AlphaIndiaRomeo
New member
Like it or not
Er is een wezenlijk verschil met wat de wetgever als minimum eis stelt en de realiteit/praktijk.
Senioriteit of schaduwlijsten zijn prima, maar zegt niets over de individuele capaciteit.
Er zijn collega’s welke na 5 jaar (3500 - 4000 uur) RHS, de capaciteit hebben om te upgraden en er zijn collega’s welke na 10 jaar (7000 uur plus RHS), de capaciteit NIET hebben.
Aan de onderkant van de "Trek en Duw" markt, zien we (voorbeeld) dat je (short and light bodies only) i.d.d. met 1500 TT, 1000 PIC en 300 on type (P180), kunt toetreden (+/- 10.000 € per maand plus benefits) tot de golden 4 mile high club.
Short and light bodies: max. 175-185cm en max. 90kg.
Of je het nu de :stapelge: blauwe "Coitus interruptus" rukkers uit de Dellaertlaan, blauwe sekte, blauw kartel of Delfts blauw past niet bij jou noemt, Viper1983 (#7) heeft wel 'n punt :biertje:
Volgens mij leg ik in mijn oorspronkelijke bericht redelijk duidelijk uit dat er inderdaad, zoals jij stelt, een verschil is tussen wetgeving en praktijk.
Dan moet je bij KIWA/IVW/ILT (welke instantie het ook is tegenwoordig) zijn, met een ATPL (1500 uur) ben je volgens de regels toch gewoon "geschikt" om je command te behalen? Dat het bij de ene maatschappij 10 jaar duurt en bij de andere 20 zegt alleen iets over doorstroming en het beklimmen van de senioriteitsladder..
Let op, ik zeg hier absoluut niet mee dat ik vind dat je met een ATPL klaar bent voor je command..