NLS selectie

Boyashaka! zei:
Squawk 1200,

Mijn gevoel zegt dat het wel goed ging. Zowel NASS als het gesprek. Maak je niet druk over de NASS. Je kan je er echt niet op voorbereiden. Bij dat laatste onderdeel moet je inderdaad van punt A naar punt B vliegen. Je kan steeds op de kaart kijken waarop de ristricties staan. Zoals RTO al zei kan je deze test op 2 manieren oplossen. Of door naar punt B te vliegen zonder ristricties te overschreiden, of door je fouten te benoemen.
Dat van dat carburator icing had ik van te voren zelf niet gehoord.
Toch had ik de test bij de 2de poging opgelost.

Maak je er niet druk over.. Je moet het gewoon zien als zo'n oud MS dos spel.

Have fun ;)

Morgen gaan de brieven voor de NLS de deur uit....moet nog ff wat diploma's en cijferlijsten copieren...Dan bellen voor de Medical!!Je kan zeker pas bellen als je voldoet aan de eisen voor de NLS selectie?
Wie weet tot op de opleiding...thumbs up!!
daarna :biertje: doen

Squak 1200
 
Squawk 1200 zei:
Morgen gaan de brieven voor de NLS de deur uit....moet nog ff wat diploma's en cijferlijsten copieren...Dan bellen voor de Medical!!Je kan zeker pas bellen als je voldoet aan de eisen voor de NLS selectie?
Wie weet tot op de opleiding...thumbs up!!
daarna :biertje: doen

Squawk 1200

Je hoeft je medical niet te hebben om aan de selectie mee te mogen doen.
Je kan je medical mischien beter doen nadat je positief bericht hebt over de selectie. Dit ook vanwege de kosten ( +/- 600 Euro ).

Succes...
 
@ Squawk 1200:

Ik ben nu een dik half jaar klaar met de NLS, en de markt is toch wel redelijk in beweging.
Momenteel worden en NLS-ers afgezet bij maatschapijen als Holland Exel, Dutchbird, Ryanair, Denim Air, KLM exel, Austrian Arrows enz..

KLM kun je vergeten.... De KLS heeft zelf al een redelijke wachtlijst en de masale vergrijzing is uitgebleven...

Er zijn NLS-ers die 2,5 jaar werkeloos blijven, maar er zijn ook jongens die binnen 2 maanden een baan vinden. Het ligt allemaal aan je mentaliteit of je actief een baan zoekt en alles aan pakt, of dat je op je luie reet gaat liggen wachten totdat school je belt voor een baan..

Het garantiefonds zou eraan komen, maar daar weet ik niets vanaf...
 
RTO zei:
@ Squawk 1200:

Ik ben nu een dik half jaar klaar met de NLS, en de markt is toch wel redelijk in beweging.
Momenteel worden en NLS-ers afgezet bij maatschapijen als Holland Exel, Dutchbird, Ryanair, Denim Air, KLM exel, Austrian Arrows enz..

KLM kun je vergeten.... De KLS heeft zelf al een redelijke wachtlijst en de masale vergrijzing is uitgebleven...

Er zijn NLS-ers die 2,5 jaar werkeloos blijven, maar er zijn ook jongens die binnen 2 maanden een baan vinden. Het ligt allemaal aan je mentaliteit of je actief een baan zoekt en alles aan pakt, of dat je op je luie reet gaat liggen wachten totdat school je belt voor een baan..

Het garantiefonds zou eraan komen, maar daar weet ik niets vanaf...

Beste RTO,

De opleiding heb je in ieder geval afgerond ;) (top) en inderdaad nu komt het er op aan dat je een baan moet zoeken (veel succes!!)...In een sector als de luchtvaart is dat erg moeilijk (en ja, toch is de motivatie om vlieger te worden zeer sterk aanwezig en moet je de gok wagen. Een Nee heb je, een Ja kun je krijgen!!). Ben blij om te horen dat er beweging in komt, maar er moet nog eens een klojo een gebouw in te knallen en alles ligt weer op zijn kop. Inderdaad, bij de KLM komen is lastig en zelfs voor KLS'ers, maar vliegen is vliegen, bij welke maatschappij dan ook vind ik...(off course, KLM is maybe top of the bill)...als je motivatie maar goed is en als je maar actief bezig bent met het zoeken naar een baan. Trouwens heb je al een gesprek gehad bij een van de genoemde maatschappijen?

p.s. zijn er nog dingen waar ik specifiek op moet letten bij de NASS? Kleine stuurcorrecties, continue blijven cross checken e.d.
Waar letten ze echt op bij de NASS, wat is echt erg belangrijk en hoe doe je het?

Nou in ieder geval alvast bedankt voor alle tips, want zal er zeker wat aan hebben (ook van de andere leden!!)...

