Nederlandse Luchtvaartpool, LOL-verzekering 50% duurder

Koning Lucht

Well-known member
Heren/Dames,

Kreeg net een brief van de NLP, dat de premie voor mijn loss of licence verzekering maar liefst 50% hoger zal zijn aankomend jaar. Dit ivm het vaak moeten uitkeren aan piloten de laatste tijd. Is er iemand die dezelfde ervaring heeft met de NLP en misschien een alternatieve verzekeraar kent?

Groet KL
 
Yoooo Mr KingAir,

Ik had hetzelfde..... Ik heb de verzekering opgezegd omdat ik via het bedrijf ook goed verzekerd ben.

Groeten Steef
 
Geen idee wat de totale premie is bij de NLP, maar ik zit al jaren bij Driessen (tegenwoordig Driessen Rapagne).
Sinds ik een baan heb bij RYR, is de premie voor mijn LOL en levensverzekering gehalveerd. Betaal net iets meer dan 500,- voor een dekking van 150.000,-.

Succes met het zoeken naar een alternatief.
 
Hoi KL,

Ja, ik kreeg laatst hetzelfde bericht van ze... Heb misschien wat anders gevonden maar moet het nog even goed uitzoeken, als ik meer weet laat ik het je horen.

De groeten!
 
Wat een onzin hè....

Ik heb die brief ook gehad en meteen opgezegd. Ben nu via de vakbond in Frankrijk verzekerd voor de helft van de NVP premie.
 
Ik zit bij Hiscox.
Ik zit in de leeftijdsgroep 30-35 en betaal ongeveer 600 voor 240K verzekerd bedrag.
Was vorig jaar al goedkoper dan de NLP en de stijgende lijn met leeftijd was bij de NLP ook steiler.
Via Balpa zouden mijn ogen van de verzekering uitgesloten worden, bij Hisscox was dit geen probleem.
 
Heb bij nader inzien gelijk maar even gebeld, de dame van de NLP kon mij bevestigen dat mijn premie ook fors omhoog zou gaan... (Leeftijdsgroep 20-25) Ik ga ook maar eens even shoppen!
 
En om er dan maar gelijk een 3e post achteraan te gooien, net een telefoontje gedaan met de bank, die mij wist te vertellen dat er maar één LOL verzekeraar is in Nederland.

Driessen brengt haar lol verzekeringen onder bij de NLP, dit is dus geen alternatief.
 
Wel als Driessen groot genoeg is om bindende prijsafspraken met de NLP te maken. Vraag me af of dat zo is, maar zou wel kunnen.

PS: edit knop zit rechts onder ;)
 
Zit ook bij de NLP, zal eens kijken of ik post heb als ik thuis ben. Als het bij mij ook zo is dan ga ik ook direct elders kijken, een stijging van 50%? Denk dat ze op die manier direct ook 50% van hun klanten kwijt zijn.
 
Hier ook bij de NLP, nog geen bericht gehad over stijging van de premie. Wat Fish zegt klopt denk ik wel..... Er zijn ook goede alternatieven.

Ik zal ook eens navraag doen.
 
Kan zijn dat je nog geen bericht hebt, de NLP zei mij telefonisch dat ze vanaf 1 december de premies omhoog gooien... Kan dus zijn dat als je net weer voor een jaar betaald hebt je voorlopig nog voor het oude, lage tarief verzekerd bent.

Ik heb in ieder geval waarschijnlijk al een aanbod gevonden wat vele malen beter is. Is niet in Nederland, maar op het eerste gezicht vele malen beter. Iemand tussen de 20 en 25 jaar kan voor € 172,- per jaar 150k verzekeren, pm voor details als je geïnterresseerd bent.
 
Jeroen, ik zou zeggen: In plaats van PM, waarom post je hier niet waar die verzekering is? Dan kan iedereen nu, en in de toekomst, daarvan profiteren!
 
Heb net de rekening van Driessen binnen en die is net zo hoog als vorig jaar. Als zij idd de verzekering onderbrengen bij NLP dan had ik nu toch een hogere premie mogen verwachten.
 
Zelf ook van de week de post gehad, gaat ook niet een klein een beetje omhoog. Vraag me af of dit voor de luchtvaartpool houdbaar is.

Ik ben zelf wezen shoppen en zit nu te denken over te stappen naar de Balpa Loss of Licence. Verzekerd bedrag 100.000 pond (lump sum) leeftijd 29 jaar als ik hun tabel goed begrijp komt dat op een 234 pond + 5% tax per jaar uit. Voor niet Balpa leden komt daar nog 10% boven op. Er zijn verschillende constructie mogelijk, met betaling per maand, betaling na 90 dagen of betaling na 365 dagen. Zijn er meer die goeie aanbiedingen hebben gehad? Misschien goed als we dat hier kunnen delen!
 
Zoals gezegd hierboven, Hiscox net zo'n goede deal als balpa, hoef je geen Balpa lid te worden en ze accepteren meer.
 
Heren (euh ...en dames natuurlijk) wacht maar tot je de 40 gepasseerd bent dan krijg je echt de schrik van je leven. Dan gaat de premie pas echt omhoog! Heb destijds de Nederlandse luchtvaartpool/ Driessen bedankt voor de "prettige samenwerking" ......
 
gisteren luchtvaartpool gebeld aangezien ik (nog) geen brief had gehad. Premie gaat omhoog van 375e per jaar naar 975e per jaar aangezien ik dit jaar 30 ben geworden + de stijging die door anderen is genoemd. 160% stijging dus! Stelletje grapjassen zijn het!
 
gisteren luchtvaartpool gebeld aangezien ik (nog) geen brief had gehad. Premie gaat omhoog van 375e per jaar naar 975e per jaar aangezien ik dit jaar 30 ben geworden + de stijging die door anderen is genoemd. 160% stijging dus! Stelletje grapjassen zijn het!

Wowwwww, zelf ook net 30 geworden. Ik zal toch eens de NLP direct bellen, buiten mijn tussenpersoon om. Inmiddels heb ik wat informatie gekregen van APPN (Franse club) Goede tarieven, maximale dekking 1e jaar 340k, en daarnaast ook een tijdelijke LOL mogelijk. (Gaat lopen vanaf de 91e dag dat je niet kan vliegen, verzekerd bedrag tot 5k per maand)

Is een non-profit organisatie, zitten veel Air-France, Royal Air Maroc en andere piloten. Op PPrune is ook een en ander te vinden, dit is de link naar hun website.
http://www.appn.asso.fr/
 
Terug
Bovenaan