Viper1983
New member
Ze willen gewoon alleen het beste van het beste hebben denk ik.
..... en jij denkt dat als jij naar de nls gaat je automatisch een van de besten wordt ??
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ze willen gewoon alleen het beste van het beste hebben denk ik.
Als je de NLS/KLS gedaan hebt, voldoe je blijkbaar aan de eisen die de school aan je stelt. Blijkbaar is dat ook de kwaliteit die KLM van je vraagt.
Als ze werkelijk de besten willen hebben, dan moeten ze iedereen een selectie laten doen.
De school die je gevolgd hebt, hoeft niets te zeggen over je skills als piloot, mogelijk alleen iets over de kwaliteit van de opleiding en de eisen waaraan je hebt voldaan. Als je de NLS/KLS gedaan hebt, voldoe je blijkbaar aan de eisen die de school aan je stelt. Blijkbaar is dat ook de kwaliteit die KLM van je vraagt. Maar als je die scholen niet gedaan hebt, dan kun je nog steeds aan die kwaliteitseis voldoen, of mogelijk zelfs beter zijn. (ervaring, andere inzchten)
...KLM wil bij de beste airlines ter wereld horen. Een aspiratieniveau dat er niet om liegt. In die zin heb je als vlieger bij KLM een naam hoog te houden. We stellen dan ook hoge eisen aan je opleiding en ervaring: een geldig en volledig ATPL (A), valid IR en RT, vooropleiding NLS/KLS ab-initio of MLD (Orion)/klu (fixed wing), geldig JAA Medical Class I, minimale opleiding HAVO/VWO met Nederlands/Engels/Wiskunde/Natuurkunde, goede kennis van de Engels en Nederlandse taal, in bezit van een EU paspoort, maximale lengte van 2.03 (vanaf 1.90m gelden specifieke eisen) en een minimale lengte van 1.52m. Bij voorkeur typerating Fokker 50. Instructie bevoegdheid is een pre. De juiste mentaliteit is essentiëel. Dus voordat je solliciteert: check again of het hoogst haalbare voor jou wel haalbaar is. Solliciteer, uitsluitend als je aan de gestelde eisen voldoet, voor 28 juni 2005....
gast je maakt een grap hoop ik:dozey:Gister ben ik bij de inloopdag van de nls geweest en vertelden ze dat er dit jaar al 9 mensen van de nls bij klm zijn aangenomen. Klinkt goed toch? Ik kan iedere werkloze piloot begrijpen die zo reageert, maar bij klm zitten ze in de luxepositie dat er veel piloten naar klm willen en kunnen ze van die hoge eisen stellen, logisch. Maar dat ze van deze berichten naar buiten brengen..... Ze willen gewoon alleen het beste van het beste hebben denk ik.
gast je maakt een grap hoop ik:dozey:
Even vermelden:
Alle studenten die van EPST sellectie hebben gedaan bij KLM zijn aangenomen (9/9 dacht ik).
Zou dus wel eens goed kunnen dat het een vast traject wordt...
Gister ben ik bij de inloopdag van de nls geweest en vertelden ze dat er dit jaar al 9 mensen van de nls bij klm zijn aangenomen. Klinkt goed toch? Ik kan iedere werkloze piloot begrijpen die zo reageert, maar bij klm zitten ze in de luxepositie dat er veel piloten naar klm willen en kunnen ze van die hoge eisen stellen, logisch. Maar dat ze van deze berichten naar buiten brengen..... Ze willen gewoon alleen het beste van het beste hebben denk ik.
Maar dat is dus ook geen garantie. Deze winter is nog een persoon van 1 van deze scholen tijdens de type rating bij ons eruit gegooid vanwege gebrekkige basic flying skills... Zonde, maar kwaliteitsverschil houd je altijd, en soms schieten ook mensen van goede scholen er aan de onderkant uit.
Captain, dat is inderdaad een net resultaat, maar het enige dat ik aan wil geven is dat het hier om 9 vliegers gaat. In welke verhouding staan deze 9 personen tot het totaal aantal opgeleide vliegers?!
Sommige personen die niet verder kijken dan hun neus lang is zien dit en denken dan, ik ga naar EPST, dan kan ik naar de KLM. Lijkt me een niet geheel juiste conclusie! :dozey:
Zoals jij al zegt, daar kun je het zelfs 3x proberen. Maar dat kun je ook bij de KLS/NLS doen.
En dan nogmaals, welk deel van de "ervaren" (ahum) vliegers gaat er happen??? die onder de 2500 TT onder de 25 jaar oud die terug naar het vanderland willen !? ja die misschien.... Voor die groep (onder de 30 trouwens) is het het waard om 3 stappen terug te zetten om lange termijn 4 vooruit te zetten.
Die ouder zijn als 25/30 die goed/goud geld verdienen linkerstoel airbus/boeing die niet in NL meer willen wonen???? Succes daarmee.
Het zal de KLM vies tegenvallen, ze zullen honderden CV's krijgen van NLS, EPST, Martinair vliegschool en vliegclub Zeeland studenten met 180 uur en 15 uur Seneca, die elke avond liever met een 747 poster in bed liggen in plaats van met hun vriendin, maar wat er zich aan ervaring gaat aandienen in Amstelveen en in de hoofdstad des vaderlandsch? denk minder als dat ze lief is.
Van Luchtvaartnieuws:
KLM zal ook eerder sollicitanten van buiten de eigen opleiding aannemen. De luchtvaartmaatschappij is niet van plan om te toelatingseisen te versoepelen. .
.....en gebeld met de KLM Vliegdienst.
Ook al in bezit van Rating en uren het huidig beleid blijft zoals het is, enige waar het artikel over gaat is dat mocht er in de toekomst inderdaad een tekort ontstaan, wat ze verwachten, dat dan wellicht de eisen worden verlaagd.
Zijn er dan vliegers die aangenomen zijn bij de KLM, zonder dat zij KLS/NLS/EPST hebben gevolgd???
Zo ja, willen zij zich dan melden en even aangeven hoe ze bij de KLM aan de bak zijn gekomen?
Greetz,
PH-FLY
Ik denk dat hier erg veel over 1 kam geschoren word. Als ik het zo hoor zijn er bij de KLM genoeg vliegers die het ook niet helemaal met deze eisen eens zijn.
en bowstring:
Bij BA mag je zover ik weet meerdere keren solliciteren.
Ik lees soms berichten van jongens die daar voor de 3de keer de selectie in gaan.
Aan jou de vraag: staat BA bekend als een slechte maatschappij?
Zie het gewoon zo;
De KLM is een van de beste bedrijven in de wereld (vind ik persoonlijk)
Die lieden in de selectie commisie die het aanname beleid bepalen komen bij de RLS / KLS / NLS vandaan. Hierdoor wordt die eis in stand gehouden. Heel begrijpelijk want dit is een product wat ze kennen en met iedere KLS / NLS sollicitant hebben ze wat gemeen.