NLS Interview

ik heb op 10 mei 2007 mn selectie bij NLS

ik moet me om 9.45 melden
10.00 gesprek met aannamecommissie
en om 11.00 Nass test

ik hoop dat ik het haal!!!
mensen nog tips :D ?

Bubbah, allereerst gefeliciteerd! Maar euh je mag je dan wel even afmelden voor die frascahyve als je, je aanmeldt bij de 0707 hyve..
Moving on people, moving on!

Gefeliciteerd!!!

Het kan niet op deze week :P, NLS, AZ Kampioen zondag (flame intended ;-)), Q-night, Q-day....

Had het niet beter kunnen verwoorden :)

Sta trouwens ook ingedeeld voor klas 0707, maar vanwege mijn afstuderen ga ik aanvragen om in klas 0709 ingedeeld te mogen worden.

Capt K...?
Lekker geld verdienen zonder veel te doen?

Ik heb echt geen idee waar je dat vandaan haalt, maar die tijd is geweest beste jongen!

Om te beginnen de opleiding. ALS je die al succesvol afsluit is het te hopen dat je mag aansluiten op een wachtlijst die minder wachtenden voor u telt dan 100 man/vrouw.

Vervolgens is het te hopen voor je dat je na (2 jaar) 300 brieven, 210 Euro bellen naar het buitenland en 800 e-mails, ergens op gesprek MAG komen. ALS je dan uberhaupt door de 1e ronde heen bent is er vaak ook nog een 2e ronde.

Nu moet je ergens een kleine 30K vandaan zien te peuteren om je eigen typerating te lappen.

Tijdens je typerating kom je erachter dat je vliegopleiding aan de NLS eigenlijk wel een ontspannen tijd zonder al te veel stress was, al dacht je daar toen anders over. ALS je je rating bij mag laten schrijven en je begint met je training zul je merken dat het allemaal best hard werken is en het geen easymoney is, zoals je door je hoofd had spoken toen je op je nls-interview zat... (dit alles tegen een trainingscontractje met dito salaris)

Als je vervolgens midden in de nacht je nest uit moet om een kist vol dronken engelse toeristen naar Las Palmas te brengen terwijl je vrienden thuis in nederland nog lekker in bed liggen en weekend hebben op zaterdag en zondag zal je hier nog vaak aan terug denken...

Oja, en dan komt ook de bank af en toe eens kijken hoe het staat met je aflossing....

Zo thumbs, jij weet mensen wel warm te maken zeg. Echt, twee jaar wachten is op dit moment GELUL. Misschien vijf jaar geleden ja. Ik kon via CAE een grading doen voor Ryanair tijdens mijn MCC, dus in principe tijdens de opleiding zelf, en daar kan ik dan ook voor gaan beginnen. Anderen uit mijn klas doen selectie voor Tyrolean. En wij hebben officieel de opleiding nog niet eens afgesloten.

Worst case?

Je komt niet aan het werk, niemand wil je ook maar op gesprek hebben en je kan je aflossingsverplichtingen mbt je financiering niet nakomen... Lijkt mij aardig worst case.

Ben ik blij dat ik iets achter de hand heb...

?

?

hey Fish,

Lees ff goed, wil je?

Punt was niet om te demotiveren. Punt was juist dat er bij wannabee NLS/vliegers de gedachte leeft dat vlieger zijn gelijk is aan easymoney, en dat is kant en klare bullshit.

De NLS (beek) was iig hard werken en zeker de vliegfase. Niet onoverkomelijk zwaar, maar zeker geen kadootje.. Type rating is ook geen plezierritje...het is gewoon aanpoten want tijd is geld, en vliegen, ach, het is en blijft natuurlijk supergaaf, maar geloof me, ik denk weleens aan mijn vrienden als die lekker aan het stappen zijn op vrijdagavond en ik lig al om 10 uur in bed omdat ik een vroege heb...
wedden dat jij dat ook krijgt!

Zo thumbs, jij weet mensen wel warm te maken zeg. Echt, twee jaar wachten is op dit moment GELUL. Misschien vijf jaar geleden ja. Ik kon via CAE een grading doen voor Ryanair tijdens mijn MCC, dus in principe tijdens de opleiding zelf, en daar kan ik dan ook voor gaan beginnen. Anderen uit mijn klas doen selectie voor Tyrolean. En wij hebben officieel de opleiding nog niet eens afgesloten.

