nieuwe EU veiligheids richtlijnen handbaggage

Viper1983

New member
vanaf 6 November geld met onmiddelijke ingang de nieuwe EU veiligheids richtlijn voor handbaggage.

Dit houd in dat je Binnen de EU alleen nog maar vloeistoffen van max 100ml per stuk mee mag nemen en deze graag verpakken in een doorzichtige plastick tas.
Als je dutyfree koopt aan boord van het vliegtuig, moet dit in een gesealde tas waarop het vluchtnummer staat.

New EU Security Regulations for all Departures and Onward Flights from
EU Airports

In order to meet the requirements of a new, EU-wide Security Regulation
(Directive 1546/2006, which enters into force with immediate effect as
of 6 November 2006), the following restrictions on hand luggage apply to
all departures and onward flights from airports in the European Union,
Iceland, Norway and Switzerland:

Please note that, as of 6 November 2006, you may only carry liquids,
gels and sprays with you in your hand luggage in containers up to 100 ml
in volume. These must be packed in a transparent, resealable plastic
container of up to one litre in volume. Any Duty Free items you purchase
at a European airport or on board an aircraft registered in the EU must
be transported in a sealed plastic container and marked with the
relevant flight number and date.

Ok nu snapte ik de stress om die geplande aanslagen van een paar maand geleden wel en dat het toen verboden werd om vloeistoffen mee te nemen.

Maar dit vind ik wel ver gaan hoor.... Als we het echt veilig willen hebben moeten we gewoon geen baggage meer mee nemen en dat maar met de boot / trein na sturen.
Persoonlijk vind ik dit een erg overdreven maatregel, maar ja... moeten er ons maar aan houden he?
 
Tja, en dus hebben ze bereikt wat ze willen. Zij doen "boe" en wij trekken onze vrijheden langzaam weer in.

Ik begrijp best dat, als het gelukt zou zijn, dit een enorme ramp is/zou zijn geweest, maar dit is geen concrete oplossing op een concreet probleem.
Het laat alleen zien dat de EU zich niet door democratie, maar alleen door Angst en Terror laat besturen.
 
terroristen kun je toch niet tegen houden..... veiligheid op vliegvelden is ook maar relatief. Je ziet zo vaak dat je wel door de poortjes gaat maar dat ze niet naar je pasje kijken of je idd wel van de maatschappij bent en of je überhaupt wel in de kist mag komen...
 
Heeft iemand eigenlijk nog wat gehoord van die mensen die toen zijn opgepakt? Ik niet, het zou me niets verbazen als het allemaal een b*llsh*t verhaal is.

Het is allemaal een grote terreurcampagne van de overheden, om mensen er van te blijven overtuigen dat de "War on Terror" en de Irak nog altijd nodig zijn.

Er is wel goed nieuws; heb vernomen dat BALPA actie gaat ondernemen tegen het feit dat piloten ook als potentiele terroristen worden beschouwd: een goede zaak!
 
Windowdressing, dat is het hele security gebeuren, niks meer dan dat!
Of extreem streng of niks, anders heeft het geen zin. Ja okay, de echte klungel met een LOI cursus terrorisme haal je er met deze maatregelen misschien nog wel uit.

Kreeg vanmorgen een memo van mijn werkgever waarin alle nieuwe regels stonden uitgelegd.
Handig voor ons, de nieuwe EU regels gelden NIET voor vliegend personeel (ook positioning) IN UNIFORM .
Kortom, het enige wat Henk de terrorist moet regelen is een jasje met strepen en een crewpasje van TuttiFrutti®-airways en vervolgens hebben de voor alle passagiers zeer omslachtige en vetragende regels al geen enkele zin meer!
 
Yo,

OP LHR geldt het voor iedereen...............

Wij moesten daar als crew ook alle liquids inleveren (zelfs neusspray moest uit het vliegkoffertje).

Dus er is misschien wel een nieuwe wet, maar iedere luchthaven mag daar weer van afwijken.

