navbox

Voor IFR is rocketroute heel bruikbaar, voor VFR vrijwel niet Alleen plates van de grote velden staan en geen routing.
 
Hoe bedoel je geen routing?

Ik ben verder totaal niet bekend met een of ander flight planner. Jeppview en ICAO kaarten zijn op dit moment voor mij mijn voornaamste bron van informatie voor een vlucht. Daarnaast geholpen door MelvinR's VFR Planner en deze Notam plotter: http://www.lakesoft.eu/notam-plotter/

FliteStar en Jeppesen Internet Flight Planner schijnen goed te werken, maar buiten mijn budget.

Wat ik persoonlijk wel mooi vind aan die rocketroute is de mogelijkheid om een vliegplan in te dienen. Maar als iemand een beter alternatief heeft dan hoor ik het graag.

I.
 
Zoals ik het zeg, geen routing. Bij IFR geef je vertrek en bestemming op en maakt hij zelf een kloppende route. Voor VFR niet. Andere software kan dat vaak wel (b.v. om verboden gebieden heen, of als je dat niet wilt, niet door een CTR heen, enz).
Het enige wat je er inderdaad VFR mee kan is een flightplan filen. Maar dat kan ook gratis via Eurocontrol.
 
Oke dus hij trekt gewoon rechte lijnen zonder rekening te houden met airspace indelingen en verboden gebieden. Ik begrijp het nu.

Flight plan filen doe ik altijd via homebriefing.nl
Via welke site gaat het dan via eurocontrol?
 
Gebruik EAD Eurocontrol ook regelmatig bij buitenlandse trips, maar ben wel erg benieuwd waar jij je vliegplan logt...
 
Ik snap het nog niet, wat het filen van een flightplan inhoud snap ik, daar heb ik ook antwoord op gegeven, maar wat bedoel je met een flightplan loggen ?
Of was de vraag niet voor mij ? (maar dan ben ik toch nog nieuwsgierig)

Leon.
 
Heb even rond gekeken op de AED website (gebruik ik af en toe voor NOTAMS) maar kon geen plek vinden om een flight plan te filen. Misschien kijk ik niet goed?
 
Ik snap het nog niet, wat het filen van een flightplan inhoud snap ik, daar heb ik ook antwoord op gegeven, maar wat bedoel je met een flightplan loggen ?
Of was de vraag niet voor mij ? (maar dan ben ik toch nog nieuwsgierig)

Leon.


Daar bedoel ik juist hetzelfde mee. Immortal geeft aan dat hij de site van homebriefing.nl hiervoor niet prettig vind en vervolgens geef jij aan dat je hiervoor de site van EAD Eurocontrol gebruikt.

Anyway, lijkt een miscommunicatie te zijn. Lekker belangrijk ook... :yeehaa:
 
Sorry !
Begrijp nu wat jullie bedoelen, ik heb twee dingen door elkaar gehaald en het verkeerde antwoord gegeven in post #25.
Ik gebruik eurofpl om mijn flightplan te filen:
http://www.eurofpl.eu/
Heb deze verward met de EAD website, die inderdaad goed bruikbaar is voor NOTAMs, etc.


Leon.:o
 
Terug
Bovenaan