Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
en wie worden onze nieuwe captains....straks met 200uur ab initio direct naar links op een kist van 50 miljoen, yeah right.
Niet teveel aandacht aan geven als je het mij vraagt.
Ik weet niet hoor maar zouden jullie deze opmerking mbt single pilot operations ook zo stompzinnig vinden als deze door vliegtuigbouwers zou zijn geuit?
Ja ik zou het stompzinnig vinden als deze door de vliegtuigbouwers zou zijn geuit. We hebben het hier over 200 passagiers die hun leven in de handen van een dan onervaren piloot geven. Ervaring kun je iemand niet leren, ik ben zelf ab initio geweest en ben blij dat ik een hoop heb kunnen leren en nog steeds leer van de captains naast mij, dingen die je niet vanuit een boek kunt leren.
Je kunt alles automatiseren en piloten zitten er ook niet als het allemaal goed gaat, maar wanneer het fout gaat ben je blij dat je 2 bekwame bestuurders voorin hebt. Kijk alleen maar even naar de Hudson ditch niet zo lang geleden. Deze 2 vliegers hebben door snel te denken en goed samen te werken een hoop leed voorkomen. Hetzelfde geldt voor de BA38 die geen power meer had op short final.
Ik dat MOL door deze uitspraken te maken een compleet verkeerd beeld schetst van piloten naar het publiek toe, dus ja zijn uitspraken zijn niet slim.
We weten al langer dat de dingen die hij roept er zijn om gratis publiciteit. We hebben het betalen voor de wc gehad, staande passagiers en nu dit. Ryanair is succesvol maar zo is Southwest airlines en easyJet, zijn idee is niet geheel nieuw.
Nou, dan heb ik nieuws voor je, Embraer heeft samen met Honeywell ook al dit proefballonnetje opgelaten. De problemen omtrent het PIC verhaal wordt door hen zeker onderkend.
..... FEBO mag aan boord een snackmuur installeren.
Pilotsince99 zei:Er hoeft maar 1 ongeluk te gebeuren dat voorkomen had kunnen worden als er 2 paar ogen hadden gezeten en de luchtvaartmaatschappijen hebben een probleem.
Luchtvaart is niet als een trein die je stil kunt zetten. Er zijn teveel variabelen zoals het weer, teveel systemen die af en toe falen, ATC, medical emergencies. Hoe technisch advanced je ook bent, die variabelen zullen altijd blijven bestaan.
En om dan weer terug te komen op MOL die dan even zegt, dan vragen we de stewardess toch even om te landen, laat weer zien hoe hij over piloten denkt en hoeveel hij de piloot onderwaardeert.
Ach, recentelijk ging het rond de polderbaan ook mis met notabene 3 vliegers. Ik hoor niemand voor 4 paar ogen pleiten. In de VS vliegen er al decennia lang grote, zware zakenjets rond (al maakt dat zware het meestal alleen maar makkelijker) zonder problemen. Als je single pilot veilig al zo lang een learjet rond de wereld mag en kan knallen, waarom zou dat zo veel moeilijker zijn met een E190 (om maar een ongelooflijk makkelijke en bijna volledig geautomatiseerde kist te noemen) of whatever? Goed, na wat aanpassingen, aangezien ik moeilijk bij de alternate gear extension lever kan.
“De luchtvaartindustrie zou een fortuin kunnen besparen”, stelt O´Leary. Gevaren ziet hij niet. “Over de afgelopen 25 jaar en tien miljoen vluchten is er bij ons maar één geval bekend van een piloot met een hartaanval tijdens de vlucht, en hij heeft het vliegtuig zelf geland.”
Wat als ik nou eens moet poepen op een Long Haul flight?
Ik neem daar graag mijn tijd voor. Krantje d'r bij enzo.
Oh ja, dan kan de stess wel even de TCAS beantwoorden niet?
Physiological emergencies zijn veel voorkomend en niet alleen bij passagiers.
Niet enkel hartaanvallen, maar ook voedselvergiftigingen staan hoog op het lijstje.
Misschien is de eerste ontwikkeling nog wel dat iemand vanaf de grond de kisten gaat besturen en dat er in de cockpit dan nog 1 man zit om problemen op te lossen. Maar als die zit te poepen als er een engine fire is en de man op de grond lukt het niet om die uit te krijgen, tja.