Ciao

PS Vervolgens wel een mogelijke terrorist van boord gehaald op LHR (die komt er wel door).
PS2 Er wordt bij ons aan boord na een Curacao EN na een 100 procentscontrole ook nog steeds bolletjes gevonden....
 
Is LHR ook niet onderdeel van BAA? Different League... Hebben alles uit gevonden en verbeterd! Ik moet dit belachelijke gedrag elke dag ondergaan.

Zoals een collega van me al zei: There's something nasty about those security types at MAN, they hate crew for some reason - maybe they should have worked harder at school - whatever, they seem to be out to get us.

Zal op LHR niet anders zijn.
 
Variatie zei:
Tja, en dus hebben ze bereikt wat ze willen. Zij doen "boe" en wij trekken onze vrijheden langzaam weer in.

Ik begrijp best dat, als het gelukt zou zijn, dit een enorme ramp is/zou zijn geweest, maar dit is geen concrete oplossing op een concreet probleem.
Het laat alleen zien dat de EU zich niet door democratie, maar alleen door Angst en Terror laat besturen.

Als het gelukt was waren er dezelfe maatregelen EN een boel doden
 
tja beetje nutteloos allemaal.

Als je 500ml nodig hebt om een spantje door te blazen, heb je tegenwoordig dus minstens vijf boefjes nodig....

Als je echt kwaad wil doen dan kun je dat.
Bruce Lee zei niet voor niks ............."wees als water"
over de kwaliteit van de beveiliging op de luchthavens ga ik niet eens beginnen.....dat is gewoon een lachertje

Oh....ik kan me weer niet inhouden!!!
Aangezien gefriemel aan het lichaam heel wat irritatie veroorzaakt bij mensen, is het echt van belang dat er snel een waterdicht systeem moeten komen waarbij de medewerkers met een gescreende status in het beveiligd gebied vrijelijk kunnen bewegen......Go BALPA!!!
De enigen die de veiligheid aan boord van een toestel kunnen garanderen zijn de medewerkers van de luchtvaartmaatschappij.......hoeveel beveiliging er ook naast de kist staat....

Medewerkers, op de homebase , zouden elkaar goed moeten kennen.... van de captain tot de belader. Naast safety komt hierdoor nog een belangrijke positieve human factor tot stand, genaamd....... *gezellie!!!!
Hiervoor geldt natuurlijk wel hoe kleiner het bedrijf hoe makkelijker het is!!!

(*..uitdrukking waarschijnlijk uitgevonden tijdens NLS carnaval 1992 op EHBK....)

Ik ontken niet dat er op het ogenblik in sommige delen van de wereld een smerige guerilla oorlog tegen de vrije wereld wordt gevoerd, maar aan het aantal (pogingen tot) aanslagen te zien valt het op zich wel mee met de dreiging.

Ik denk echt dat de media last heeft van massahysterie.....ze zitten allemaal onder hun bureau te wachten op het volgende verslag van de embedded reporter......wanneer heb jij voor het laatst een echte correspondent gezien die verslag deed vanaf de plek waar het op dat ogenblik echt gebeurde.
ik heb nog geen enkel relevant verslag uit iran, darfur of laat staan een van de andere niet gehypte (potentiele) oorlogsgebieden gezien.

Deze al gezien trouwens? http://forums.ncrv.nl/netwerk/viewtopic.php?sid=&f=94&t=1564

Anyway, ik vindt zeker dat het gescreende personeel zich vrij moet kunnen bewegen. Als er dan alsnog een boefje de cockpit in komt stappen kun je hem tenminste overhoop knallen met de M-60 die je in een van al die vakjes van je koffer verstopt had.

Misschien ben ik een beetje bevooroordeeld.......Mijn eerste vlucht aan boord van een 747 was met een kist van Polar Air. De BWK had een leeg holster aan zijn riem hangen en natuurlijk heb ik hiernaar gevraagd........sindsdien ben ik geen pacifist meer zeg maar!!!......Ik hou maar snel mijn mond weer dicht want anders vertel ik weer teveel.

