Opzoek naar een andere school/club & instructeur in midden Nederland

laurens23

Member
Hallo vliegers,

Ik woon in het buitenland, maar ben nu voor een paar maanden in Nederland, Harderwijk. Normaal vlieg ik op Seppe bij Breda aviation, maar dat is erg ver van Harderwijk. Ik ben opzoek naar een andere school/club. Ik heb een geldig PPL SEL, maar omdat ik al een jaar niet gevlogen heb wil ik eerst wat lessen te nemen en daarna uitgecheckt worden (4 persoons SEL vliegtuig, verder geen specifieke voorkeur). Dan wil ik wat rondvluchtjes maken in Nederland met familie/vrienden en ik hoop mischien ergens in Mei een drie-dagen vlucht naar Engeland (misschien EGTC) te doen (eventueel met instructeur).

Ik ben opzoek naar een serieuze no-nonsens school/club & instructeur, beschikbaar voor eind middag en weekeinden. Mijn voorkeur gaat meer uit naar een school-setting dan naar een club-setting. Kan iemand mij iets aanraden op Lelystad of Teuge of eventueel Hilversum (wat verder, maar daar ben ik bekend met het veld)?
 
Laurens,

Ik zou Single en Twins op Lelystad proberen.
Ben er zelf al een tijdje niet geweest, maar heb daar wel goed ervaringen mee.

Succes
 
Zou het leuk vinden als je eens bij ons (Sky Unlimited) op de koffie komt en we samen bespreken wat wij (eventueel) voor je kunnen betekenen. Zijn gevestigd op Hoogeveen, dus niet al te ver weg, en zijn zeer flexibel, leuk team en mooi vliegveld. Groet Willem.
 
Goede avond laurens

Misschien is zelfvliegen op Lelystad wat voor je.
Keuze uit verschillende vliegtuigen.
Ik ben er zelf Freelance instructeur.
Je bent altijd welkom om eens te komen kijken.

Wat je ook besluit veel vlieg plezier.

Fijne avond

Emoeweg 1
8218PC Lelystad.
0320-785522
 
Ik zou zeker eens naar Hoogeveen kijken. Goedkope landingen, Geen ATC kosten, mooi groen veld, Eelde op een kwartier vliegen.

Ik vlieg zelf ook van af Hoogeveen op de DA-20 van avia Noord flight training centre. No nonsens mentaliteit hebben we allemaal wel hier in Drenthe.
 
thanks.

Ik ga binnenkort een keer kijken op Lelystad. Ik weet dat het daar druk is, maar ik denk dat ook helpt. Dat is goede ervaring voor als ik naar/in het buitenland vlieg. mischien ga ik ook in Teuge kijken. Dat is wat rustiger kwa vliegen.

Hoogeveen ken ik ook. Ik heb lang geleden nog eens een half jaar vlak bij het veld gewoond. maar het is van hieruit toch een uur rijden en Lelystad is maar 20 minuten.

Ik heb nu in ieder geval een aantal scholen/clubs om naar te kijken.
 
Ik zou persoonlijk Lelystad vermijden; erg veel cowboys die daar rondvliegen en het betrekkelijk onveilig maken. Wellicht dat Teuge, Hoogeveen of Eelde een optie voor je is.
 
Opzoek naar een andere school/club & instructeur in midden Nederland

Singles & Twins Lelystad. Goede vliegtuigen, vaste kring van goede instructeurs. Eigen onderhoud, eigen mogaspomp en gunstige tarieven. Geen poespas: what you see is what you get.
 
Fly Triple V kan ik aanraden. Scherpe tarieven en goed onderhouden vliegtuigen. Geen clubgeld en dat soort dingen maar gewoon een gemotiveerde eigenaar die het vliegen voor iedereen zo ter beschikking stelt voor een eerlijke prijs.

Succes.
 
dankjewel. Afgelopen weekeind ben ik bij Teuge langs geweest (ik was in de buurt) bij twee bedrijven gekeken, maar niets geschikts gevonden. Bij een ander bedrijf op Teuge nog contact opgenomen en even afwachten
deze week/weekeind maar eens op Lelystad kijken. Ik hoef geen grote aantallen circuitjes meer te gaan doen/oefenen, dus dat scheelt alweer.

*edit bericht terug gehad van Teuge, was veel duurder dan gedacht (ruim 30% duurder dan elders). omdat Teuge ook nog eens een stukje verder rijden is wordt dit hem niet.
 
Laatst bewerkt:
vandaag naar Lelystad geweest.

bij Fly Triple-V zat de deur op slot.

daarna naar zelfvliegen, erg aardige mensen. rondleiding gehad, vliegtuigen bekeken. met vliegers en een monteur gesproken. Mooie vliegtuigen, heel goede sfeer, alleen meer gericht op vaste leden, daarom wat duurder voor de incidentele huurder. (ik ga een jaar lidmaatschap er nooit uithalen in 2 maanden)

Als laatste bij singles en twins geweest. Rondleiding gehad van een instructeur. Geen club, geen bar/restaurant, geen lidmaatschap. gewoon per uur betalen en geen (sociale) poespas eromheen. Dit past denk ik het best bij mijn situatie. Komende week proberen iets in te plannen.

dankjewel allemaal voor de suggesties/hulp.
 
Wat is het geworden?

Singles & Twins

Ik ben bij drie scholen/clubs gaan kijken. S&T was niet de meest vriendelijke, maar paste wel het best bij mijn situatie (geen lidmaatschap, snel beschikbare instructeurs, niet al te duur, na uitchecken is het selfservice, makkelijk tanken). Inmiddels ben ik alweer het land uit. Ik heb denk ik ongeveer 10 uur Piper gevlogen. Het vliegveld zelf was prima. Alleen door de week als er veel circuits gevlogen worden was het soms lastig om weg te komen. Dan sta je na de run-up nog een keer 10 min te wachten tot je weg kan. In de weekeinde heb ik daar geen last van gehad (precies andersom dan ik had verwacht)
 
Ik weet niet of het de bedoeling is om mijn specifieke ervaring te delen.

heb ook verder wel non-nonsense en geen gezeur goede beschikbaarheid ervaren en overall redelijk tevreden. Maar zeker ook wat dingen die ik toch echt niet goed/prettig vond.
 
redelijk tevreden. Maar zeker ook wat dingen die ik toch echt niet goed/prettig vond.

Lijkt me wel.
S & T is je door meerdere mensen enthousiast aangeraden en je bent er niet helemaal tevreden over.
Lijkt me bij uitstek de plek om daarover te berichten.
 
Terug
Bovenaan