakken.

Weet iemand hoe je betaalt bij Orbit? Alles in 1 keer of in termijnen? Een nadeel vind ik wel dat er maar een beperkt aantal malen per jaar brush-ups worden gegeven. Verder ziet het er prima uit.
 
Alles in één keer vooruit betalen.

Elk ICAO PPL is voldoende om aan de opleiding te beginnen.

Begreep alleen dat Easy en Ryan liever een UK CAA ATPL willen hebben. Dat kan dus nu blijkbaar gewoon met de Orbit ATPL theorie.

S.
 
Dank je SR20 :rt: Alles in 1 keer... pffffff
Dat van de icao ppl was bekend.

Deze 'deal' tussen IVW en CAA kan voor velen erg prettig zijn; de meeste (icao-)conversies zijn denk ik op basis van een UK-brevet. En nu kun je het NL papiertje voor de theorie zonder problemen meenemen, top! Geen gezeur meer met CAA of IVW, gewoon zoals het hoort: JAA... JOINT Aviation Authorities... ;)
 
Terug
Bovenaan