Donkey

p.s. weet iemand in welk vakje die stessen hun shotguns bewaren???....dat van die hanboeien weet ik wel ;-)
 
De crew wordt momenteel door de wet nog niet uitgezonderd van deze regel. Ze verwachten per 1 dec de uitzondering voor de crew in de wet te hebben.

Het zijn echt sukkels, dat ze niet direct denken aan crew.....

Dit wordt dus een baard laten staan tijdens de "nicht" (sorry spel foutje! ) night stop ketens, want wie heeft er max 100ml scheerschuim???
 
Laatst bewerkt:
Altijd oppassen , bij die "NICHT stop ketens":haha: ....

Maar on topic , als ze m'n neusspray afpakken (ik met mn altijd verstopte sinussen)....dan ga ik toch weer naar huisje/hotelletje toe?Makkelijk zat.
En in Engeland is alles met een cockpit/cabine uniform aan loslopend wild voor sommigen van de security.

Vorige week konden ze in BHX er niet om lachen toen ik , na mijn schoenen te hebben uitgedaan , met mijn blote schuiten in mijn strandslippers door dat poortje liep.M'n crew wel overigens..."-verrückte Holländer-".
 
Okki zei:
Als het gelukt was waren er dezelfe maatregelen EN een boel doden

Ja, dat heb ik dus ook geschreven. Bedankt voor het begrijpend lezen.

Desalnietemin is het géen concrete oplossing voor een concreet probleem. Het concrete probleem is namenlijk de strijd van de extreme versie van de Islam (niet persé elke Moslim dus) tegen de "vrije" wereld. 1 methode zou dus vloeistof zijn. De andere is de schoenbom. Maar ik mag nog steeds mét schoenen in het vliegtuig. Een concrete oplossing blijft weg. Alleen een paar slappe regeltjes die niets oplossen.

En veel doden, hoe erg het ook is, blijft natuurlijk relatief, en wordt "bepaald" door de media.

Verkeersongelukken, of een falend veiligheids-systeem in de operatieve gezondheidszorg komen nauwelijks aan bod, en dus verandert er daar niets en interesseert het niemand. Daar hoeft men zich weinig zorgen om nuttelose EU-regeltjes te maken.
 
Tja, ik verbaas me er hier in de U.K. steeds over. Als ze ons echt zo gevaarlijk vinden voor de veiligheid, dan zorg je dat je een geheel gescheiden kanaal krijgt. Dus, na de crewroom word je opgehaald met een vantevoren gescand busje, en ga je buiten alles en iedereen om naar de kist. Daar aangekomen heb je alleen toegang tot de trap en that's it...

Zucht, moe word je van dit geleuter...
 
Een collega die met het verkeerde been uit bed was gestapt kreeg ooit eens lastige vragen over de leatherman die hij in z'n flightbag had zitten bij de crew doorgang op AMS.

Droogjes vroeg hij aan de beveiliging beambte of die wist hoe groot en zwaar de bijl was die in de cockpit van elke airliner ligt. Het bleef stil...
 
Ja en verder word je Airside pas ingevorderd. Bij Koning Lucht en ook bij mijn maatschappij schijnt er al iemand werkloos thuis te zitten. Ik vind het ook typisch engels om als maatschappij dan NIET op je strepen te gaan staan en je werknemers te ondersteunen. Zij moeten naar mijn mening deze belachelijke situatie aankaarten. Verder heb ik vernomen dat BALPA iets wil ondernemen.Mooi als het ze lukt maar van BALPA heb ik nou niet een hoge pet op. Ik verwacht dus ook helemaal niets van deze club
 
De trein in, met niet gescande schoenen en met meer dan XXml vloeistof ect ect... Zou je dat nou wel doen??? You're dangerous!:passed:

@ Viper, check je het toch wel in en haal je bij de kist je bagage er toch weer uit?? Creatief blijven denken! :rolleyes:
 
Terug
Bovenaan