LHU
New member
Overigens denk ik wel dat het voor iedereen goed is om te beseffen dat night VFR nogal "tricky" kan zijn zoals PA 28 al, terecht, opmerkte. In bijna alle publicaties die ik over nachtvliegen heb gelezen wordt gewaarschuwd voor de gevaren wanneer je maar weinig ervaring hebt. De (amerikaanse) ongevalsstatistieken liegen er wat dat betreft ook niet om.
Ik vind ook dat er bar weinig vereisten zijn, laten we eerlijk zijn, het stelt niet meer voor dan een keertje met je instrukteur naar een veldje in de buurt en een paar circuitjes samen en dan solo nog een paar rondjes that's it. Maar ja, ik verbaas me nergens meer over, sommige dingen zijn bijna onmogelijk gemaakt (als hobby vlieger IR halen en geldig houden bijvoorbeeld) andere dingen zijn bijna onverantwoord minimalistisch geregeld.
Beetje off topic, maar zo mag ik bijvoorbeeld met een trike vliegen. Ik heb nog nooit in zo een ding gezeten, maar als ik er morgen een koop voor een paar duizend euro kan ik een uur later perfect legaal opstijgen in Lelystad.
Niet dat ik dat ga doen hoor
Ik vind ook dat er bar weinig vereisten zijn, laten we eerlijk zijn, het stelt niet meer voor dan een keertje met je instrukteur naar een veldje in de buurt en een paar circuitjes samen en dan solo nog een paar rondjes that's it. Maar ja, ik verbaas me nergens meer over, sommige dingen zijn bijna onmogelijk gemaakt (als hobby vlieger IR halen en geldig houden bijvoorbeeld) andere dingen zijn bijna onverantwoord minimalistisch geregeld.
Beetje off topic, maar zo mag ik bijvoorbeeld met een trike vliegen. Ik heb nog nooit in zo een ding gezeten, maar als ik er morgen een koop voor een paar duizend euro kan ik een uur later perfect legaal opstijgen in Lelystad.
Niet dat ik dat ga doen hoor