Orange Aircraft Leasing

Klopt, maar als je met 100u alweer op straat staat schiet het niet echt op. Dat is vorig jaar met een hoop nieuwe co's van Rossair gebeurd. Net (teveel) voor hun rating betaald...gaat het bedrijf failliet... Dat zou m'n grootste angst zijn om bij OAL te beginnen, als je er eenmaal wat uren hebt komt 't wel goed. Gelukkig is het voor die mensen uiteindelijk wel weer goed afgelopen, een aantal Beech-vliegers kon bij Orange door blijven vliegen en de ATR-co's hadden gelukkig ook weer snel werk.

Ik hoor niet zoveel meer over hoe het gaat met het bedrijf omdat de mensen die ik er nog wel eens sprak inmiddels ook weg zijn, maar ik vermoed dat het in de tussentijd geen kerngezond bedrijf is geworden.

Als je zou kijken wie er twee jaar terug daar 1900 vloog dan kun je inderdaad wel zeggen dat die vrijwel allemaal bij mooie bedrijven terecht zijn gekomen.
 
Ze zijn blijkbaar weer bezig, dit stond in flight international van 15 mei
-----------------------------------
http://www.flightglobal.com/Jobs/2006/05/15/1504078/Captains+First+Officers+Beech1900D.html
----------------------------------
Captains/ First Officers Beech1900D
Posted:15 May 06
Close date:12 Jun 06
Location: Europe
Contact: Mr Harry van Lieshout

Job Description:
Due to on going expansion of the number of contracts Orange Aircraft Leasing BV is now hiring Captains and First Officers for her Beechcraft 1900D fleet.
Candidates should be in possession of JAR (frozen) ATPL, CPL, IF and ME, be preferably typerated, hold a class 1 Medical, and must hold a EU passport or otherwise be eligible to work and reside in EU countries.
The next training courses for both type rated and non type rated pilots are due to start in june and august 2006.

Candidates already on file need not to re-apply.

Please forward your application to:
[email protected]

Or via regular mail:
Orange Aircraft Leasing BV
Head of Flight Department
Flamingoweg 20
8218 NW Lelystad

The Netherlands
 
Vorige maand hebben ze ook de NLS (wachtlijst) benaderd. Ik geloof niet dat er veel mensen zijn die bereid zijn om zo'n investering te doen, waar je verder nauwelijks iets aan hebt, dus blijven ze verder zoeken.....
 
Orange Aircraft Leasing heeft inderdaad de NLS benaderd, en niet andersom! De NLS heeft gezegd dat ze contact zoeken met luchtvaartbedrijven als OAL. Is dus niet zo. Dit wordt als aftercare bestempeld en doodleuk als reclame gebruikt. Zowel op introductie- als op opendagen wordt dit ter presentatie gebracht.
Ik weet dit van zowel de kant van OAL als die van de NLS.
Wel goed nieuws dat je ziet dat er overal mensen nodig zijn.
Laten we hopen dat de economie en luchtvaart de stijgende lijn aanhouden.
 
Klopt. Heb ik ook twee weken geleden gelezen. Jammer dat het voor reclamedoeleinden ietwat verdraaid wordt als jonge NLS kandidaten komen kijken in Limburg.
 
Volgens mij ergens rond de 20.000 meenemen voor de TQ en daarna minimaal verdienen...
Echter als het meezit doet de marktwerking zijn werk, in de Flight International wordt al niet meer gesproken over betalen eigen TQ...
 
Terug
Bovenaan