Opzoek naar een andere school/club & instructeur in midden Nederland

Maar zeker ook wat dingen die ik toch echt niet goed/prettig vond.

Mijn ervaring is dat er één instructeur rondloopt die wat nors en vervelend uit de hoek kan komen en zo je vliegles kan verpesten. Maar voor de rest inderdaad een prima club met prima instructeurs en toestellen.
 
Citaat:
redelijk tevreden. Maar zeker ook wat dingen die ik toch echt niet goed/prettig vond.
Lijkt me wel.
S & T is je door meerdere mensen enthousiast aangeraden en je bent er niet helemaal tevreden over.
Lijkt me bij uitstek de plek om daarover te berichten.

Ok. hierbij de negatieve punten.

Bij de 1e afspraak moest ik 25 min wachten omdat de instructeur nog met de vorige klant bezig was. Vind ik op zich geen probleem, het is prettig voor een leerling als de instructeur tijd neemt om de vlucht na te bespreken.

Volgende keer had ik een blok van 3 uur gereserveerd voor training vlucht. Bellen en klagen ze dat ik 7 min te laat ben. Vervolgens klaagt de instructeur dat hij ziek is. Als ik dan vraag of hij de vlucht wil verplaatsen. dan wordt er gezegd "ik ga het toch maar met je proberen". Daar voel ik me niet echt goed/veilig bij.


Het koste ook (te) veel tijd om checkout te doen doen. Door slechte vluchtplanning was er te weinig tijd om alle oefeningen in twee vluchten te doen. Daarom moest ik een derde vlucht met instructeur maken. Dat kost ook weer meer geld natuurlijk.

Ik had speciaal voor de hele checkout dezelfde instructeur gevraagd. Bij de derde afspraak bleek dat de instructeur dubbel was ingezet en moest ik het maar met iemand anders doen. Die andere instructeur bleek gelukkig wel een stuk prettiger voor mij om mee te vliegen (geluk bij een ongeluk).

Verder, toen ik eenmaal was uitgechecked, kwam ik bij de walkaround een keer (kleine) schade aan de kist tegen. Stond nergens geregistreerd, dus ik maak hier melding van, maar ze wisten het al en vonden het niet erg. Volens het logboek ging er ook ongeveer om de twee uur vliegen een liter olie in (lijkt mij (te)veel) en had ik tijdens mijn laatste vlucht radio storing tijdens take-off. Dit maakt dat ik me afvraag wat er nog meer mankeert aan het vliegtuig.

positieve:
goede beschikbaarheid, geen onzinnige bijkomende kosten, makkelijk tanken, vrijheid om zelf je gang te gaan, eerlijke hobs en tach, en nette facturen.
 
Lycoming?
1 quart ( liter) per 6-7 uur ( 4 vluchten) voor lessen met een hoop touch en go's.
1 op 10-12 uur met alleen maar overhand vliegen.
Zal iets lekken en iets verstoken.

En als de instructeur niet prettig met je werkt?
Altijd vermelden, vond ik als Chef Vlieg Instructeur heel belangrijk.
Je bent een klant, geen patiënt.
 
Terug
Bovenaan