NetJets Info

TSM

New member
Heeft iemand voor mij wat meer informatie over NetJets?

Ik weet dat er al meer over hun geschreven is maar ik ben op zoek naar meer info over de selectie en of er nog mensen worden aangenomen.

Verder zou ik graag willen weten hoe het mensen bevalt die bij NetJets (europa) werken.

Alvast bedankt!

TSM
 
Er gaat niets boven NetJets! (tenzij je een hekel hebt aan het dragen van de koffers van een ander.........)

Groeten, Leij

NetJets Europe
Av-das Descoberta Galerias Alto da Barra Pise 4,
2780 053 Oeiras,
Portugal
+351 21 446 8400

Recruitment eMail: [email protected]
 
Het postadres is sinds een week of twee:

Edifício Cristal
Rua Calvet de Magalhães, N.º 245, Bloco B
2774 – 550 Paço de Arcos
Portugal

Verder zou ik voor je sollicitatie het volgende e-mail adres gebruiken: [email protected], e-mail is het gewenste medium.

Ik kan je aanraden op www.pprune.com een search te doen op netjets of nje. De thread over de interviews in Gatwick van afgelopen mei staat boordevol informatie. Ik heb destijds dezelfde info gebruikt.

Probeer een goede referentie binnen het bedrijf te vinden, bij voorkeur iemand met wie je gevlogen hebt. Noem die referentie in je subjectline om op te vallen. Ze hadden vorig jaar zo'n 4500 cv's in de file, dus minstens zoveel e-mails.

Erik.
 
Staat deze week in flight een heel artikel over de nieuwe paydeal die ze hebben gesloten met de piloten. O.a. niet meer thuis gebased maar alleen in een van de zoveel europeesche centres, en nog een paar van die dingetjes.
Misschien de moeite van het kopen waard deze week...
 
Denk dat CB het indd over het moeder bedrijf heeft.. Collega's hier hebben een veeeeeeeeeeeel beter contract gekregen, vergeleken bij het oude contract. Good for them!

FD
 
TSM,

NJE heeft nu +/- 500 vliegers en gaat doorgroeien tot +/- 1000 vliegers in 2008.

Het is dus zeker de moeite waard om te solliciteren, mits je minimum 1500 TT hebt!

Grtn,
XP
 
Prima club. alles conform jar ops. 6dagen werken en 4 of 5 vrij. dag 1 airline je vanaf gateway naar vliegtuig en dag 6 andersom. normaal zo'n 15-18 sectors in je tour. bestemming afhankelijk van vliegtuig. hotels prima. goeie support and prima sfeer met collegas.
salaris prima en 70Eperdag op tour.
min eis 1500TT liefts airline of mil ervaring. ook ga mensen worden aangenomen. mensen met 1500/2000TT gaan vaak eerst op Falcon of Gulfstream nu. Anders hawker400 of Cessna met kans op snelle upgrade(binnen 1jaar)op type.
 
Als je eenmaal binnen bent en op een type zit, is er dan nog de mogelijkheid om na een x aantal jaar op een ander type te bieden, of is het zitten-waar-je-zit tenzij de baas anders beslist?

Als je een paar figuren op PPRuNe mag geloven is NJE niet top, maar daar weet ik ondertussen wel een beetje doorheen te prikken... Waar is alles wel perfect? :rolleyes:

Zit zelf ook sterk aan NJE te denken. TT 2200hr, dus een Falcon of Gulfstream lijkt me wel wat! ;) Wordt het alleen niet lastig als je na een aantal jaar besluit terug te gaan naar de airliner-wereld, en je dan wel zoveel honderd/duizend uur erbij hebt maar op een relatief klein kistje als de 550Bravo? Hoe kijken de grote jongens daar tegen? "Wel leuk die uurtjes, maar telt niet echt mee vergeleken met de 737/320-uurtjes die anderen hebben!" :confused:

@ FD
Wat voor dingen zijn er nu bv. allemaal verbeterd in het nieuwe contract? Zag op PPJN al een paar basic-salarissen die wat omhoog gegaan zijn, verder nog iets schokkends?