Wow selectie tijdens de opleiding.....jij hebt er echt verstand van, Phish.
Wat nou als er morgen een kist de eiffeltoren in vliegt? Dan kunnen jou vriendjes het bij tyrolean allemaal vergeten. Grading doen bij ryan tijdens MCC, heel erg leuk. Maar bij Ryan vallen er genoeg mensen af tijdens het gesprek. Is dan ook het moeilijkste!!!!

Jij weet helemaal niet wat gelul is en er zijn genoeg mensen met ervaring die niet naar een jet over kunnen stappen op dit moment.

Je hebt iig geen idee hoe het werken bij Ryanair is/ of welk ander willekeurig bedrijf dan ook. Denk je werkelijk dat je je 5/4 rooster krijgt....? Je zal nog wel merken hoe zwaar een 4 sector dag is met korte turnarounds. Kijken of je nog je ogen open kan houden op dag 5, laatste sector.
Of hoe leuk het is als al je vrienden gaan stappen, terwijl jij vroeg naar bed moet omdat je om 4 uur s'ochtends moet melden.

Lekker geld verdienen, misschien. Maar er voor werken zal je!

Tuurlijk is het vliegen fantastisch en ik zou het voor geen andere baan in de wereld willen verruilen. Maar makkelijk geld verdienen????? You wish!

Jullie zitten er nou allemaal wel nadelen op te noemen, en ik kan daar zeker (hopelijk: NOG) niet over meepraten, maar dat is een van de aspecten van het vliegen die je te slikken hebt en van te voren viel te verwachten. Vliegen lijkt mij persoonlijk een van de leukste banen in de wereld ook al is het lichamelijk/geestelijk soms zwaar. Als je met iets wat je heel leuk vind geld verdient lijkt mij dat opzich 'lekker' verdienen. Dat is ook wat capt K. ermee bedoelde denk ik. Daarnaast vraag ik me af of jullie niet een beetje uitgaan van iemand die het 'slecht getroffen' met zijn rooster/baan?

En daarnaast durf ik bijna met zekerheid te zeggen dat al die vrienden die lekker uitgaan liever ook om 10 uur in bed zouden liggen om een dag later in een van die stoelen in de cockpit te zitten!

Zijn er nog mensen hier die komende week hun selectie hebben? Of gaan we nu elkaar alleen maar de negatieve dingen vertellen?

Sta op moment ook elke zaterdag om 05.00 op..dus voor mij is dat geen verandering (zie die rare werktijden zelfs als een +) Heerlijk om geen 0900-1800 baan te hebben..

?

?

Hey stelletje wannabee's,

fucking hell hey!
Lees ff voordat je je nog niets vermoedende gebrabbel neerplant hier!

Mijn punt was niet om iemand te demotiveren. Mijn punt was om iemand die nogsteeds denkt dat je makkelijk geld verdient in de luchtvaart eens te laten zien hoe het ook kan gaan. En dan komt er een verwende NLSer die vanaf de wachtlijst een baan kreeg toegeworpen komt vertellen dat het allemaal wel meevalt. Jongen, je weet waarschijnlijk nieteens hoe je een sollicitatiebrief schrijft!

Het gaat er ook niet om of het een wereldbaan is of niet, maar kom alsjeblieft ook niet met, 'dat kon je van te voren weten' dus hou op graag!

Er zijn mensen zat die GEEN baan kunnen vinden. Mensen die WEL een dikke lening aan zijn gegaan en geen kruiwagen hadden in de vorm van een connectie van school of papa. Mensen die wel jarenlang solliciteren en niet de kans krijgen. En als je die kans eindelijk hebt gekregen dan moet je er vaak voor betalen.

Lees graag even het stukje over commuten van Sandertje. Dat is GEEN pretje. En ja, natuurlijk wil je vliegen en ja, ook dat wist je van te voren, dat je heel waarschijnlijk in het buitenland komt te zitten. Maar als je niet weet waar je over lult, kom dan niet met zoetsappige verhalen over dat het allemaal wel mee zal vallen. Geloof me, het kan behoorlijk zwaar zijn. Vroege diensten, nachtvluchten. sommige maatschappijen tegen een crimineel laag loon in dienst of ergens tegen een trainingscontract of bij RYAN waar je helemaal NIETS krijgt de 1e zes maanden. Ik bedoel, je moet het allemaal maar kunnen bolwerken hoor!

