Nieuwe Piloot in Opleiding

Fearless

New member
Hallo,
Zal me ook even voorstellen, ben rudy 19 jaartjes en piloot in opleiding.
Ben al compleet goed gekeurd heb me medical licence ook al binnen. Het is nu
even wachten op het gesprek voor de bank, zal ook even aangeven dat ik dus bij Stella Aviation Academy ga beginnen 7 augustus. Heb er super zin in, doe nu operationele automatiserings techniek en dat ben ik zoooo zat. Dit wilde ik al heel lang was alleen te jong dus eerst een andere opleiding. En nu mag ik:grijns:.
Heb nog wel een vraag ik heb dus MBO niveau 4 afgerond en wiskunde op havo niveau moet alleen dus nog engels, maar ik las ergens dat het beter is als je je bachelordiploma haalt voordat je dus naar een maatschappij zal gaan. weet iemand hier meer van? Voor de rest heb ik net zoals iedereen super veel zin. En het duurt me nog te lang om te beginnen.

Ps wie zit er allemaal in de klas van 07-08

Groetjes
Fearless
 
Fearless -

Vind je verhaal een beetje warrig om eerlijk te zijn. Begin je in augustus van dit jaar bij Stella? Zo ja, moet je dan HAVO-engels halen voor aanvang opleiding? Of kan dit net als natuurkunde prima naast de studie? :rolleyes:

En dat over die bacheloropleiding, wat bedoel je? Dat je beter een bachelor kan halen na je vliegopleiding voordat je gaat solliciteren bij een airline?
 
Laatst bewerkt:
@fearless.... 19 jaar, en nu de IT al zoooo zat..:passed:

Heel veel plezier en suc6 bij Stella!
Ik inmiddels 35, en na 18 jaar de IT zoooo zat.. ;) .. nu dus bijna klaar met de ATPL voor de carriere switch.
 
Kom tie dan;)
Jah dit jaar augustus.
Over engels volgens mij Het liefst wel, maar het is denk ik geen must maar de maatschappijen hebben heeel graag dat jij engels heb. Controleer dit voor de zekerheid. Dat van natuurkunde weet ik zeker, je hebt het niet nodig voor school, natuurlijk wel voor de vlieg-maatschapijen

Dat van bachelor moet je maar laten vliegen :p: heb het nagevraagd bij verschillende scholen, heeft met iets anders te maken.

Fearless -

Vind je verhaal een beetje warrig om eerlijk te zijn. Begin je in augustus van dit jaar bij Stella? Zo ja, moet je dan HAVO-engels halen voor aanvang opleiding? Of kan dit net als natuurkunde prima naast de studie? :rolleyes:

En dat over die bacheloropleiding, wat bedoel je? Dat je beter een bachelor kan halen na je vliegopleiding voordat je gaat solliciteren bij een airline?
 
Laatst bewerkt:
Fearless -

Ik adviseer je om je niet teveel te laten leiden door de praatjes van de school, in dit geval Stella. Kijk naar wat de maatschappijen vragen. Daar moet jij je schuld namelijk gaan terugverdienen, best belangrijk.

Zonder engels en natuurkunde op HAVO-niveau blijven er weinig aantrekkelijke maatschappijen over denk ik...
 
Deze vakken worden zoiezo door mij nog gevolgt na mijn JAA theorie, dan heb ik wat meer rust aan mijn kop, heb al contact gehad met Transavia en die zei al van natuurkunde is het belangrijkste, engels moet je kunnen begrijpen, spreken, horen. Als je natuurkunde maar op een certificaat/diploma hebt. Maar ik zal toch wat meer naar de maatschappijen toe trekken voor eventuele vragen.
Bedankt!

Mvg Fearless

Fearless -

Ik adviseer je om je niet teveel te laten leiden door de praatjes van de school, in dit geval Stella. Kijk naar wat de maatschappijen vragen. Daar moet jij je schuld namelijk gaan terugverdienen, best belangrijk.

Zonder engels en natuurkunde op HAVO-niveau blijven er weinig aantrekkelijke maatschappijen over denk ik...
 
Fear,

Ik weet niet hoe je engels is, maar hou er wel rekening mee dat de opleiding (de boeken, en de examens) allemaal in het engels zijn..
Ik werk dan wel voor een engels bedrijf, maar heb echt nog regelmatig het woordenboek moeten openslaan om het een en ander te kunnen begrijpen..
 
Fearless,

Ik denk dat je het zo moet zien. Stel de maatschappij heeft - in een tijd van krapte - de keuze. Alle kandidaten zijn exact gelijk. Er is er één met een HAVO, één met een VWO en één zonder natuurkunde en Engels. Wie zullen ze nemen?

Groet KL
 
?

?

Gewoon NLS doen, krijg je een HBO diploma (terecht of niet daargelaten) en ben je van al het gezeik af! Hiermee zullen maatschappijen niet moeilijk meer doen over wiskundesommetjes, verbaal redeneren in het engels of katrollen!

Al dat gezeik over vooropleiding is idd erg irritant!
 
Na enige rondvragen ben ik dus geland bij Hoge school van Amsterdam, die hebben een hele mooie opleiding voor mij in petto "Aviation Flight" is een 4 jarige opleiding http://www.voltijd.hva.nl/aviation-studies/

Aviation Flight is een keuzerichting van Aviation Engineering waarbij de opleiding tot verkeersvlieger geïntegreerd is in de praktijkdelen van de hbo-opleiding. Naast het vliegen krijg je (project)opdrachten op hbo-niveau. Zo kan je na vier jaar studeren zowel je ingenieursdiploma als je verkeersvliegbrevet behaald hebben. Voor de vlieglessen heeft de opleiding een samenwerkingsovereenkomst met een erkende vliegschool zodat de vliegopleiding tegen een gunstig tarief kan worden aangeboden. Verder zijn er afspraken gemaakt met een bank over gunstige financiering voorwaarden voor de vliegopleiding.