Hoop snel wat van jullie te horen

Kind regards,

SQ 1200
 
Over de NASS zijn al verschillende topics geweest waar alles in behandelt word, dus als je de search functie gebruikt zul je meer dan genoeg vinden...

De NASS is behoorlijk straightforward en het boekje beschrijft alles.

1 addertje onder het gras:

Bij de laatste opdracht moet je van A naar B vliegen en moet je om verboden gebieden e.d. vliegen.

Bij de start heb je de keuze om onder de wolken door, of er overheen te gaan...

Als je onder de wolken door gaat dan krijg je ineens een RPM drop.
Je kunt nu een oplossing invoeren over wat jij denkt dat het probleem is. Vul in dat je carbarator icing hebt en je hebt de oefening voltooid....

De rest komt allemaal op anticipatie en oog hand voetwerk neer...

Bij het gesprek moet je gewoon je motivatie tonen en simpele casses oplossen zoals; ''wat doe je als iemand je voorkruipt bij de kassa''

Als je meer vragen hebt dan moet je me maar ff een PM sturen...

Succes!

Beste,

Zijn er ook ergens nog testen te vinden die ik nu kan oefenen. Ik heb binnenkort mijn NASS test. In principe lijkt het mij niet echt nodig maar ik wil me op eventuele verrassingen voorbereiden.

m.v.g.

Joep
 
@qzqsd

Ik weet niet of jij je al aangemeld hebt op de website stichting wachtlijst NLS?? Daar staat in ieder geval een lijst met 316 afgestuurde piloten zonder baan.

Denk je dat deze allemaal op hun luie reet zitten te wachten totdat de school belt voor een baan?

Het klopt inderdaad dat er mensen zijn die snel een baan vinden maar dat zijn er misschien 3 of 4 van de 25 leerlingen die zich veelal ergens ingekocht hebben om aan de bak te komen. Vervolgens wordt er in geur en kleur over deze mensen verteld op de open dagen. Helaas wordt er niets gezegd over de andere 316 zonder baan.

Ik hou de site al een tijdje in de gaten en er komen steeds meer en meer afgestudeerden bij. De lijst wordt zelden kleiner en als er al enkele een baan vinden komt er de maand erna weer een lading van 25 bij. Degene helemaal bovenaan de lijst zijn in 2006 begonnen. Je kan dus stellen dat deze mensen al 4 jaar zonder baan zijn en niet 2.5.

Weet waaraan je begint, en neem de verhalen van een man in maatpak met jarretels beter met een korrel zout.

Succes !
 
Sky757.... kijk eens naar de datum van qzqsd zn post... 2004.

Jgeldof heeft een reply gepost op een thread die al bijna 10 jaar (nouja 8) oud is..

Hele andere situatie dus :)
 
haha !Bedankt Buzzer,

heb ik inderdaad over het hoofd gezien.

Maar goed, kan misschien nog nuttige informatie zijn voor mensen
die NU willen beginnen !

Have a nice day :)
 
Hoe staat het nu bij de vliegmaatschappijen? Is er nog wat beweging? En zoals het er nu voor staat: Toch sponsorship doen of een NL vliegschool?

Zelf denk ik dat een sponsorship in deze tijd het beste zou zijn!(correct me if Iam wrong!)
 
Ey DaanVos,

WAKE UP!!!

De enige die je niet in een sponsorship zouden willen zien zijn de vliegschool en de bank..... Waarom? Omdat ze omzet mislopen als jij voor een andere constructie kiest!!

En lees je ook even goed in de materie vwb een sponsorship. Er is nog wel eens wat verwarring tussen cadetship vs sponsorships. Een ECHTE SPONSORSHIP is er één waar je zelf geen cent voor hoeft te lappen. Alle andere meuk (zoals bijvoorbeeld de British Airways Cadetship) is commerciële troep waar jij de financiële risico's draagt als er geen verkeersvliegers nodig zijn....

Ik denk dat jij dus een cadetship bedoelt waar mensen het tegenovergestelde over denken....
 
Ey DaanVos,

WAKE UP!!!

De enige die je niet in een sponsorship zouden willen zien zijn de vliegschool en de bank..... Waarom? Omdat ze omzet mislopen als jij voor een andere constructie kiest!!

En lees je ook even goed in de materie vwb een sponsorship. Er is nog wel eens wat verwarring tussen cadetship vs sponsorships. Een ECHTE SPONSORSHIP is er één waar je zelf geen cent voor hoeft te lappen. Alle andere meuk (zoals bijvoorbeeld de British Airways Cadetship) is commerciële troep waar jij de financiële risico's draagt als er geen verkeersvliegers nodig zijn....

Ik denk dat jij dus een cadetship bedoelt waar mensen het tegenovergestelde over denken....

Bedankt voor het melden! Dat bedoelde ik, sorry. Ik hoorde dat je bijvoorbeeld bij lufthansa sponsorship vergoedt krijgt, als er geen piloten nodig zijn?

thanks
 
Terug
Bovenaan