Oostwold Airshow -- niet

Get-there-itis :stapelge:

Oftewel slecht vliegerschap :eek:

Dit gezegd hebbende, Tom & Co., hebben er 'begrijpelijkerwijs' voor gekozen om administratieve € rompslomp ter plekke te voorkomen.

Dat in delen van NL, de weersomstandigheden niet optimaal (At or below 'personal' VFR Limits) waren, terwijl er op Oostwold, WX wise niets aan de hand was, is overmacht waar Tom & Co. GEEN schuld aan hebben.

Indien het servere CAVOK was geweest, maar je vliegtuig of je jezelf, om een of andere reden (technisch, ziek e.d.) niet had kunnen komen, is m.i. dezelfde overmacht opleverende situatie.

BTW Iedereen wist, of kon redelijkerwijs weten, dat de Airshow organisatie (Tom & Co.) bij last minute slot annulering(en), GEEN restitutie .....

:snore:

Mijn excuus dat ik het moet zeggen, maar ik vind je reactie's hier in dit topic best wel een beetje kinderachtig. Zo'n slaapverwekkende emoticon hoeft nou echt niet hoor. Het zou slecht vliegerschap zijn als je zou gaan! Getuigd maar weer dat diegenen die niet gegaan zijn door het weer, dus niet hun grenzen verlegd hebben het goed vliegerschap verdienen! En zoals NazgulAir het ook verwoord, dat er dan vliegers in twijfel getrokken worden over hun inschatting van het weer vind ik niet gepast! Niet iedere vfr kist is namelijk uitgerust met ifr instrumenten. En de gemiddelde vfr vlieger is niet in staat om ifr te vliegen. Dat bedoel ik met grenzen verleggen die niet verlegd zouden mogen worden.

Ik zit er helemaal niet op te wachten om ergens gratis te kunnen landen. Het zou natuurlijk wel leuk zijn, maar ik bedenk met volgende keer wel even voor ik me weer voor OW inschrijf! Misschien dan op de dag zelf heen vliegen als er open slots over zijn? Ik heb mijn geld niet teruggevraagd omdat ik ook begrijp dat een organisatie zijn kosten heeft. Maar zo'n organisatie zou ook een tegenprestatie kunnen bedenken voor de mensen die wel betaald hebben maar niets gekregen hebben. Dat je een volgende keer korting krijgt, een gratis landing krijgt, weet ik wat niet meer je kunt bedenken. Zoals het nu gegaan is vind ik niet echt sympathiek. Een sponsor zonder de privileges van een sponsor... Zo verlies je zeker je aanloop in de toekomst, wat neem ik aan ook weer ten koste gaat van een airshow. Tenslotte ben je afhankelijk van de toeschouwers.
 
Kinderachtig of niet, feit blijft dat iedereen wist, of redelijkerwijs kon weten, dat er bij last minute 'slot' annulering(en) en/of No Show, GEEN restitutie .....

Voornoemde is geen los geval, maar komt ook elders voor (o.a. Guernsey Air Rally).

Als gevolg van het Get-there-itis, heb ik spijtig genoeg al een aantal collega vliegers verloren :traantjes

Hoe dan ook, ik zou het in en in triest vinden als er mensen bij reserveringen zonder restitutie (Fly-In, Airshow, Air Rally, Hotel enz.) gaan pushen.
 
Ik zou ook gaan, vanaf EHRD. Kist, vliegplan, slot, alles stond klaar voor vertrek.
Maar ook ik heb het niet aangedurfd. Het weer was gewoon te slecht en onvoorspelbaar die dag. Achteraf heb ik de juiste beslissing gemaakt, het was echt niet te doen rond het tijdstip van mijn vertrek. 200 m zicht minder en zelfs special VFR had niet meer gekund.

Mijn motto is altijd geweest, "bij twijfel niet doen". Het interesseert me weinig wat een ander daarvan vindt. En ik ben ook van mening dat een ander daar nooit over kan beslissen. Jammer dat sommigen vinden dat ze dat wel menen te moeten doen.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben ook van huis gegaan met het plan om heen te gaan. Bij lelystad leek het allemaal net te gaan lukken. Eenmaal airborne moest ik steeds lager gaan om vrij te blijven van de bewolking.
even voor eelde zat ik op 700 ft met een zicht van max 4 km. Met het idee dat ik waarschijnlijk niet de enige was op weg naar oostwold,heb ik toen besloten om om te keren. Jammer van het geld . Toen ik terug was op lelystad vertrokken er nog 2 antonovs naar oostwold,vol met passagiers...........
 
Terug
Bovenaan