Nieuwe ronde, nieuwe kansen. Virgin recruits again.

Je moet wel 25 meter kunnen zwemmen , he!Zonder hulp.
Daar gaat mn sollicitatie.

En ik was nogwel de beste van mijn klas op de Rijcksluchtvaertschool..
 
Inderdaad, die zilveren strepen zijn al bijna een reden om NIET te solliciteren! Ik wil dikke gouden plakken aan m'n pols.

..... pfff :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Waar zijn de tijden gebleven dat men al super gelukkig was als je uberhaupt een betaalde vliegbaan vond!!
 
@Kermit

Ja, je hebt gelijk vwb de swap naar BA. Zeker het overwegen waard, maar alleen voor FO op long-haul, voor short-haul kan ik beter blijven waar ik nu ben (command mogelijkheden, salaris, loyalty bonus, etc). Plus dat de Nigels op de 737/320 net zoveel vliegen als dat ik doe en dan ook nog eens tig night-stops hebben EN het genot om van het hemelse Heathrow te mogen vliegen (ik zeg: M4/M25, LAM/BNN hold, duur wonen, prehistorische infrastructuur, algehele ouwe moek....)
Als ik dan bijvoorbeeld VS en BA long-haul vergelijk, zit ik toch liever bij VS. Beter pensioen, beter staff-travel, sneller command, mooiere stessen:rolleyes:, etc. Neemt niet weg dat ik beide erg mooie bedrijven vind!


@Buschauffeur

In het verleden hebben ze wel CRJ/146 mensen aangenomen, maar volgens mij momenteel niet. Het is of een Boeing rating of een Bus rating of fast-jet. Er is op dit moment een kleine discussie hierover gaande op Pprune:
http://www.pprune.org/forums/showthread.php?t=249469&page=7


Je moet wel 25 meter kunnen zwemmen , he!Zonder hulp.
Daar gaat mn sollicitatie.
Haha, ja na bijna 4 jaar low cost crew food (en 15 kilo zwaarder) zal ik op z'n hoogst 25 meter zinken.
 
Waar zijn de tijden gebleven dat men de ironie van bepaalde postings nog in kon zien...

.....een opluchting, bedankt voor de opheldering.... :D


Als ik dan bijvoorbeeld VS en BA long-haul vergelijk, zit ik toch liever bij VS. Beter pensioen, beter staff-travel, sneller command, mooiere stessen, etc. Neemt niet weg dat ik beide erg mooie bedrijven vind!

Esteban, deze overweging hebben we allemaal moeten maken..... het is vooral persoonlijk. Bij mij was het commuten een belangrijke factor wat bij VS iets minder soepel gaat op de lijn London-AMS. Ik vond VS als merk meer appeal hebben en je wint het daar zeker wat betreft de stessen maar op de andere punten zit je (in mijn ogen) beter bij BA. Misschien heb je het gemist maar ons pensioen is met 30% verhoogd (nu marketleading) en een verdere payrise is onderweg.
Het lijkt me erg sterk dat de stafftravel beter is bij VS aangezien we hier o.a. de hotline tickets hebben en onze management concessions. Ook command is persoonlijk (short-haul aanzienelijk sneller dan long-haul) en hangt erg af van welk moment je een bedrijf instapt. (vlootvernieuwing/uitbreiding?)

Misschien is het geen gek idee gewoon bij beiden carriers te solliciteren, kijk wat ze je bieden en leg dan de feiten naast elkaar om een goede keuze te kunnen maken. Maar nogmaals, het blijft een persoonlijke keuze, het zijn allebei mooie carriers.

Net als Kermit kan ik je zeggen dat ik nog geen seconde spijt heb gehad van mijn overstap van easy, al is het alleen al vanwege de lifestyle.

Succes
 
Commuten vanuit Nederland is echt geen probleem.
BMI/BA/KLM etc genoeg vluchten!
Dus commuten op de dag van vlucht is normaal gesproken geen probleem (zeker longhaul). Check in tijd voor USA of Azie is meestal na 12 uur. Zijn een paar routes waar je de dag ervoor naar Heathrow moet.

Ps. lees dat time to command in virgin nu rond de 12-15jr ligt aangezien sinds het overschot aan skippers daar redelijk jong zijn (ai rond 35-40). Heb wel een brief van Janine T gekregen of ik wil langskomen voor een interview maar ik denk dat ik goed zit. Zou niet goed voor de relatie zijn :)
 
Woep Woep, als je al bij BA zit zou ik zeker niet naar Virgin overstappen inderdaad. Heb begrepen dat de glans bij Virgin wel wat veel aan de buitenkant zit, maw ze zijn heel erg image concious - in de practijk, als je er eenmaal zit, wil alles wel eens iets minder mooi zijn.

BA is denk ik een iets degelijker bedrijf (zei hij zonder ervaring in beide bedrijven).
 
Commuten is inderdaad goed te doen, vooral omdat je zo bij KLM/BA of BMI aan boord mag springen. In de afgelopen 6 maanden heb ik maar 3 keer de avond van te voren moeten komen, een keer voor de sim en twee keer voor een trip die te vroeg begon om eerst vanuit Amsterdam (zonder stress) te kunnen commuten.
 
Voor zover ik weet wordt op dit moment alleen nog aangenomen op de 320/737's.
Okay beetje van thread af maar die 4 777's + 4 opties is (bijna) definitief 8 kisten volgens de laatste TRE waarmee ik vloog. Ook druppelen er nog wat 320 varianten binnen. Dit jaar zo'n beetje 70 mensen nodig.
 
Heb begrepen dat BA recruitment voor de longhaul pool weer geopend heeft. Twee bekenden van mij hebben in de laatste paar weken hun online application ingestuurd.
Zelf heb ik de website nog niet doorgespit.
 
Wel grappig dat je als je net bij een bedrijf begint al SENIOR heet, weten die britten wel wat senior betekent?

even voor de duidelijkheid je begint bij Virgin altijd als een FO met bijnaam FNG F...ing new guy. En dus ook met 2 strepen (platinum met een rood streepje) en na twee jaar wordt je automatisch SFO en krijg je je derde streep.
 
Al maken ze die strepen pimpelpaars,man....als de job goed is maakt me dat geen flaus aus.

Voor mijn part ga ik er dan als Ronald McDonald bijlopen.

( Krijg je wel rare blikken van de pax maar vooruit .)
 
Zelf snap ik dat hele twee strepen, drie strepen gedoe voor precies dezelfde functie niet zo. What's the big deal voor het bedrijf? Het staat in mijn ogen alleen maar slecht naar de passagiers toe, zo van vandaag worden jullie gevlogen door iemand met slechts twee strepen en dus weinig ervaring. Geniet van de trip.

Enfin, wat het dragen betreft kan ik me er ook niet echt druk om maken (tenzij er een rood streepje omheen zit, want dat klinkt echt niet....)
 
Iedereen die 2 strepen heeft, heeft natuurlijk een setje met 3 strepen in de auto liggen. Ziet er net iets beter uit bij de benzinepomp en in de supermarkt
 
Terug
Bovenaan