6
676$
Guest
Wilde niet happen maargoed. Hang een spekje voor het bekje van een hond en hij hapt..
Anyway -
Heb een hoop vrienden bij de KLM zitten... Aantaal in het midden van de sen. lijst (f/o en bazen europa + fo's ica) die uit de VM komen. Een aantal van hen hebben nooit nederlandse examens moeten doen! regelrecht uit canada/australia aangenomen en gelijkstelling gekregen. Inclusief sommige nederlanders.
Qua vliegen zijn het (uiteraard) gewoon voor het grootste deel prima vliegers. Sommige beter dan anderen. Het lijk net op een normale maatschappij wat dat aan gaat :grijns:
Paar vrienden van me zijn coco en komen regelrecht uit de piloten brouwerij in Eelde. De mensen die ik ken hebben een zeer goede menatliteit, en hebben zodra ze bij de klm kwamen (daarvoor hadden ze er meer last van, zie je ook vaak hier op het forum) enige arrogantie die ze allicht hadden verloren daar ze erachter kwamen dat het niet een grote kls club is maar dat er mensen (van 2x hun leeftijd) uit alle hoeken en landen komen die daar werken met alle soorten achtergronden van dien.
Nou wil ik niet mn vrienden op de schouders kloppen, maar die (low time) kls gasten die ik vrienden noem hebben een zeer goede mentaliteit, zijn scherp en weten dat ze niks weten.
Met die instelling begon ik ook (en 95% van ons ook). en gun ik het beste die gasten.
Ja ik denk dat de KLM tekorten heeft, maar meer van het nivo "laten we dit eens gebruiken om reclame voor de kls te maken". Zodra er kisten aan de grond structureel moeten blijven staan zal de deur voor ons B merken weer wagenwijd opengaan.
Een alle KLM piloten die ik ken vinden dat ook niet meer dan normaal dat ze de deur open gooien voor ons.
Maar wat ik hier boven lees, of het klm'ers niet pissed off maakt.... Waarom zou het?? kan hun het nou schelen? die gasten werken daar en boeit het verder weinig. Zo denk ik er zelf ook over.
Wat "wij" ons echter als echte piloten ehh bedoel ervaren piloten moeten afvragen is of je op een gegeven moment nog wel naar de klm wilt... Als je onder de 25 bent met 2000+ uur kan het het waard zijn. Maar voor een 33 jarige A320 baas.........
Alles is al gezegd in dit topic eigenlijk. Ik weet dat er een hoop ruwe diamentjes rondlopen wereldwijd waar de KLM van in haar handjes mag wrijven om die aan te mogen nemen. Dat die uiteraard meer in te brengen hebben als een coco die net 20 is voor wie het nog allemaal een grote vliegende natte droom is allemaal lijkt me vrij duidelijk.
Loop echter ook een hoop onkruid rond op de wereld. Echter, zeg ik dan, laat iedereen mee doen aan je keuringen.... blijken ze te voldoen aan je A-merk profiel :grijns: neem je ze aan, zo niet niet.
Zo, nu een groot groot biertje naar binnen werken.
Underload.
Anyway -
Heb een hoop vrienden bij de KLM zitten... Aantaal in het midden van de sen. lijst (f/o en bazen europa + fo's ica) die uit de VM komen. Een aantal van hen hebben nooit nederlandse examens moeten doen! regelrecht uit canada/australia aangenomen en gelijkstelling gekregen. Inclusief sommige nederlanders.
Qua vliegen zijn het (uiteraard) gewoon voor het grootste deel prima vliegers. Sommige beter dan anderen. Het lijk net op een normale maatschappij wat dat aan gaat :grijns:
Paar vrienden van me zijn coco en komen regelrecht uit de piloten brouwerij in Eelde. De mensen die ik ken hebben een zeer goede menatliteit, en hebben zodra ze bij de klm kwamen (daarvoor hadden ze er meer last van, zie je ook vaak hier op het forum) enige arrogantie die ze allicht hadden verloren daar ze erachter kwamen dat het niet een grote kls club is maar dat er mensen (van 2x hun leeftijd) uit alle hoeken en landen komen die daar werken met alle soorten achtergronden van dien.
Nou wil ik niet mn vrienden op de schouders kloppen, maar die (low time) kls gasten die ik vrienden noem hebben een zeer goede mentaliteit, zijn scherp en weten dat ze niks weten.
Met die instelling begon ik ook (en 95% van ons ook). en gun ik het beste die gasten.
Ja ik denk dat de KLM tekorten heeft, maar meer van het nivo "laten we dit eens gebruiken om reclame voor de kls te maken". Zodra er kisten aan de grond structureel moeten blijven staan zal de deur voor ons B merken weer wagenwijd opengaan.
Een alle KLM piloten die ik ken vinden dat ook niet meer dan normaal dat ze de deur open gooien voor ons.
Maar wat ik hier boven lees, of het klm'ers niet pissed off maakt.... Waarom zou het?? kan hun het nou schelen? die gasten werken daar en boeit het verder weinig. Zo denk ik er zelf ook over.
Wat "wij" ons echter als echte piloten ehh bedoel ervaren piloten moeten afvragen is of je op een gegeven moment nog wel naar de klm wilt... Als je onder de 25 bent met 2000+ uur kan het het waard zijn. Maar voor een 33 jarige A320 baas.........
Alles is al gezegd in dit topic eigenlijk. Ik weet dat er een hoop ruwe diamentjes rondlopen wereldwijd waar de KLM van in haar handjes mag wrijven om die aan te mogen nemen. Dat die uiteraard meer in te brengen hebben als een coco die net 20 is voor wie het nog allemaal een grote vliegende natte droom is allemaal lijkt me vrij duidelijk.
Loop echter ook een hoop onkruid rond op de wereld. Echter, zeg ik dan, laat iedereen mee doen aan je keuringen.... blijken ze te voldoen aan je A-merk profiel :grijns: neem je ze aan, zo niet niet.
Zo, nu een groot groot biertje naar binnen werken.
Underload.