NLS Wiskunde A is genoeg

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Royaldman
  • Startdatum Startdatum
R

Royaldman

Guest
Hallo allemaal,

Ik was dus naar een opendag van de NLS.

Zeer interresant.

En geen verkooppraatjes over dat er zo veel mensen met pensioen gaan en dat er veel vliegtuigen besteld waren wereldwijd, maar heel eerlijk dat de markt nu geel slecht is.

Dat had ik niet verwacht want de meeste doen juist het eerst genoemde.

Verdere info over de wiskunde.

Erg fijn als je niet een wiskunde wonder ben maar toch wiskunde A in je pakket heb en uiteraard je natuurkunde, dan kun je gewoon aangenomen worden bij de NLS.

Dit bericht maak ik dus voor alle wannabe's ter info..

Groeten

Royaldman
 
Hallo allemaal,

Ik was dus naar een opendag van de NLS.

Zeer interresant.

En geen verkooppraatjes over dat er zo veel mensen met pensioen gaan en dat er veel vliegtuigen besteld waren wereldwijd, maar heel eerlijk dat de markt nu geel slecht is.

Dat had ik niet verwacht want de meeste doen juist het eerst genoemde.

Verdere info over de wiskunde.

Erg fijn als je niet een wiskunde wonder ben maar toch wiskunde A in je pakket heb en uiteraard je natuurkunde, dan kun je gewoon aangenomen worden bij de NLS.

Dit bericht maak ik dus voor alle wannabe's ter info..

Groeten

Royaldman

Voor de EPST geld hetzelfde. Natuurkunde is zelfs niet verplicht, maar heeft wel een ''voorkeur''.

De KLM Flight Academy accepteert overigens ook een vwo diploma met wiskunde A.
 
Toen ik werd aangenomen bij de NLS (ook alweer anderhalf jaar geleden) was het minimaal vwo wiskunde a1,2 en natuurkunde 1 of havo wiskunde b1 en natuurkunde 1. Is toch wat anders dan hierboven staat. Hebben ze het soms veranderd?
 
Ik was er vanmiddag en de decaan, dhr landman zei dat wiskunde A voldoende was van niveau Havo.
 
Is het niet zo dat in ieder geval hoog aangeschreven scholen (NLS, EPST, KLS) juist hun eisen afstemmen op de eisen van maatschappijen? Ik denk wanneer de KLS een VWO'er met WisA en Natuurkunde accepteert, dat bijvoorbeeld KLM, Transavia, British Airways etc. dit ook doen.
 
Laatst bewerkt:
Zoals Koning Lucht ook zegt. Je kunt wel heel leuk bij een luchtvaartschool aangenomen worden, maar bij een company aan de bak komen is een tweede.

Zeker in deze tijden van krapte op de arbeidsmarkt is een zo hoog mogelijke opleiding mét béta vakken gewoon lekker in de pocket.
 
Dat vroeg ik me ook nog af....

Ik begin binnenkort bij de NLS en ik heb mijn natuurkunde 1 certificaat gehaald bij het JBI. Ik heb havo wiskunde A1,2............. Maar hoe gaat dat dan bij aannames bij maatschappijen?

Zien zij de afgeronde vliegopleiding die z'n eigen aanname beleid heeft, of moet je bij (nagenoeg alle) maatschappijen toch wiskunde B hebben om uberhaupt te solliciteren?

En hoe zit dat bij eventuele bridgecourse van de KLS? Dan moet je zeker ook wisB hebben....
 
Voor de aanname eisen van de maatschappijen moet je op de desbetreffende sites zijn (als ze aannemen, wat nu niet het geval is natuurlijk). De eisen voor je vooropleiding en vakken staan geheel los van je vliegopleiding, die is puur je provider voor je brevet etc. (en hopelijk voor open deuren). Hoe bepaalde vakken in het buitenland gelijkgesteld worden is natuurlijk een ander onderwerp, wederom moet je daarvoor bij de airlines zelf zijn. Wiskunde B en natuurkunde zijn toch wel minimaal om internationaal brede kansen te scheppen.
 
super bedankt nosig,

ik ga dit zeker tot de bodem toe uitzoeken.

voor ik mijn profiel kies en vakken..
 
Volgens mij ligt hier een misverstand op de loer. Toen ik een aantal jaar geleden op de HAVO zat was wiskunde onderverdeeld in Wiskunde A en B. A was redactiesommen en B formules. ( Een grove verdeling)

Niet zo lang geleden is die onderverdeling van wiskunde veranderd. Het werd nu A1,2 en B1,2. Je zou denken...wat is er veranderd? Volgens mij is de inhoud van A1,2 niet te vergelijken met het vroegere A. Idem geldt voor wiskunde B.

Kortgeleden is het vak wiskunde weer veranderd. Nu in A, B, C, D. En volgens mij is de inhoud weer veranderd.

Kortom, het oude A, is niet te vergelijken met het latere A1 of op dit moment A, B, C,D.

Ik weet niet of de scholen al helemaal ingesteld zijn op het nieuwe systeem van onderverdeling. Laat staan de maatschappijen, naar mijn mening.

Dan nog even een vraagje die op mij persoonlijk betrekking heeft:

Wiskunde A ( Heb Havo-examen in 1999 gedaan) bestond voor een groot deel uit redactiesommen. Deze vragen kom ik ook tegen als hulp voor de selectie en in de kennisbank, bij de selectiebeschrijvingen.

Toch is/ was de eis van veel scholen altijd Wiskunde B geweest. Iemand een verklaring?
 
Laatst bewerkt:
dat is inderdaad een goede vraag ASK..

Ik hoop dat hier snel een antwoord op komt.
 
Wat zijn dat, redactiesommen?

Verhaaltjessommen :D

Heel simpel voorbeeld:
Pietje gaat met de trein om half 2, de trein gaat 70km/h, hoe laat komt Pietje op het station in Amsterdam aan als de reis 100km is :blabla:..

(Wel erg simpel, but you get the idea)
 
@Nosig

Redactiesommen zijn verhaaltjessommen. Jan gaat naar de winkel en heeft 1,35. Hij moet een pak melk kopen van .... en een brood van ..., hij wil ook nog snoep kopen, die kosten...per stuk. Hoeveel snoep kan hij kopen?

Iets in die richting. Op de Havo lag het niveau alleen wel een tikje hoger ;)
 
Laatst bewerkt:
Als ik één ding overnieuw mocht doen uit mijn traject dan was het: Na Havo NT nog even VWO NT inkoppen. Dan weet je dat je sowieso overal gewoon keihard gebakken zit met de vorausszetsungen.

De makkelijkste weg vinden is leuk, maar je moet ook aan je carriere denken.
 
Absoluut belangrijk. Uiteindelijk als ik dus mn F ATPL heb zal ik erbij nog proberen mijn VWO te halen, zodat ik zowiezo overal kan vliegen.

Maar eerst mijn Havo en ik wil de beste weg bewandelen zodat ik aan werk kan komen als ik klaar ben.
 
Als dat wiskunde A is... jee.. das niet moeilijk zeg.

Wiskunde A houdt nu véél meer in. Je krijgt bijvoorbeeld uitgebreid kansrekenen, maar ook differentiëren, transleren, de normaalverdeling en de afgeleide bepalen vallen nu onder WisA. Het is dus een erg "brede" Wiskunde.
 
Terug
Bovenaan