Orange Aircraft Leasing

Hey,

Stelt niet al te veel meer voor (al heeft het dat nooit ECHT gedaan)...
Vliegen nog met een selectief groepje in Libie, met de queen of the sky (1900D)
Verder zoeken ze nog actief naar contracten om hun ATR's weg te kunnen zetten. Verschillende contracten zijn gekomen en ook weer gegaan, maar nog niets serieus.

Rossair II ik wens je veel succes...


De bouwvakker
 
Ik begreep dat ze aan het kijken waren naar de komst van een Fokker 50. Dat heeft iemand van het bedrijf mij verteld, maar daar bleef het ook een beetje bij....

SAL
 
hhmhh ok dan, niet echt de moeite om daar te gaan kijken voor een baan dus denk ik? (vragen ze nog steeds zo'n 40.000 euri trouwens?)
 
Oorspronkelijk gepost door SAL
Dat heeft iemand van het bedrijf mij verteld....

SAL

Die verhalen zou ik niet teveel waarde aan hechten.. Alle verhalen zijn altijd verhalen gebleven, sinds de oprichting is commercieel niets bereikt.

"Due to fleet expansion we have a requirement for first officers on the Beechcraft 1900D.
Attractive terms and conditions are available for candidates who..."

Die 2 Beeches vliegen dan nog wel in Libie maar de crew die ze evt zoeken zal eerder vervanging zijn van mensen die weggegaan zijn dan voor uitbreiding. Of voor het verbeteren van de financien.
;)

Ik heb vroeger voor Rossair gewerkt en zou iedereen aanraden geen geld te stoppen in een "carriere" hier. Als je nou al een typerating maar geen werk hebt is het misschien het proberen waard. Voor zover ik er kijk op heb lijkt me de toekomst van het bedrijf erg onzeker en met een 1900-rating kun je verder ook niet veel.
 
Hallo,

Ik heb destijds bij RossAir een sollicitatie gedaan. Had de beschikking over een B200 typerating en moest toch nog € 26.000,- betalen voor de B1900 typerating, eerste opmerking tijdens het sollicitatiegesprek was dat er niet over te praten viel. Heb er toen maar geen geld in gestoken, 6 maanden later was de toko over de kop. Vond het toen een moeilijke beslissing, ben nu blij dat ik het niet gedaan heb.

Groet Koning
 
Die 2 Beeches vliegen dan nog wel in Libie maar de crew die ze evt zoeken zal eerder vervanging zijn van mensen die weggegaan zijn dan voor uitbreiding.

Ze hebben inmiddels een 3e B1900, nr 4 komt in mei2006
 
Laat ik het zo zeggen,

Heb voor deze toko gewerkt....
Moet zeggen dat ik 4 jaar geleden niet anders kon omdat er niks te krijgen viel.
Op deze manier ben ik wel aan de bak gekomen bij ezy 2.5 jaar geleden, heb ook in 2 jaar veel plezierige momenten beleefd. Maar dat lag alleen aan de leuke collegas toen.. Management is een dikke flop. Liegen, bedrijgen. Zal nooit anders worden.
Als je hier je geld in wilt steken, heb je ten eerste geen zekerheid (maar ja waar heb je die wel) en ten tweede moet je niet verwachten dat je steun krijgt vanuit lelystad.
Dit is zo'n bedrijf dat altijd wel mensen gek genoeg krijgt om hun bankrekening te spekken maar ze daarna ook meteen als honden behandeld.
Als ik tegenwoordig naar de groeiende markt kijk zou dit mijn laatste optie zijn en iets wat een '' if'' zou worden als ik al het andere had geprobeert.

succes
 
Het is alweer een tijdje stil rond dit onderwerp. Hoe zit het nou rond Orange? Met welke kisten vliegen ze precies? En waar allemaal?

Zitten ze nog steeds in libie? Ik heb gehoord dat ze weer vliegers nodig hebben

RR
 
Vliegen nog inderdaad in Libië met 2 kisten: PH-RAR en PH-RAH. De afgelopen maanden zijn veel vliegers naar andere maatschappijen (easyjet, netjets, klm) gegaan, dus ze zoeken inderdaad piloten. Een typerating B300/1900 a E27000 moet zelf gesponserd worden. Gradings waarschijnlijk bij Flight Safety in Farnborough op 1900sim.
 
EUR 27000 ?????

EUR 27000 ?????

Overdrijven is ook een kunst, 19 K all in en een gegarandeerde job waarin ik veel kan leren
 
Dan is de prijs veranderd. Ben zelf begin 2003 bij Rossair begonnen en heb destijd precies 27225 euro betaald.
En ja je kan er een hoop leren. Wat ik al zei; de mensen komen bij goede maatschappijen terecht.
 
flatdog, kun je me asjeblieft een pm sturen met e-mailadres of andere contactgegevens voor wat nadere info? heb helaas geen mogelijkheid om jou een pm te sturen. alvast bedankt.
 
Ok, stel ik heb de 19.000eur op m'n bankrekening staan. Zou ik dan voor deze baan moeten gaan of gewoon verder solliciteren voor eventueel op een bus/boeing??
grtz
 
Pfff, lastig...

Als je het geld kan missen, je al een tijd thuis zit en niet verwacht ergens anders snel aan een baan te komen zou je het natuurlijk kunnen overwegen. Ik heb ruim twee jaar bij Rossair gewerkt en heb me al die tijd (terecht bleek later) zorgen om m'n baan gemaakt, ik denk dat het er niet zekerder op is geworden. Zelfde management, zelfde mooie verhalen, zelfde daadwerkelijk getekende contracten. Met een 1900-rating kun je verder niet veel, al helpen de uren je op termijn wel om verder te komen t.o.v. de uurtjes die je nu misschien hebt.

Het was toen in ieder geval erg leuk en leerzaam vliegen (al ben ik nooit in Libië geweest) met een leuke groep collega's.

Succes,

307
 
Bedankt AXL for je reply.

Ik denk niet dat ik het ga overwegen. Het is zoals je zelf zei dat je niet echt veel met die rating bent. Stel dat die maatschappij weer op de fles gaat dan sta je daar schoon.

grtz
 
wel doen/ niet doen

wel doen/ niet doen

Ik heb er geen spijt van, die 19 k zijn het waard. Beetje onderzoek gedaan, Orange management is geen Rossair management. Beetje kaf van het koren gescheiden, Evil E is gone. Hebben ook ander target, nml het segment van de 20 seaters.En de uitbreiding staat ook echt in de hangar, dus so far, so good.En niet alleen voor dat brede strand daar aan gene zijde van de mediterrannee.
 
Oorspronkelijk gepost door dassault

Het is zoals je zelf zei dat je niet echt veel met die rating bent.

Ken toch echt een heleboel mensen die met hun B1900 ervaring bij Rossair goed terecht zijn gekomen. NetJets, Easy, Ryanair, Transavia en Martinair om er een paar te noemen.
 
Terug
Bovenaan