NLS Wiskunde A is genoeg

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Royaldman
  • Startdatum Startdatum
Absoluut belangrijk. Uiteindelijk als ik dus mn F ATPL heb zal ik erbij nog proberen mijn VWO te halen, zodat ik zowiezo overal kan vliegen.

Maar eerst mijn Havo en ik wil de beste weg bewandelen zodat ik aan werk kan komen als ik klaar ben.

Waarom ná je vliegopleiding voor je VWO gaan als het ook prima (lijkt mij juist beter) ervóór kan?
 
Nou ik zal je vertellen waarom niet ervoor.

Ik ben bijna 24,, dan zou ik pas 29 voor ik begin aan een opleiding.

Vind ik beetje laat.

Dus dan maar verder thuis studeren.
 
Blijf ik toch nog met de vraag zitten: Ik zie veel wiskunde A bij de voorbereidingen voor de selecties, toch vragen scholen/maatschappijen vaak wiskunde B. Hoe zit dat?
 
Airlines en vliegscholen hebben nog een zeer achterhaald beeld van het onderwijs. Wiskunde B was voor alle goniometrie en meetkunde, Wiskunde A was voor statistische (kans)berekeningen en zo. B was dus wat meer gericht op techniek, 3D denken en creatief inzicht in complexe formules en dus meer toegespitst op het technische vak van vlieger. Dit ondanks het feit dat je in de praktijk nauwelijks meer wiskunde gebruikt dan wat je in de brugklas leerde. Maar het gaf wel aan dat je de potentie had om door te denken, A was gewoon een heel stuk makkelijker (zeker als je ook B had).

Hoe dat nu exact zit weet ik niet, ik raad de draad al kwijt in de uitleg in deze thread, volgens mij weet Den Haag ook niet meer wat ze nou willen. Maar de eisen van vliegscholen en airlines zijn dus nog op het oude systeem gericht.
 
Absoluut belangrijk. Uiteindelijk als ik dus mn F ATPL heb zal ik erbij nog proberen mijn VWO te halen, zodat ik zowiezo overal kan vliegen.

Maar eerst mijn Havo en ik wil de beste weg bewandelen zodat ik aan werk kan komen als ik klaar ben.

Dit zou ik je absoluut afraden. Maak nou eerst dat VWO af. Ten eerste gaat dit zich waarschijnlijk over een paar jaar terug betalen (als je wèl voor die major in aanmerking komt), ten tweede is de markt nu niet zo best en mogelijk over een paar jaar weer wat gezonder. Ga nou gewoon in een rechte lijn van A naar B en niet via allerlei omwegen. Als je je F ATPL op zak hebt, heb je het veel te druk om ook nog een VWO opleiding te gaan doen. Je hebt bovendien het eerste deel van je schuld achter je naam staan; de rente telt door.
Nou ik zal je vertellen waarom niet ervoor.

Ik ben bijna 24,, dan zou ik pas 29 voor ik begin aan een opleiding.

Vind ik beetje laat.

Dus dan maar verder thuis studeren.

Waarom wil je 5 jaar over je VWO opleiding gaan doen? Je kunt toch in een jaar je VWO halen als je een HAVO op zak hebt? Of ben ik te lang uit het onderwijs?
 
Ja je kan eventueel die vwo in 1 jaar doen.. maar ik heb eerst mijn Havo nog nodig.
Dus daar begin ik in april mee.

en gezien ik bijna 24 ben ben ik toch al behoorlijk oud als ik eerst nog VWO wil doen. 27 28 misschien wel ouders als ik daarna pas begin met de opleiding. Dan ben ik als ik klaar ben 30.

Dus allemaal druk druk.. Maar goed.. Laat ik eerst doel 1 halen.. en dat is dat Havo papier.

En ik snap best dat je het druk zat heb als je begin met vliegen, maar je kan ook sprokkelen.. dus certificaat voor certificaat.. Inleveren aan het einde en dan je volledige VWO krijgen.

Maar ik waardeer jou kijk op deze situatie KL..
 
Terug
Bovenaan