Deze kant wil ik nu dus opgaan. Je hebt dan een diploma en FAA Brevet.

Maar allemaal bedankt voor reacties
 
Maar dan moetje weer helemaal opnieuw door de mangel voor de keuringen... Je wordt pas in het 2e jaar gekeurd namelijk voor de opleiding Aviation Flight, en pas in het 3e jaar gaat deze van start.

Of is je medical class enzo langer dan een jaar geldig?
 
Na enige rondvragen ben ik dus geland bij Hoge school van Amsterdam, die hebben een hele mooie opleiding voor mij in petto "Aviation Flight" is een 4 jarige opleiding http://www.voltijd.hva.nl/aviation-studies/

Aviation Flight is een keuzerichting van Aviation Engineering waarbij de opleiding tot verkeersvlieger geïntegreerd is in de praktijkdelen van de hbo-opleiding. Naast het vliegen krijg je (project)opdrachten op hbo-niveau. Zo kan je na vier jaar studeren zowel je ingenieursdiploma als je verkeersvliegbrevet behaald hebben. Voor de vlieglessen heeft de opleiding een samenwerkingsovereenkomst met een erkende vliegschool zodat de vliegopleiding tegen een gunstig tarief kan worden aangeboden. Verder zijn er afspraken gemaakt met een bank over gunstige financiering voorwaarden voor de vliegopleiding.


Deze kant wil ik nu dus opgaan. Je hebt dan een diploma en FAA Brevet.

Maar allemaal bedankt voor reacties

Hou er wel rekening mee dat je de selectie voor Stella (de school waar je naar toe gaat bij Aviation Flight) pas in het 2e jaar van de opleiding kan doen.
 
volgensmij kun je ook gewoon beter iets zonder HBO doen.. Heb vlak bij me in Groningen ook een studie in combinatie bij KLS met hanze hogeschool.. Ook 4 jaar en dan na 2 jaar ga je naar de KLS.. Het is mij toch duidelijk dat je wilt "Vliegen" ik ben nu aangenomen bij Stella, want ik wil gewoon zo snel mogelijk op die linker stoel plaats nemen!!!:D
 
Helemaal met je eens maar ik wil wat meer kansen in de banenmarkt
Vliegen staat bij mij op 1-2-3 de rest op 4 :p:
volgensmij kun je ook gewoon beter iets zonder HBO doen.. Heb vlak bij me in Groningen ook een studie in combinatie bij KLS met hanze hogeschool.. Ook 4 jaar en dan na 2 jaar ga je naar de KLS.. Het is mij toch duidelijk dat je wilt "Vliegen" ik ben nu aangenomen bij Stella, want ik wil gewoon zo snel mogelijk op die linker stoel plaats nemen!!!:D
 
hmm.. Dus als jij Management erbij zal nemen dat je dan je banenkans vergroot, daar heb ik nog men twiijfels over. Een maatschappij heeft denk ik liever iemand met vliegskillz dan iemand die veel van management afweet.. Een loodgieter gaat toch ook geen combinatie nemen van een opleiding Timmerman-loodgieter;)
 
Hulskers en wat doe jij als je op de 30e de medische keuring niet meer haalt? tja dan heb je alleen je papiertje voor verkeersvlieger. Helemaal niks mis mee maar met die management fucntie heb je toch net een iets bredere opleiding mocht je ooit iets anders gaan doen. Hier ga je natuurlijk niet van uit aangezien je niet voor niks voor de opleiding piloot kiest. En vliegmaatschappijen zullen er echt niet mee zitten dat jij ook nog een papiertje voor management erbij hebt. En over die vlieg skills betreft met de opleiding airline pilot and management heb je precies hetzelfde traject als bij de kls. Alleen heb je van tevoren 2 jaar engeneering etc..3e jaar ga je gewoon hetzelfde traject doen als de kls.
 
hmm.. Dus als jij Management erbij zal nemen dat je dan je banenkans vergroot, daar heb ik nog men twiijfels over. Een maatschappij heeft denk ik liever iemand met vliegskillz dan iemand die veel van management afweet.. Een loodgieter gaat toch ook geen combinatie nemen van een opleiding Timmerman-loodgieter;)


Zoals al vaker gezegd op dit forum: met een hbo diploma heb je een stukje zekerheid als het niet echt wil lukken na je vliegopleiding.

En aangezien je nog maar 19 bent lijkt het me geen onverstandige keus.
 
geef ik je ook 100% gelijk in.. maar ik weet wel wat ik wil.. en dat is vliegen! en met dat medisch gedoe, ik heb al veel vage en rare gevallen gezien dus daar ben ik helemaal niet bang voor:dozey:

ik heb der voor gekozen om te stoppen met men hbo ict puur omdat ik echt piloot wou worden en het het hele ict rommel me niet meer intresseerde doordat ik helemaal gefocused had to become a pilot!

had het al wel in men bloed maar ongeveer een 3 kwart jaar kwam ik er pas echt achter.. Jammer, want was toen al begonnen aan Bedrijvende ict aan het Hanze
 
Terug
Bovenaan