NLS, Hoofddorp, leraren?

Bij ons was het andersom. Dhr. Elbrink. Ook navigatie:

Hij had een of andere som uitgelegd.
Leerling in de klas komt niet uit op deze som.
Dhr Elbrink zegt van misschien moet je het zo proberen.
Leerling komt weer op een ander antwoord uit
Leerling: Meneer uw som klopt niet!

Tsja....
 
Wij hebben ook altijd helemaal in een scheur gelegen met Bornhaupt. Een van de mooiste momenten vond ik het volgende:

Wij hadden een les over radionavigatie (RadNav) met Bornhaupt en het ging dit keer over radiogolven, line of sight en hoe deze radiogolven zich voorbewegen. Een vrouwelijke leerling uit mijn klas vroeg toen of radiogolven of licht ook de kromming van de aarde konden volgen of dat ze alleen maar in een rechte lijn gaan (line of sight). Bornhaupt grinnikte en zei toen: "Nou, dat zou wel mooi zijn dan! Dan zou ik vanaf hier zo onder jouw rokje kunnen kijken hahaha!!!"

En probeer je voor te stellen hoe er zelf bij keek, met z'n leesbril op het puntje van zijn neus en met een rood hoofd, priceless!

De hele klas (op een persoon na) lag onder de tafel van het lachen, geweldig.

Als er een boek was over deze man, zou ik het zo kopen!
 
Hij kon ook alleen maar de namen onthouden van de dames leek het. Tenminste bij onze klas.
Een van de dingen die me bijblijft van de goede man is dat hij telkens de zelfde grappen en voorbeelden gaf. En een hekel had aan bosjes bij een pompstation.
Ik denk dat iedereen wel het verhaal kent van de 3000 vertical speed op de autopilot ipv 3000 ft op het altitude window.
En het klassieke grinneken van hem bij een sexistische opmerking, en die kwamen vrij vaak voor. Een docent van de oude slag inderdaad, navigerend over de plas via de sterren :)
 
Wij hadden op cae/nls tijdens de theorie tijdens lessen navigatie les van zuurbier geloof ik.

"Jullie kijken als een aap in een roestig horloge"

"Wat kan het verdommen dat dat boek door de RLD is goedgekeurd"

"Jullie zijn te lui om te leren en te dom om het te snappen"
Hij had ook altijd ene mooie qoute over chimpansee's, iemand....

Ook les gehad van Siem Nieuwenhuizen, prachtige verhalen altijd.

"Ja jongens, zulke koeienkutten bestaan nog"
 
Bornhaupt: "Goh over drukniveau's gesproken, kennen jullie die ene van..."
BvB: "Maarrr wat heeft die slimme constructeur nou bedacht!"
Goharani: "Gimbal Lockkkkkkk" (Wat een ontzettende hoop geduld heeft die man zeg)
Gerrits: "En dat soort grappen"

Jaa puur genieten :D
 
@Count,

Ik ken Dhr. Zuurbier zelf niet, maar heb begrepen dat deze beste man onlangs is overleden. Er zullen een hoop mensen zijn die hem wellicht kennen van vroeger. Het scheen idd een geweldige man te zijn. Ik doe nu zelf DL bij de NLS, en heb dit blok GNAV erbij zitten, helaas dus niet meer door Dhr Zuurbier.

Gtrz
 
@Count,

Ik ken Dhr. Zuurbier zelf niet, maar heb begrepen dat deze beste man onlangs is overleden. Er zullen een hoop mensen zijn die hem wellicht kennen van vroeger. Het scheen idd een geweldige man te zijn. Ik doe nu zelf DL bij de NLS, en heb dit blok GNAV erbij zitten, helaas dus niet meer door Dhr Zuurbier.

Gtrz

Spijtig om te horen.

Was een goede leraar, mooie lessen van gehad
 
Jan Zuurbier was een aparte man, een beetje rommelig bij het uitleggen van het vak GenNav maar was altijd bereid iedereen te helpen bij het halen van het vak, inclusief de heren v/d Marine, toch Wepz???

Wat ik gehoord heb is dat Siem geen lessen meer geeft, het blijkt dat, na de reorganisatie hij alleen de vak M&B zou geven. Vond ie dan tijd om iets anders te gaan doen. Zeker een verlies voor de NLS...

Gr.E.
 
Dat laatste klopt gedeeltelijk; Vanwege het verlies van o.a. dhr Zuurbier en extra cursussen is hem gevraagd nog aan te blijven. Dus zal hij tot c.a. Januari - Februari blijven lesgeven, waarna hij definitief vertrekt.

Wel zonde voor aankomende klassen! Zijn lessen zijn echt een ervaring!
 
Wat ik gehoord heb is dat Siem geen lessen meer geeft, het blijkt dat, na de reorganisatie hij alleen de vak M&B zou geven. Vond ie dan tijd om iets anders te gaan doen. Zeker een verlies voor de NLS...

Gr.E.

Dat vond hij toch al een "mickey mouse vak" :grijns:

Inderdaad zonde dat de man weg is. In de tijd les in AGK, M&B en Perf van gehad.
 
Wel zonde voor aankomende klassen! Zijn lessen zijn echt een ervaring!

Staat me nog een mooi verhaal bij van hem dat hij met zijn kist in Griekenland fuel moest dumpen. Enfin ATC geeft als instructie dat hij dit in een holding pattern moet doen. Daar gaat Siem niet mee akkoord en een hevige woordenwisseling over de frequentie is het gevolg. "I will not argue with you over the frequency" Oftewel Siem vloog zijn eigen patroon.
Eenmaal op het vliegveld, staan de hoge piefen van ATC hem al op te wachten. "What were u thinking"
"Do you think i will fly a holding pattern while dumping fuel, what will happen if i cross the same track again were i just dumped fuel"

Toen kwamen de prachtige woorden. "Sorry el Capitano" en dat tig keer.

Of het allemaal 100% waar is, was een prachtig verhaal.

En natuulijk de scenic flights langs luxor op een niet al te grote hoogte ;)

Kan nog wel even doorgaan.

Djanello,

Je moet hem maar eens vragen naar een powerpoint presentatie vragen van zijn vluchten bij de KLM ;)

First_solo en Flyhigh weten dan wel waar ik het over heb :biertje:
 
Terug
Bovenaan