Nederlandse Luchtvaartpool, LOL-verzekering 50% duurder

@ Phoenix_X; ah dat klinkt dan erg interessant. Ik ga er gelijk werk van maken en er achteraan. Is er ook ergens info over te vinden in het Engels op het web, of is dat wel allemaal in het Frans?

@Accumulator; denk niet dat er bedoeld wordt dat je werkgever een vakbeweging moet hebben erkend, maar dat je in ieder geval als individuele vlieger lid moet zijn van een vakbond, zoals VNV, BALPA, etc. En dat kunnen de Ryanair vliegers wel ook zijn. ;)
 
@Accumulator; denk niet dat er bedoeld wordt dat je werkgever een vakbeweging moet hebben erkend, maar dat je in ieder geval als individuele vlieger lid moet zijn van een vakbond, zoals VNV, BALPA, etc. En dat kunnen de Ryanair vliegers wel ook zijn. ;)

Ow oke. Daar kan ik niks met zekerheid over zeggen.
 
Sheik, ogen zijn niet iha uitgelsoten, maar mijn specifieke afwijking (aan de ogen ;)) vonden ze blijkbaar een te groot risico. Ik ben ooit geopereerd om de samenwerking tussen mijn ogen te verbeteren (de aanhechtingslocatie vd oogspieren is verzet).
 
Owww, ok bedankt. Ik zie wel voordelen van ogen die niet samenwerken. Simultaan X-boxen en de krant lezen.

De reactie van NLP op beeindiging van LOL was redelijk kortaf. Kerstpakketten gaan niet door?
 
Hoor nu berichten van mensen die bij Hiscox (dat alternatief voor de NLP van de ABN AMRO) geweigerd zijn om onduidelijke redenen en dus toch terug moeten naar de NLP.

Heeft iemand anders dit bericht ook gehad?
 
Ik heb gisteren informatie van APPN ghad. Zeer vergelijkbaar met Hiscox, tarieven liggen in mijn geval ietsje hoger bij APPN.
Ik ben bij Hiscox voor mijn ogen geaccepteerd waar BALPA dat niet deed. Bij NLP heb ik nooit een aanvraag ingediend dus weet ik niet.
 
Nog een aanbeveling voor APPN. Ik zit zelf bij easyJet in MXP en via de vakbond IPA (Italian Pilot ass.) is er een deal met APPN.

Bij APPN kan je een permanent loss of license verzekering afsluiten, een tijdelijk loss of license verzekering en een overleiding risico verzekering. Loss of license keert uit indien medische verklaring wordt ingetrokken, ongeacht verdere arbeidsgeschiktheid.

Aangezien de verzekeringen die easyJet voor zijn personeel aanbied door velen als onvoldoende worden ervaren zijn de meeste vliegers in MXP inmiddels (bij-)verzekerd via APPN. Eis van APPN is namelijk dat je werkzaam bent voor een luchtvaartmaatschappij en lid van een "trade Union" zoals hier de IPA of de VNV in Nederland.

Ikzelf heb nu een permanente loss of license van €340.000 met de intentie om die te verhogen via een jaarlijkse stap naar €500.000,-, een tijdelijke van €6000,- per maand, ingaand na 90 dagen en voor een periode van maximaal 3 jaar. De 90 dagen wachttijd omdat in de tussentijd easyJet het salaris doorbetaald maar daarna in sommige gevallen niet meer.

Tot nu toe niets dan lof voor APPN. Email en nieuwsbrieven zijn in het Engels en je certificate of insurance ook. Het is non-profit organisatie en mocht er onverhoopt toch winst gemaakt worden dan gaan de premies het jaar daarop omlaag. Een hoop mensen hebben eind 2009 2 1/2 maand premies teruggestort gekregen.

Mijn doel van de verzekering is dat indien ik mijn license verlies studieschulden zijn afbetaald en de hypotheek afgelost. Kost een paar knaken maar slaapt wel prettig.

Site : http://www.appn.asso.fr/accueil.htm
email: [email protected]
 
Hoor nu van die persoon die geweigerd is bij Hiscox dat zij alleen maar verzekeren tot een bedrag van 125.000,- Denk dat zij dan sowieso afvallen voor mensen die zich voor anderhalve ton in de schulden hebben gestoken.
 
Nee hoor, heb een verzekering van 240K euro's met 2% daarvan maandelijkse uitkering igv tijdelijk verlies van brevet.
Dit is mei vorig jaar gekregen, weet niet of het nu veranderd is? Wel is het zo dat het max 4 je jaarsalaris is, wellicht heeft dat er mee te maken? Maar dat is bij APPN ook zo...
 
Hiscox verzekert sowieso niet als je nog geen baan als vlieger hebt.

Weet iemand of je ook bij APPN een LOL insurance kan aanvragen als je nog niet bij een airline zit?

-edit-

disregard
 
Laatst bewerkt:
Ik kreeg anders twee formulieren opgestuurd; 1 voor als je een baan hebt, de ander voor als je nog in opleiding bent/geen baan hebt.

Ow ? Raar aangezien ik niks kreeg toegestuurd vanuit APPN nadat ik in mijn eerste mail al had aangegeven dat ik nog geen vliegende baan had maar wel een 'gewone' baan.

Daarnaast quote ik Buschauffeur hierboven even :
Eis van APPN is namelijk dat je werkzaam bent voor een luchtvaartmaatschappij en lid van een "trade Union" zoals hier de IPA of de VNV in Nederland.

Naar wie heb je gemaild Floppie? Naar dat algemene adres of mevrouw Boucheron?
 
Volgens mij bedoelt Floppie dat die formulieren van Hiscox kwamen. Ik kreeg (via de ABN) ook 2 formulieren. Een voor loss of license en een voor loss of training expenses. Moet eerlijk bekennen dat ik niet echt naar die tweede gekeken heb dus niet precies weet wat daarvan de eisen zijn.
 
Bij APPN hoef je geen lid van trade union te zijn alleen komt er dan 10 euro/maand toeslag bij
 
Hiscox is in ieder geval een grote wassen neus voor mensen zoals ik die net klaar zijn de opleiding en nog geen baan hebben. Je valt tussen wal en schip.

Bij APPN was dit geen probleem, zij hebben zelfs een polis voor jobseekers (wel een license nog geen baan) . Premie is nog goedkoper ook dan wanneer je al een baan als vlieger hebt.
 
@ Buschauffeur

Nog een aanbeveling voor APPN. Ik zit zelf bij easyJet in MXP en via de vakbond IPA (Italian Pilot ass.) is er een deal met APPN.

Bij APPN kan je een permanent loss of license verzekering afsluiten, een tijdelijk loss of license verzekering en een overleiding risico verzekering.

Wat is de noodzaak van die tijdelijke loss of license?
 
Ik heb voor mijn hypotheek bij Interpolis 240K voor 28 euro afgedekt. Ik was toen 30.
Daar kan APPN bij lange na niet aan tippen

Joe Bar: als je door ziekte tijdelijk je brevet verliest, of de tijd dat je beoordeeld wordt of je brevet definitief ingetrokken wordt. J krijgt dan (meestal 1 jaar) maandelijks een bedrag uitgekeerd.
 
Terug
Bovenaan