Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Owwww, asjeblehieffff, capt relax!!!!!!. Je weet hoop ik toch wel dat je je lifevest aan kunt trekken zonder 'm op te blazen. Als er dan wat gebeurd heb je hem al om met de straps vast en hoef je na het verlaten van het vliegtuig alleen nog maar aan de touwtjes te trekken. Dat bedoelde ik dus. Godsamme zeg, nationale IQ test weet je nog ?
Hij heeft het niet over Calais of over Oostende. Hij heeft het over Hoek van Holland. Dan is het dus ongeveer een uur boven water met een C152. En dan VFR.... In het midden kan je daar beide kusten niet meer zien..........
Durf je nog, boerharms?
Wat mij (ons) zo bijzonder lijkt is om (even) boven zee te vliegen, zonder dat je land in zicht hebt. Zoals de 'oude' vliegers deden boven de Atlantische Oceaan (bijv. Lindbergh) en Sir Charles Kingsford Smith en de zijne boven de Stille Oceaan. Met dat idee wil boerharms slechts de Noordzee over.
Zoals de 'oude' vliegers deden boven de Atlantische Oceaan (bijv. Lindbergh) en Sir Charles Kingsford Smith en de zijne boven de Stille Oceaan. Met dat idee wil boerharms slechts de Noordzee over
Wat mij (ons) zo bijzonder lijkt is om (even) boven zee te vliegen, zonder dat je land in zicht hebt. Zoals de 'oude' vliegers deden boven de Atlantische Oceaan (bijv. Lindbergh) en Sir Charles Kingsford Smith en de zijne boven de Stille Oceaan. Met dat idee wil boerharms slechts de Noordzee over.
Wat is gevaarlijker? Goed voorbereid op FL55 over de Noordzee naar de U.K. of naar een veldje in Duitsland en daarbij over het Düsseldorf-Duisburg-Oberhausen-gebied vliegen? Of op 1200' over een uitgebreid bosgebied? Of, inderdaad, met 5km zicht op 1200' over de Waddenzee naar Texel? Het is maar hoe gek je elkaar kunt/wilt maken. Als iemand de oversteek via Dover wel heeft gezien en rechtstreeks wil, zijn er voldoende ervaren vliegers die hem/haar daarmee op weg willen helpen. By the way, was een vliegtuig niet bedoeld om zo rechtstreeks mogelijk van A naar B te gaan? Volgens mij was dat zo'n beetje ook het idee van die jongens Orville en Wilbur. Nogmaals, een goede voorbereiding maakt de mooiste vluchten mogelijk: denk 'ns aan een safari-vlucht in Zd-Afrika of, dichterbij, een vlucht over de Alpen:rt:
Propellors zijn zowiezo gevaarlijk! assed:
Zal ik dan hier ook maar wat zeggen... vanuit HvH ben je verplicht een dinghy mee te nemen want je zit op een bepaald moment meer dan 50 Nm van de kust af. Vesten is uiteraard vanzelfsprekend.
Ik heb in de loop de jaren ruim 900 uur s-e gevlogen, maar nooit een engine failure gehad.
Erik.
ik rij nu 20 jaar auto en nog geen serieuze botsing meegemaakt, jij stelt dus nu dat ik mijn gordel niet om hoef?
garoeten