Natuurlijk zou iedere lowtimer naar Ryan gaan, maar daar krijg je zoals ik al zei niets tijdens je 1e zes maanden. Je vliegt je HELEMAAL kaal in die periode en na je 6 maanden mag je wettelijk nog maar 300 uur vligen dus vlieg je bijna niets en je bent juist afhankelijk van je flightpay...lekker dan! Ja idd, mensen waarvan pappie dik heeft betaald kunnen het wel aan, maar luchtvaart is gewoon keiharde business, niks liefdadigheid. Voor jou 10 anderen en vooralsnog zijn de meeste aannames alweer gestopt. Niemand weet wanneer het weer opengaat. Mensen die een baan op een presenteerblaadje hebben gekregen weten meestal nieteens hoe moeilijk sommigen het kunnen hebben.

Iedereen die denkt het wel ff makkelijk te gaan maken, welkom en veel succes. Je zal het nodig hebben!

?

?

...even voor de duidelijkheid, ik ben diktevreden met mijn baan hoor, heerlijke tijden, goed rooster enz enz... maar kon het ook anders treffen en voor mij is die flexibiliteit en afwisselende tijden juist ideaal..

Hey stelletje wannabee's,

fucking hell hey!
Lees ff voordat je je nog niets vermoedende gebrabbel neerplant hier!

Mijn punt was niet om iemand te demotiveren. Mijn punt was om iemand die nogsteeds denkt dat je makkelijk geld verdient in de luchtvaart eens te laten zien hoe het ook kan gaan. En dan komt er een verwende NLSer die vanaf de wachtlijst een baan kreeg toegeworpen komt vertellen dat het allemaal wel meevalt. Jongen, je weet waarschijnlijk nieteens hoe je een sollicitatiebrief schrijft!

Het gaat er ook niet om of het een wereldbaan is of niet, maar kom alsjeblieft ook niet met, 'dat kon je van te voren weten' dus hou op graag!

Er zijn mensen zat die GEEN baan kunnen vinden. Mensen die WEL een dikke lening aan zijn gegaan en geen kruiwagen hadden in de vorm van een connectie van school of papa. Mensen die wel jarenlang solliciteren en niet de kans krijgen. En als je die kans eindelijk hebt gekregen dan moet je er vaak voor betalen.

Lees graag even het stukje over commuten van Sandertje. Dat is GEEN pretje. En ja, natuurlijk wil je vliegen en ja, ook dat wist je van te voren, dat je heel waarschijnlijk in het buitenland komt te zitten. Maar als je niet weet waar je over lult, kom dan niet met zoetsappige verhalen over dat het allemaal wel mee zal vallen. Geloof me, het kan behoorlijk zwaar zijn. Vroege diensten, nachtvluchten. sommige maatschappijen tegen een crimineel laag loon in dienst of ergens tegen een trainingscontract of bij RYAN waar je helemaal NIETS krijgt de 1e zes maanden. Ik bedoel, je moet het allemaal maar kunnen bolwerken hoor!

Natuurlijk zou iedere lowtimer naar Ryan gaan, maar daar krijg je zoals ik al zei niets tijdens je 1e zes maanden. Je vliegt je HELEMAAL kaal in die periode en na je 6 maanden mag je wettelijk nog maar 300 uur vligen dus vlieg je bijna niets en je bent juist afhankelijk van je flightpay...lekker dan! Ja idd, mensen waarvan pappie dik heeft betaald kunnen het wel aan, maar luchtvaart is gewoon keiharde business, niks liefdadigheid. Voor jou 10 anderen en vooralsnog zijn de meeste aannames alweer gestopt. Niemand weet wanneer het weer opengaat. Mensen die een baan op een presenteerblaadje hebben gekregen weten meestal nieteens hoe moeilijk sommigen het kunnen hebben.

Iedereen die denkt het wel ff makkelijk te gaan maken, welkom en veel succes. Je zal het nodig hebben!

kerel doe maar rustig aan :niet_bli:
we get the point!

Terug
Bovenaan