Nieuwe NL luchtvaartmaatschappij

Mmm Veel zullen het er niet worden lijkt mij.
Ze zoeken 5 Cpt.s en 5 F/O's, waarvan een paar ervaren
en misschien 2 of 3 onervaren. Schiet niet echt op dan
 
vwb salaris hoorde ik dat ze boven ArkeFly willen gaan zitten. Daar moet dan wel flink voor gewerkt worden (800 uur ofzo) En rond de 20% onder bijv de HV salarissen.

Vers van de pers: salarissen gelijk aan van Trans, voor zowel co-piloten als captains!!
En secundair ook goed, specificaties tijdens interview. Email van HRM manager gehad.
 
Vers van de pers: salarissen gelijk aan van Trans, voor zowel co-piloten als captains!!
En secundair ook goed, specificaties tijdens interview. Email van HRM manager gehad.

Begin-salarissen of ook de jaarlijkse verhogingen en salarisopbouw? Inclusief eindejaarsuitkering/vakantiegeld?
En is daar het pensioen al vanaf? (HV zelf betaalt 2/3e van een behoorlijk goed pensioen)
 
Begin-salarissen of ook de jaarlijkse verhogingen en salarisopbouw? Inclusief eindejaarsuitkering/vakantiegeld?
En is daar het pensioen al vanaf? (HV zelf betaalt 2/3e van een behoorlijk goed pensioen)

Tsja, wil je de exacte details weten moet je zorgen dat je een interview krijgt......
Ik begrijp uit de email dat de salarisschalen lijken op die van Trans en je wordt ingeschaald naar ervaring. Vakantiegeld is normaal in NL, dus ik neem aan van wel.

Pensioen schijnt er ook te zijn, maar hoeveel geen idee.

Wellicht dat iemand al interview heeft gehad die meer kan vertellen??
 
Tsja, wil je de exacte details weten moet je zorgen dat je een interview krijgt......
Ik begrijp uit de email dat de salarisschalen lijken op die van Trans en je wordt ingeschaald naar ervaring. Vakantiegeld is normaal in NL, dus ik neem aan van wel.

Pensioen schijnt er ook te zijn, maar hoeveel geen idee.

Wellicht dat iemand al interview heeft gehad die meer kan vertellen??

Wees niet bang, ik ben verre van geïnteresseerd.
Probeer alleen je statement dat het gelijk zou zijn aan het Transavia inkomen te nuanceren of te verhelderen voor diegenen die wel geïnteresseerd zijn aangezien je met jouw info nog niets kan of weet...
 
Wees niet bang, ik ben verre van geïnteresseerd.
Probeer alleen je statement dat het gelijk zou zijn aan het Transavia inkomen te nuanceren of te verhelderen voor diegenen die wel geïnteresseerd zijn aangezien je met jouw info nog niets kan of weet...

Het is geen pissing contest. Niet iedereen zit bij een gevestigde airline met CAO. Ik vind het persoonlijk dan toch wel leuk dat er in Nederland een nieuwe airline start met klaarblijkelijk goede arbeidsvoorwaarden. Zodoende komen er piloten posities vrij en dat is hard nodig op de huidige markt. Salaris is blijkbaar beter dan ArkeFly en ligt ergens in de buurt van Trans (iets hoger/lager, maakt het uit?) Dus lijkt het mij een mooie ontwikkeling voor de Nederlandse markt. Ongetwijfeld zullen er wel verschillen zijn, snap alleen niet waarom jouw toon zo bitter is? Jij zit goed en dat is mooi, gun een ander ook een leuke positie, of mis ik hier iets?
 
Nee ik denk dat je mijn punt verkeerd hebt begrepen.
Je hebt gelijk dat het goed is dat er een nieuwe maatschappij komt met arbeidsvoorwaarden die recht doen aan de functie.
Mijn punt is dat een uitspraak als 'salaris net als Transavia' eigenlijk niets zegt zonder details... is het bruto of netto evenveel als Transavia inclusief opbouw e.d.? Dus is de opbouw hetzelfde tot aan het eindsalaris? Krijg je toeslag voor ervaring die je meeneemt als je in dienst komt? etc...
Bij Transavia wordt 2/3e van een heel erg goed pensioen door Transavia zelf betaald. In feite moet je dat voor een juiste vergelijking bij je salaris optellen om een evenwichtig beeld te krijgen aangezien je dat zeer vaak zelf moet betalen bij andere maatschappijen (en dus in feite van je netto salaris af gaat).

Nogmaals; de uitspraak zegt gewoon niet zoveel zonder getallen. Zonder afbraak te doen aan het goede nieuws.
Ik kan het alleen maar toejuichen dat er meer maatschappijen komen die marktconform gaan betalen. Hoe beter deze nieuwe arbeidsomstandigheden, hoe beter de arbeidsomstandigheden voor nieuwe vliegers en daarmee de beroepsgroep in het algemeen.
 
Terug
Bovenaan