Nieuwe Piloot in Opleiding

.. en een loodgieter die piloot is :D

@Hulskers.. dat medische is ook niet om je bang te maken, maar om me heen heb ik er een aantal gesproken die <40 jaar al hun medisch kwijt zijn, en dat is behoorlijk zuur..
Je bent geen god, het kan iedereen overkomen afgekeurd te worden. Luister daarom goed naar wat de mannen/vrouwen hier vertellen die al jaren in het vak zitten.. doen ze niet om je af te zeiken of bang te maken, maar simpelweg omdat het keiharde realiteit is!
 
Laatst bewerkt:
hmm.. Dus als jij Management erbij zal nemen dat je dan je banenkans vergroot, daar heb ik nog men twiijfels over. Een maatschappij heeft denk ik liever iemand met vliegskillz dan iemand die veel van management afweet.. Een loodgieter gaat toch ook geen combinatie nemen van een opleiding Timmerman-loodgieter;)

Management ervaring/studie kan echt geen kwaad. Het beroep 'piloot' is ook aan het veranderen....

Als je de ambitie hebt om Captain B744 te worden, dan heb je wel de verantwoordelijkheid over 400 mensen, moet je een crew aansturen en beslissingen nemen die klauwen met geld kosten indien je het verkeerd doet.... In dat opzicht ben je tegenwoordig veel meer een 'manager' die, in de ogen van de passagiers, ook moet zorgen dat de omliggende processen aansluiten op een vlucht. (catering, vertragingen, servicelevel e.d.)


Quote van Benno Baksteen (ga maar Googlen als je niet weet wie hij is... ;))

“Het leuke aan vliegen”, vertelt Benno, “is de interactie met zo’n brok techniek, het werken met de automatiek en met alle mensen die bij het proces betrokken zijn en de uitdaging om alle problemen op te lossen. Je moet die oplossen met de mogelijkheden van dat moment. Je gaat op pad met een hoeveelheid brandstof en je moet het er maar mee zien te redden. Uiteindelijk staat toch je eigen leven op het spel. Je krijgt ook onmiddellijke feedback als je iets niet goed doet. Veel werknemers op andere posities in het bedrijf voeren maar een deel van het proces uit en zien meestal het resultaat niet. Als vlieger ben je in de unieke positie dat je aan het eind van de operatie zit. Alle lijnen van het bedrijfsproces komen in jouw vlucht tezamen. Dat is een bijzondere verantwoordelijkheid en dat vind ik het boeiende van ons beroep.
 
hmm.. Dus als jij Management erbij zal nemen dat je dan je banenkans vergroot, daar heb ik nog men twiijfels over. Een maatschappij heeft denk ik liever iemand met vliegskillz dan iemand die veel van management afweet.. Een loodgieter gaat toch ook geen combinatie nemen van een opleiding Timmerman-loodgieter

Hier ga je denk de fout in. Vliegskills? Wanneer vlieg je nu werkelijk zelf? Vroeger vlogen piloten nu doet de computer dat (voornamelijk)
Het gaat juist om het aansturen van een team en het samenwerken met je collega(s), dus een management training is een perfecte basis.
 
daar geef ik je ook geen ongelijk in!:p:

maar gewoon dat je denk ik toch wel zo snel mogelijk op die linker stoe wilt zitten.. kijken naar de groei etc! ziet er heel erg veel belovend uit:D :D :D
 
blijf met beide benen op de grond staan (firguurlijk dan) hulskers....
Is er trouwens iets mis met een rechter stoel? Ook jij zal daar eerst een lange tijd moeten zitten ben ik bang..
 
uiteraard is daar niks mee.. maar je droom is toch de linker stoel?;) ook zal ik daar op komen ja, maar mijn droom is de linker stoel. Op de een of andere manier zit die toch ietsie lekkerder
 
Hier ga je denk de fout in. Vliegskills? Wanneer vlieg je nu werkelijk zelf? Vroeger vlogen piloten nu doet de computer dat (voornamelijk)
Het gaat juist om het aansturen van een team en het samenwerken met je collega(s), dus een management training is een perfecte basis.


Je zult er miss wel iets aan hebben,.. maar ik vraag me af of het zoveel uitmaakt op langere termijn, dat je zeg maar denkt van dit had ik ook in een weekje kunnen leren? En je krijgt bij je opleiding ook een MCC training. Maja.. zo zie ik het dan:P
 
Terug van weg geweest, ik wil geen manager worden als second choice miss een voorbeeld. Het gaat mij erom je leert alle ins en outs van het vliegtuig, het is gunstiger voor je in de banenmarkt heb al contact gehad met transavia en martin air die hebben liever mensen met een bachelor diploma dus om in het kader van vliegen te blijven vond ik dit een hele interessante keus. En stella biedt het niet voor niks aan toch? Ook heb ik na gevraagd hoe de laatste 2 jaar van die opleiding verlopen en dat is precies het zelfde als dat meneer "Linkerstoel" gaat doen en wat ik zelf van plan was.

Gr



Je zult er miss wel iets aan hebben,.. maar ik vraag me af of het zoveel uitmaakt op langere termijn, dat je zeg maar denkt van dit had ik ook in een weekje kunnen leren? En je krijgt bij je opleiding ook een MCC training. Maja.. zo zie ik het dan:P
 
Terug van weg geweest, ik wil geen manager worden als second choice miss een voorbeeld. Het gaat mij erom je leert alle ins en outs van het vliegtuig, het is gunstiger voor je in de banenmarkt heb al contact gehad met transavia en martin air die hebben liever mensen met een bachelor diploma dus om in het kader van vliegen te blijven vond ik dit een hele interessante keus. En stella biedt het niet voor niks aan toch? Ook heb ik na gevraagd hoe de laatste 2 jaar van die opleiding verlopen en dat is precies het zelfde als dat meneer "Linkerstoel" gaat doen en wat ik zelf van plan was.

Gr


Ik spreek -dacht ik- aardig nederlands, maar van deze post begrijp ik echt helemaal niets.
 
Terug
Bovenaan