Happy flying!

Ice :airforce:
 
Ik sprak laatst 2 DE captains van Ryanair die een aantal jaren bij Netjets Europe werkzaam zijn geweest.

Hun hadden vrijwel niets anders dan lovende woorden behalve dat ze af en toe approaches moesten vliegen op onbekende velden terwijl de condities dit eigenlijk niet toestonden.

Uiteindelijk heeft dit tot meerdere malen tot wrijving geleid tussen diverse crews en company maar voor de rest schijnt het een goede toko te zijn!
 
starting pay BE-400 F/O 46K
BBJ Capt top 229.850 K

RETIREMENT:
401k match: 50c/$1 up to 15%

Normal = 7 days on, 7 days off (or 15.2 days/mo)
Reserve = 18 days/mo

Overtime rate: 150% of hourly rate equivalent
Extended day rate: 150% of daily rate equivalent

+COLA = 2.5% automatic increase per year or COLA, whichever is LESS

Most junior captain hired: Aug 2005 (BE-400)
 
@ MHC

Hmmm, ja, de klant is koning, dus dat kan soms wel eens moeilijk zijn lijkt me... :bwah: Wel leuk om te lezen dat die FR-jongens toch weer aan de bak op de grotere kisten zijn gekomen, na een toer op wat 'kleinere' gebakjes! ;)

@ FD

Thanx, al heb ik het idee dat dit over NJ Amerika gaat? Ik zie $-tekens en BBJ-salaris, die heeft NJE (nog) niet... Of mis ik (alweer) iets?

Cheers guys!

Ice :airforce:
 
NJE heeft geen BBJ's.

Start salaris F/O is nu 40500 en word verhoogt naar 45000 in 2007.
Capt begint met 75000 op Falcon en Gulfstream.
(72500 op de HS-125, 70000 op de XL en 67500 op de Bravo)

In 2007 is er geen verschil meer tussen de salarissen, iedereen krijgt dan het Falcon/Gulfstream salaris.

Er is een Soort spaarplan, waarbij NJE de helft bijlegt van je eigen input, tot een max van 15%.

Er is een doorstroming naar de grotere kisten, al gaat dat wel relatief langzaam(er zijn nu eenmaal minder groter kisten als kleinere)

Grtn,
XP
 
Vanaf januari worden de salarisen al verhoogt naar 800xp nivo, daarna in 2007 idd naar Falcon/ Gulfstream nivo.

Maar dat zal XP natuurlijk worst zijn!:D :D :D
 

af en toe approaches moesten vliegen op onbekende velden terwijl de condities dit eigenlijk niet toestonden.

Hmmm, ja, de klant is koning, dus dat kan soms wel eens moeilijk zijn lijkt me...

De prioriteiten worden door het management nogal duidelijk gecommuniceerd als:
1. Veiligheid
2. Wensen vd klant
3. Economie

Veel van de klanten houden niet van vliegen in slecht weer en verkeren in de positie dat zij hun plannen kunnen wijzigen zonder rekening te houden met anderen.

Dat valt dus nogal mee.

Erik.
 
Dat je met weinig uren op de Falcon of Gulstream komt gaat niet altijd op.
Ben aangenomen met exact 1500TT, (lucky me :) ) maar ben gewoon begonnen op de Bravo. CE550B had meer uren dan ik maar zit ook op de Bravo.

Dus low time automatisch naar de G550 of Falcon is zeker niet waar. Je kunt wel inter solliciteren naar de G550. :D

Grtz Mike5.
 
Even een vraagje wat neemt een FO van netjets zoal in de maand netto mee naar huis??

Met belasting voordeel en zonder belasting voordeel??/Buiten daggeld om..
 
Terug
Bovenaan